20 Reacties

4 jaar geleden

Oh ja mijn zoon is nu 7 weken

4 jaar geleden

Ik volg heb exact hetzelfde

4 jaar geleden

Hier een dametje van 9 weken die ook alleen hazenslaapjes doet overdag … 3 kwartier red ze nog geen eens…

4 jaar geleden

Stukje lopen met de wagen, dutje in een draagzak? Ik vind zo’n lange dut s nachts al super, dat gaat hier nog niet.

4 jaar geleden

Slaapt hij in de woonkamer of in eigen kamer (ledikantje)? Bij ons ging onze oudste ineens veel beter slapen in eigen kamer, overdag en snachts. Witte ruis hadden we ook altijd aan staan tijdens haar slaapjes.

4 jaar geleden

Reactie op lakotta

Slaapt hij in de woonkamer of in eigen kamer (ledikantje)? Bij ons ging onz ...
Hij slaapt nu dus in zijn eigenkamer voor slaapjes want in de woonkamer werd het helemaal niks meer. Hij slaapt in de nacht trouwens altijd bij ons op de kamer. En ook met white noise.

4 jaar geleden

Baby's pakken zelf meestal genoeg slaap (door hazenslaapjes etc) wij hoorde van de kinderarts dat er ook kindjes zijn die genoeg hebben aan 9 uur slaap. Dit allemaal mits er niks aan de hand is met je kleine. Misschien een geruststelling dat we niks verkeerd doen qua slaap en dat het normaal is, maar vast niet wat je wil horen..

4 jaar geleden

45 minuten is iig een hele slaapcyclus. Dus dat is goed! Ik was ook bang dat onze dochter te weinig slaap zou hebben. Maar ze hebben minimaal zo'n 11 uur slaap nodig (voor baby van 1 maand. Weet niet het minimum voor 2 maand oud) Ze komt aan zo'n 14 uur. Ik heb het bijgehouden, zodat ik minder ongerust was. Slaapcoach gaf aan dat het wel belangrijk is dat ze die cyclus halen. En dat doet jouw baby.

4 jaar geleden

Ik kan je het boek slaap aanraden. Daar staat veel nuttige informatie in om ook dit te verbeteren

4 jaar geleden

Reactie op Charlotje4

Ik kan je het boek slaap aanraden. Daar staat veel nuttige informatie in om ...
Dankjewel daar ga ik eens naar kijken. Is dat speciaal voor baby's

4 jaar geleden

Dat klinkt zo gek nog niet. Het zijn ook nog maar jonge baby's. Ik denk dat de verwachting van slapen soms ook best hoog gelegd wordt. Ook door de omgeving. Elk kindje doet het anders. Wij hebben juist onze tweede gekregen, zij slaapt s nachts al veel beter dan onze eerste deed. Die kwam elke twee uur! En heeft dat ook erg lang zo gedaan. Onze tweede slaap meestal 3a4uur en enkele keer laat ze er 6uur tussen zitten. Voelt al heerlijk.

3 jaar geleden

Reactie op Michele90

Dat klinkt zo gek nog niet. Het zijn ook nog maar jonge baby's. Ik denk dat ...
Ja de nachten klaag ik zeker niet over. Ik ben erg blij dat hij dat erg goed doet. Soms ook minder hoor. Maar het is nu vooral overdag waar hij dus eerst wel 2 uurtjes sliep en nu niet langer dan 45 min.

3 jaar geleden

Hier slaapt hij overdag ook weinig en snachts goed. Dat hij weinig overdag slaapt zou ik niet zo erg vinden als hij dan op die momenten niet zo onrustig was… hij is dan niet tevreden waardoor ik hem toch weer in slaap probeer te krijgen…..

3 jaar geleden

Mijn dochter van 4 weken heeft dit ook, al een tijdje. Rond de avonduren zal dit clusteren zijn. Ze wil vast worden gehouden en drinken... hoewel ze dan wel na 3 slokken in slaap valt. Maar dan wordt ze na neerleggen ook snel wakker. Dus ik hou haar nu een tijd vast en geef wat ze vraagt. Ik heb gelezen dat als ze in alle rust een paar uur (helaas) kunnen clusteren, ze daarna langer slapen. Mochten ze eindelijk toegeven. 😅 Voor overdag niet slapen heb ik nog geen antwoord, het lijken prikkels of warmte te zijn.. Onze meid is vorige week wel één hele dag wakker geweest, (heel frustrerend incl huilen) Over de nacht mag ik niet klagen. Alsof ze het dag en nacht ritme al kent 😄 Ps. Borstvoeding en kunstvoeding combineren geeft wel meer krampjes.

3 jaar geleden

Reactie op Luyt

Mijn dochter van 4 weken heeft dit ook, al een tijdje. Rond de avonduren za ...
Ja de avonden zijn eerlijk gezegd het ergst. Gisteren was hij weer van 20:00 tot 1:00 wakker, huilen en onrustig. Op bed leggen is dan echt geen optie. Hij wil dan veel drinken maar is ook zo boos dat hij zich steeds verslikt. En dat dan uren lang. Een hele lastige situatie. Het lijken eerlijk gezegd geen krampjes te zijn want de laatste fles kunstvoeding geven we vaak pas als aller laatste, dan is de ellende vaak al uren bezig. Pff we zijn het even zoek.

3 jaar geleden

Nou ik heb de truc denk ik gevonden. De kinderwagen! 🥳🥳 Gisteren heeft hij daar heerlijk in geslapen overdag en vandaag doet hij het alweer goed.

3 jaar geleden

Op deze leeftijd nog heel normaal. Ik volg slaaptipsvoorbabys.nl op Instagram en lees daar veel tips waar ik wat aan heb. Ook over hazenslaapjes.

3 jaar geleden

Ik vind 45 minuten heel netjes hoor! Zeker als hij in de nacht ook redelijk goed slaapt! Vanaf 6 weken is het advies trouwens om bij de slaapjes overdag ook te gaan verduisteren, zodat de associatie donker = slapen kan worden gemaakt.

3 jaar geleden

Slaapt hij wel goed op je? Bij ons slaapt hij vooral goed en lekker door als hij op mij of m’n man slaapt. Dan in slaap brengen door te wandelen en liedjes zingen in onze armen of draagdoek en daarna slaapt hij heerlijk, je kan hem alleen niet echt wegleggen.

3 jaar geleden

Reactie op Anniek-24

Op deze leeftijd nog heel normaal. Ik volg slaaptipsvoorbabys.nl op Instagr ...
Wat hier helpt is inbakeren en bij mijn andere zoon was white noise een uitkomst.