32 Reacties

één jaar geleden

Geen tips want anders zou ik ze bij mezelf gebruiken :( vooral heel erge herkenning helaas.. ons zoontje is ook 10 maanden oud en heeft ook geen enkel nacht nog doorgeslapen, dus je bent zeker niet de enige :( hij valt enkel in slaap als ik bij hem lig en wanneer hij wakker wordt rond 4 uur(elke nacht) is hij ook zeker 1 à 2 uur wakker totdat hij weer in slaap valt. Heel veel succes in ieder geval en hopelijk gaan ze zo snel mogelijk beter slapen

één jaar geleden

Hier ook herkenning, geen oplossing. Wij hebben ons er op ingesteld 'dat 't zo is' na alles te hebben geprobeerd. En ja, het is zwaar...

één jaar geleden

Wat zwaar! Hier wel de tip om de slaap overdag in te korten. Onze dochter slaapt goed door op 1,5 tot 2 uur max per dag. Als het meer is slaapt ze daarna onrustig of niet. Ik zou gaan experimenteren welke hoeveelheid slaap overdag voor jullie kindje werkt. Sterkte!

één jaar geleden

Ik zie dat je zegt dat het niet uitmaakt of ze overdag veel of weinig slaapt maar ik zou toch ook de dutjes gaan inkorten. Mijn zoontje slaapt 's morgens max 30 minuten en in de namiddag max 2u. Na zijn middagdutje zorg ik ervoor dat er zeker 4u tussen zit voor hij naar bed gaat voor de nacht. Slaapt ze zelfstandig in? Want dat was bij ons ook echt een dingetje en nu hij dat kan gaat het al veel beter. Misschien kan een slaapcoach jullie op weg helpen? Dat heeft bij ons wel goed geholpen.

één jaar geleden

Ik zou toch proberen structureel een ander schema aan te houden overdag met minder slaap. Vooral na 3 uur is te veel slaap funest voor de nacht. Miss kan je een week het schema van slaaptips voor baby’s volgen? Succes 🍀

één jaar geleden

Hier ook al maanden een probleem. Slaapt 2-2,5 uur overdag prima. Ene keer gaat het om 22;00 al mis andere keer 00:00 dan kan ze alleen maar krijsen krijgen haar niet rustig enige wat ze wil is tussen ons in

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Ik zou toch proberen structureel een ander schema aan te houden overdag met ...
Dit inderdaad. 's Ochtends een slaapje van max 45 min en 's middags max 2 uur. Ik zweer bij slaaptipsvoorbabys en geloof heel erg in hun schema's. Maar dat moet je wel even volhouden. Klinkt mij ook als te veel slaap overdag en te weinig slaapdruk voor de nacht.

één jaar geleden

Herkenbaar, wordt wakker om dezelfde rijden.. wil dan ook echt een klein flesje voordat hij verder slaapt. Sinds kort drinkt hij daardoor z’n ochtendfles niet leeg. Dus ik ga beginnen met het verdunnen van de flesjes in de nacht hopelijk heeft hij ze op een gegeven moment niet meer nodig. Het is super vervelend, ik heb me er maar bij neergelegd want alles wat ik probeerde om hem door te laten slapen lukte niet en was enorm frustrerend. Dus er aan toegeven helpt qua frustratie maar ben wel moe en echt uitgerust voelen na een nacht slaap zit er niet meer in 😞

één jaar geleden

Hier precies hetzelfde verhaal. Zijn sinds vorige week met een Slaaptherapeute bezig. Eerste actie zorgen dat hij zelfstandig in z’n eigen bed in slaap valt. Want dan zou hij beter en langer moeten slapen. Hoop dat dit snel helpt. Maar misschien ook een therapeute inschakelen.

één jaar geleden

Reactie op Annemique

Hier precies hetzelfde verhaal. Zijn sinds vorige week met een Slaaptherape ...
Wat die slaaptherapeuten doen is vaak ook een schema voorstellen. Dus zou dat eerst proberen ;)

één jaar geleden

Hier ook alleenmaar herkenning en geen tips. Ik ben blij als meneer overdag 1,5 slaapt in totaal verdeeld over 2 slaapjes van 45 minuten. Inslapen savonds gaat goed, maar daarna ook veel wakker en veel verlatingsangst. Slaapt ook bij ons in bed vanaf een uurtje of 10 a 12 maar blijft dan ook nog onrustig. Ik blijf mezelf maar voorhouden dat het vanzelf over gaat en alles een fase is 😅😅

één jaar geleden

Herkenbaar en ons meisje slaapt ook nog niet door en is nog altijd avond en nacht bijelkaar nog 3a 4x wakker. Wilt net heen mogelijkheid in haar eigen bedje en slaapt met mij samen....Dan slaapt ze nog tenminste, maar dus alsof wel paar x wakker en dan krijgt ze de borst.....maar dit is nu wel meer en echt een fase..normaal werd ze maar 2x wakker...wat je evt kan is de slaapjes ochtend en dan tot 15uur proberen te houden. Zodat ie tot avond goed moe is en lekker slaapt Miss als ger wat later is, issie lekker uitgerust nog ...Naja ik heb me dat laten vertellen...blijft lastig, die slaapjes...but you're not alone...herkenning hier. Succes!

