20 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg even!

3 jaar geleden

Ik heb nu een vast ritme wanneer ik hem in bed leg. Dat helpt om dan ook zelf in slaap te vallen. Dus in plaats van te wachten totdat hij in slaapt valt, leg ik hem standaard na de voeding van 13.00 en 21.00 in zijn eigen bed. Af en toe heeft hij nog wel gesus nodig, maar dan houd ik even z'n handje vast en loop dan rustig weg.

3 jaar geleden

Wat gebeurt er als je je baby in bed legt zodra ze slaapsignalen vertoont? Kun je haar dan rustig krijgen met de speen en aaien? Dat zou stap 1 zijn. Direct in bed bij moe signalen en er in eerste instantie bij blijven om te kalmeren. Zelf rustig praten (of beter nog, niet praten), White noise op en een rustige omgeving creëren. Zodra ze stopt met huilen weglopen en bij elk geluidje terug voor de speen en/of het aaien. Zo heb ik het in elk geval gedaan en nu is een aai over dr bolletje en de speen voldoende om haar in slaap te krijgen. Soms is het wat langer nodig en moet ik 10x terug voor de speen. Ik rommel nog wat zodat ze me hoort (was ophangen bijvoorbeeld) en zodra het stil is loop ik echt weg. In het begin was het wiegen (middels hand op dr buikje) soms nodig, maar inmiddels niet meer. Succes!

3 jaar geleden

Het boek 'Slaap, baby, slaap' is een aanrader, alsook de website van Snuggles&Dreams en de podcasts. Weet niet of ik hiervoor reclame mag maken hier. 😅 Wij gebruiken een white noise bakje en leggen soms een knuffeldoekje over haar ogen. Vaak valt ze binnen de minuut in slaap zo. Onze dochter slaapt overdag gewoon beneden bij ons in de leefruimte in haar park (box).

3 jaar geleden

Moet je kindje naar de opvang binnenkort? Daar hebben ze geen tijd om haar al knuffelend in slaap te krijgen, daar wordt ze in bed gelegd en moet ze het zelf gaan doen... Zo snel mogelijk thuis gaan oefenen, dan is dat voor haar op de opvang heel veel fijner

3 jaar geleden

Het is even oefenen helaas. Maar ik leg hem in bedje en sus hem even. Hand op zijn buik en muziekje aan. Daarna loop ik weg terwijl hij nog wakker is. Als hij gaat huilen loop ik terug om te laten zien dat ik er nog wel ben en hem niet in de steek laat. Hij moet het vertrouwen krijgen dat het een veilige plek is

3 jaar geleden

Wat bij mij bij alle 2 de kids goed werkte... Heb het toegepast vanaf 4 weken en binnen 2 weken sliepen ze echt heel gemakkelijk en goed in en door. Bij 1e vermoeidheidsignalen slaapzakje aan, kusje geven, in bed leggen en aanlopen. Zodra de kleine begon te huilen 1 minuut laten huilen, dan troosten en terugleggen. Zodra hij dan begon te huilen 2 minuten wachten (ik heb echt op de klok gekeken, vond het echt moeilijk om te wachten... ), En dan dus na die 2 minuten troosten en weer terugleggen zodra hij rustig is.. Daarna hetzelfde met 3 minuten, 4 minuten, 5 minuten... En alles met de gedachte... Huilen mag, maar complete paniek natuurlijk niet... En zeker weten dat je kleintje geen honger heeft bijvoorbeeld. Langer als 5 minuten heb ik nooit gedaan (en was ook niet nodig want dan sliepen ze allang haha) En verder... Als ze wakker worden nog even lekker laten liggen... Wakker in bed liggen is helemaal niet erg leren ze dan... Hier ligt de kleinste van 11 weken lekker te duimen/rond te kijken, de oudste van 1.5 wordt altijd vrolijk wakker en is hele gesprekken met zichzelf aan het voeren in bed

3 jaar geleden

Wat bij mij bij alle 2 de kids goed werkte... Heb het toegepast vanaf 4 wek ...
En slaapcyclus in de gaten houden.. op deze leeftijd slapen de kids ongeveer 45 minuten per slaapcyclus, dan zijn ze even wakker en moeten ze dus 'opnieuw' in slaap vallen voor de volgende cyclus... Dus als je na 45 min (sommige baby's 30 minuten al) denkt hey hij is wakker... Wacht dan even, geef je kleintje de kans om aan de volgende slaapcyclus te beginnen.

3 jaar geleden

Wij gebruiken sinds een maand de pick up, put down methode en houden ons aan de wakkertjjden. Tegenwoordig valt ze vrijwel altijd direct in slaap als we haar in haar bedje leggen. We gebruiken ook een White noise apparaat, speentje en inbakerzak.

3 jaar geleden

Hier hielp een vast ritme en heel goed kijken naar de slaapsignalen ook. Maar wat pas echt geweldig werkte was een lakentje van Fedde en Kees! Echt geweldig. Sinds de eerste keer dat ons zoontje daaronder lag valt hij zelf in slaap (soms even 10-15 min beetje mopperen, maar niet meer huilen!) en hij slaapt ook veel vaster en rustiger!

3 jaar geleden

Ik zie dat je baby 2 maanden is toen begonnen wij ook pas een beetje met oefenen hoor. Wij hadden precies het zelfde. Voor ons werkt inbakeren, whitnoise en een speentje aanbieden. Bij de tekenen van vermoeidheid (ook werken wij met wakkertijden) hebben wij haar steeds op bed gelegd boven. Wij hebben haar nooit laten huilen (wel laten mopperen) en zo hebben wij dit steeds geoefend en uitgebouwd in het begin echt niet leuk. Wat wel belangrijk is dat je het niet te lang blijft proberen, neem een break na 20 minuten en probeer het later weer. Wij deden meestal weer even naar beneden gaan.

