7 Reacties

3 jaar geleden

Heee, hier echt exact hetzelfde!! Al ongeveer 3,5 week slaat hij alle flesjes van zich af en weigert het echt te drinken. Thee en water of ander drinken gaat er ook echt niet in tenzij ik het uit een gewoon ‘open’ glas geef waar wij zelf uit drinken. Dan zijn het natuurlijk ook maar een paar slokjes want de helft gaat ernaast😅 omdat het mij nogal vroeg leek om te stoppen met de flesjes heb ik vorige week vrijdag een afspraak gehad bij het CB. Ze hebben hem gewogen en gemeten en heb nu het eet schema doorgenomen en waar ik extra vocht kan toevoegen. Zo lang hij goed groeit betekent het dat hij genoeg voedingsstoffen binnen krijgt dus ik kan zijn flesjes weglaten.. zo abrupt en ik vind het meeega lastig om hem nu genoeg vocht te geven maar het gaat best oké! ik bied nog wel af en toe in de avond in zijn bedje een klein beetje melk aan en daar drinkt hij misschien 20 of 30 ml van. Mocht je willen kletsen, kun je me even opzoeken op Instagram @irisboeree

3 jaar geleden

Hier vraagt ze wel om een fles maar vervolgens drinkt ze maar 50 cc ofzo en dan wil ze echt niet meer gaat hem dan wegslaan en huilen. Ze eet ook nog weer niet zoveel vaste voeding. Ik ben ook een beetje ongerust maar ze plast wel goed en lijkt verder niet ziek. Ik probeer erop te vertrouwen dat ze zelf wel weet/aangeeft wat ze nodig heeft maar is best moeilijk! Dus ik herken je gevoel helemaal!

3 jaar geleden

Ja, ook gehad. Uit pure wanhoop heb ik hem met een spuitje in de mond melk gegeven. 🙈 Je kunt een tuitbeker proberen. Ik heb er een van avent. Drinken uit de beker vindt mijn zoontje reuze interessant. We oefenen nog met de 360 van Munchkin: Hij drinkt inmiddels zijn flessen wel weer leeg.😉

3 jaar geleden

Ja, ook gehad. Uit pure wanhoop heb ik hem met een spuitje in de mond melk ...
Hoelang duurde het bij jou voor je zoontje de flesjes weer dronk?

3 jaar geleden

Reactie op christine1985

Hoelang duurde het bij jou voor je zoontje de flesjes weer dronk?
Toen hij tanden kreeg wilde hij ook een aantal dagen niet drinken tot de puntjes door het tandvlees braken. Volgens mij zijn we de laatste keer een week of 2-3 aan het tobben geweest en opeens gingen ze weer leeg. Maar minder dan voorheen hoor. Eerst dronk hij 4x 210 cc met gemak. Nu zitten we op 3 flessen 180-150/180-210. Er was rond die tijd ook van alles ‘aan de hand’ ziek (geweest), slaapregressie, sprongetje. Wat iemand anders ook al zei, plasluiers zijn belangrijk en verder is alles wat er wel in gaat (aan eten) super goed. Ik maakte van de melk ook vaak (dunnere) pap met Olvarit granen. Alles van een lepel wilde hij wel eten. Maar het is lastig, we zijn allemaal bezorgde mama’s..

3 jaar geleden

Mijn dochter van 9 maanden had dit vorige week ook. Uiteindelijk zat het me niet lekker en ben ik toch naar de huisartsenpost gegaan. Daar bleek dat ze een infectie van haar bovenste luchtweg had, oftewel: last van de amandelen (slikken) en oortjes. Ze was verder wel alert en vrolijk. We kregen een neusspray (niet Otrivin, maar eentje op recept) mee en het advies 3x daags paracetamol te geven. Al na 1 dag ging het een stuk beter en nu gelukkig weer helemaal de oude! Misschien toch even langs de arts? (CB en doktersassistente scheepers het eerst telefonisch af, maar ik zou zeggen: volg je gevoel :) ).