10 Reacties

één jaar geleden

Helaas vrij weinig aan te doen, ze moet gewoon weerstand opbouwen. En die bouwt ze juist op hierdoor. Eerste jaar is gewoon het ergste hier moet je doorheen. Het is alleen gewoon niet fijn voor je dochtertje en voor jezelf natuurlijk ook niet.

één jaar geleden

Hi! Mijn dochter raakt de hond aan en de kat en ga niet haar handen schoonmaken na elk dingetje dan blijf ik bezig. Ni 5,5 maand en 2 x verkouden geweest

één jaar geleden

Hi! Mijn dochter raakt de hond aan en de kat en ga niet haar handen schoonm ...
Nee na elk dingetje zou ik ook niet doen, maar iig als ze thuiskomt van de opvang

één jaar geleden

Ik weet niet of het beter is.. maar ik gebruik soms beetje van de baby shampoo/douchegel en houd echt d'r handjes onder de kraan.. 🙊

één jaar geleden

Niet te voorkomen die virussen helaas

één jaar geleden

En elke twee weken ziek en een baby die de hele nacht zich kapothoest, is dat dan gewoon normaal? 😩

één jaar geleden

Reactie op lize24

En elke twee weken ziek en een baby die de hele nacht zich kapothoest, is d ...
Het hoort er helaas echt een beetje bij (ik werk op de baby groep in de kinderopvang). Na de opvang schoonmaken maakt ook niet zo’n verschil omdat hij/zij de rest vd dag wel handen in de mond kan doen etc. Zoals hier al gezegd is het even doorbijten helaas.

één jaar geleden

Reactie op lize24

En elke twee weken ziek en een baby die de hele nacht zich kapothoest, is d ...
Je kunt er echt niks aan doen, als ze terugkomt van de opvang is het kwaad al geschied. Na het eerste jaar wordt het echt minder 🤞 Maar met alleen water poets je bacteriën niet weg. Misschien zou je de washand kunnen insmeren met een beetje zeep van Neutral bijvoorbeeld.

één jaar geleden

Hej hier net hetzelfde maar door onze zoon... gaan allebei niet naar een creche. Zoontje eerste 2.5jaar nooit ziek geweest tot hij naar instapklasje mocht. Is in september begonnen en als hij in totaal al een maand geweest is dan is het al veel... krijgt nu al die bacteriën en is er goed ziek van... brengt dit mee naar huis en dochter van 7 maand ook constant ziek momenteel... Ik trek het mij allemaal niet aan. Bekijk het zo doordat ze nu al in contact komen met al die bacteriën en ziektes gaan ze er later minder last van hebben als ze naar school gaan.... Kleuterjuf zei het deze week nog tegen mij dat het normaal is dat zoontje vaker ziek is dan de kindjes die wel naar een crèche zijn geweest. Tegen dat mijn dochter naar school mag gaat zij er al veel beter tegen kunnen doordat ze alles al via grote broer heeft gekregen...

één jaar geleden

Na de opvang gooide ik alles in de was, ging met baby onder de douche en ze ging schoon en fris haar bedje weer in. Ik wilde haar ook schoon houden van bacteriën. Maar helaas, de verkoudheid zit in de lucht en daar kan ik niks tegen doen. Ben nu wat minder voorzichtig en ze is niet meer verkouden geweest sindsdien haha