één jaar geleden

Haha hier hetzelfde en moest even lachen om dat nagelriemplukken 😂 want ook dat is hier precies hetzelfde! Ik heb dus geen tips maar ben zo blij dat ik niet alleen ben. Zombiemodus aan al 10 maanden lang. Het enige sprankje hoop is dat onze eerste precies zo was en bijna op de dag af met haar 1e verjaardag wel sliep ‘s nachts…

één jaar geleden

Even een tegengeluid in het overdag teveel slapen waardoor je kindje niet doorslaapt. Hier slaapt hij ook minimaal 3-4 uur gedurende de dag maar slaapt snachts gewoon door. Hij slaapt wel alleen bij ons maar dat vinden we fijn en willen graag die geborgenheid bieden. Heb je al gedacht aan allergien? Ik heb zelf een allergie en als ik daar last van heb slaapt hij snachts heel onrustig, overdag gaat t dus prima! Sterkte!

één jaar geleden

Reactie op Moeke1995

Hier ook alleenmaar herkenning en geen tips. Ik ben blij als meneer overdag ...
Precies dit. Ik hoop zo dat ze ooit ook langer gaat slapen overdag.

één jaar geleden

Bedankt voor al jullie reacties. Zelf inslapen is geen enkel probleem. Zowel overdag als 's avonds gaat dat prima. We gaan maar eens experimenteren met kortere dutjes, al vind ik dat lastig. Ze is namelijk vaak echt moe (bv nu om 13.15 uur terwijl ze dan eigenlijk tot 14.00 uur wakker moet blijven en dan een uur moet slapen). Het gaat ook tegen mijn idee in om mijn kindje te volgen, maar als dit de oplossing is.... 😉

één jaar geleden

Reactie op Sesame

Bedankt voor al jullie reacties. Zelf inslapen is geen enkel probleem. Zowe ...
Je kan je kindje volgen en een schema aanhouden. Wat wij doen is kijken hoe laat hij wakker is. Als hij om 7 uur wakker is houden we ongeveer een wakker tijd aan van 2,5 uur, dan slaapt hij ongeveer drie kwartier Max 1 uur. Na 1 uur maken we hem dan wakker omdat je anders in de knoopt komt met de andere dutjes. Je houd vanaf daar dan weer een wakkertijd aan van 2,5 á 3 uur en dat is bij ons meestal 1 uur. Dit is dan zijn lange slaapje. We laten hem hier Max 2 uur slapen. Voorheen werd hij weleens eerder wakker, bijvoorbeeld na 1 uur al. Dan deden we ons best om hem weer in slaap te krijgen. Vanaf 3 uur uiterlijk kwart over 3 maken we hem weer wakker en dan is hij wakker tot half 7/7 uur. Mocht je kleintje eerder moe zijn of eerder wakker worden schuift alles wat op. Mocht ze tijd tussen de middagslaapje en de nacht te lang zijn, dan kan je nog een powernapje van 30 min aanbieden. Maar ook hier geldt weer, het liefst niet na 5 uur. Hoe later ze op de dag meer slapen, hoe minder slaapdruk er is voor de nacht. Wat vaak resulteert in vroeg wakker worden. Hoop dat ik je zo wat heb geholpen om het wat duidelijker te maken.

één jaar geleden

Reactie op Sesame

Bedankt voor al jullie reacties. Zelf inslapen is geen enkel probleem. Zowe ...
Zie hier een voorbeeldschema ;)

één jaar geleden

Vreselijk hè, hier net zo…Ben stilaan op. Medisch is er niets mis. Voeding is ok. Ik weet het niet meer.

één jaar geleden

Ik had tot vorige week precies hetzelfde probleem. Ik heb heel zijn schema omgegooid. Sinds een paar dagen gaat het een heel stuk beter. Wat ik precies gedaan heb: - Ochtend dutje inkorten, naar ong 45 minuten en hierna wakker maken. Voorbeen sliep hij soms wel 1,5 uur. - middag dutje vervroegen. Was eerst 14.30 en nu 13.00. Het voorbeeld schema wat hier al gepost is heb ik ook dus gebruikt. Hij slaapt nu veel beter!