3 jaar geleden

Wij zijn er ook mee begonnen, nu 2 weken ongeveer waarbij wij de wakkertijden hanteren van 1,5-2 uur en waarbij wij hem (ja serieus, ik??) hem op zijn eigen bed leggen in een donkere kamer) met de love to dream inbaker zak, die helpt hier echt mega goed! En een fopspeen (die geven we nu meestal overdag niet meer dus alleen voor slapen nu proberen) Dus stel hij wordt om 9:00 wakker dan leg ik hem sowieso om 10:30 weer in bed, tenzij hij eerder signalen toont van vermoeidheid: halen/ wrijven in de haren/ oogjes, naar oortjes grijpen. Meestal als ik hem dus bij de eerste signalen in bed leg slaapt hij veel sneller in dan als ik te lang wacht (zoals vandaag moesten we naar het ziekenhuis voor de heupjes foto en toen heeft ie 3,5 uur achter elkaar niet geslapen en net een half uur bezig geweest om hem in slaap te krijgen) Ik wilde dit allemaal eerst niet en ik dacht dat ons mannetje gewoon met weinig slaap kon maar hierdoor sliep hij overdag bij mij in z’n nestje steeds maar 10-20 minuten, hazenslaapjes. Nu slaapt hij meestal 3x per dag minimaal 1 cyclus per keer. Soms plakt hij er 1 achteraan en met geluk 2. Wij merken telkens dat hij na de slaapjes wel zelf moeilijk weer in slaap komt dus de cyclussen koppelt en dan lopen we 3x terug om z’n speen in te doen en aai over z’n bol en loop ik weer weg. Wat ik hieronder lees bij iemand dat ze opbouwt met minuten dit wil ik ook gaan proberen Ipv 3x heen en dan hem uit bed te halen. Wat ik mij nog afvraag: Als hij dan “huilt” “jengelen meer” .. na 1 cyclus bijvoorbeeld smiddags geslapen te hebben dan krijg ik hem na de eerste cyclus dus niet meer in slaap, dan haal ik hem er vaak uit maar vertoont hij nog steeds de vermoeidheidsignalen… wat zouden jullie dan doen? Door blijven proberen of eruit halen? 🤭

3 jaar geleden

Wij zijn er ook mee begonnen, nu 2 weken ongeveer waarbij wij de wakkertijd ...
Soms laat ik even jengelen. Heb er ook een tijdje een stoel naast gezet en geaaid. Soms pakte ze dan de volgende cyclus. En toen kwam er een keer een magische dag dat ze 2,5 uur had gedut zonder hulp

3 jaar geleden

3 jaar geleden

Reactie op Fiennes

Ik zie dat je baby 2 maanden is toen begonnen wij ook pas een beetje met oe ...
Hi! Ze is nu 3 maandjes. Het is gewoon echt lastig hier. Bij mij in m’n armen slaapt ze als een Roosje. Zodra ik er naar haar bedje breng na 10-20 minuten en ze haar bedje nog maar aanraakt begint ze gelijk te huilen en met haar benen te strekken. En slaat rood aan. Zeker met die hitte zweet ze helemaal. Troosten in haar eigen bedje helpt ook niet ze blijft onrustig dan en huilen. Speen heeft ze dan al in. Voor dat ze naar bed gaat , doe ik de slaapzak aan, verschonen. voeding geven Omhooghouden, knuffelen en wiegen en dan naar bed. White noise staat de hele nacht aan op de IPad. Smiddags slaapt ze ook in eigen bed duurt dus ook lang voor dat ik er weg kan leggen, dan slaapt ze wel “ door “ en dan moet ik er zelf wakker maken voor de voeding.

3 jaar geleden

Ons zoontje is nu 3 maanden. Bij vermoeidheidssignalen gaat z’n slaapzak aan, muziekje aan. Maar zodra hij z’n matras aanraakt is het echt huilen. Oppakken, rustig maken en dan weer wegleggen heeft hetzelfde effect. Het enige wat lijkt te werken is in slaap wiegen en dan wegleggen, al is dat vaak ook nog wakker schrikken en huilen. Soms kan ik ‘m dan op z’n zij draaien en dan rustig krijgen. Of op ons laten slapen, eventueel in draagdoek of in z’n wandelwagen tijdens het wandelen. Hij slaapt in z’n ledikant sowieso maximaal 45 minuten, op ons soms langer. ‘s Nachts slaapt hij nog in z’n wieg, 3-5 uur achter elkaar dus dat gaat wel goed👍🏻 Hebben jullie tips? Of is het gewoon maar even accepteren dat het zo is? Laten huilen werkt niet (gaat gerust naar hysterisch) en willen we daarom ook niet.

3 jaar geleden

Up

3 jaar geleden

Vaak doen! De eerste paar dagen is het echt lastig. Maar ik hield het niet meer vol om hem te wiegen. Wat ik deed: Slaapzak aan, white noise aan, wakker in bed leggen, speentje in. En dan over zijn gezichtje wrijven, aaien over zijn hoofd, ssssssht zeggen. Dit doe ik wanneer hij in zijn ogen begint te wrijven. Nu hij zijn handje heeft ontdekt. Voorheen deed ik wanneer hij 3-4x gaapt.

3 jaar geleden

En het wordt het beloond! Soms nog een speentje teruggeven maar soms slaapt hij binnen 2 minuten 🥹

3 jaar geleden

Reactie op Jessyx

Up
Heb je de reeds gegeven tips uitgetest? 😊