Mijn zoontje van 10 maanden is 's avonds en 's nachts een goede slaper. Hij kan zelfstandig in slaap vallen en er zijn geen slaapassociaties. Maakt in 95 van de 100 nachten een nacht van 12 a 13 uur. Vervolgens gaat hij na ongeveer 2 uur wakker weer naar bed, geeft dan ook duidelijk aan moe te zijn. We moeten hem altijd wakker maken na 45 minuten, anders blijft hij slapen. We maken hem wakker om een lang middagdutje te stimuleren (hebben een slaaptraining gedaan met 6 maanden en we volgen het schema van slaaptipsvoorbabys). Echter blijft hij enorm rommelen met het middagdutje. Hij slaapt nooit langer dan 1.5 uur, en dat is al een uitzondering. Meestal tikt hij maar 45 a 60 minuten aan en wordt dan huilend wakker en is duidelijk nog niet uitgeslapen. Toch lukt slapen niet meer. Dit resulteert erin dat hij meestal tussen 18u en 18:30 naar bed gaat wat prima is, maar hij is gewoon niet gezellig s middags. De middagen met hem duren zo erg lang. Wandelen/draagzak om het dutje te verlengen werkt niet meer. Ook het ochtend dutje overslaan wat hij wel eens bij mijn schoonmoeder doet thuis, zorgt er niet voor dat hij s middags langer slaapt. Hij is tussen ochtend- en middagslaapje 3 uur wakker en heeft voldoende gegeten en gedronken.
Dit probleem is al maanden zo en ik weet inmiddels niet meer wat het probleem zou kunnen zijn. Iemand tips?