9 Reacties

8 maanden geleden

Het belangrijkste is je gevoel bij een school. Daarnaast natuurlijk het soort onderwijs. Maar uiteindelijk moetem jullie als ouders er ook minimaal 8 jaar rondlopen. Dan moeten jullie en je kindje je er wel thuisvoelen. Daarnaast heb ik gemerkt bij mijn oudere zoontje dat het heel fijn is als de school veel dingen samen doet. Hij zit op een wat kleinere school (maar 1 van de 2 in onze plaats), maar ze doen van alles samen door de klassen heen. Dus als ze activiteiten hebben doen ze dat in groepjes met allerlei leeftijden door elkaar. Ze spelen ook met alle klassen tegelijk buiten. En op maandagochtend is er een weekopening waarbij de hele school aanwezig is (en ouders welkom). Daar zingen ze ook voor alle kinderen die die week jarig zijn. Super leuk! Groot voordeel van dit systeem is dat de jonge kinderen de grotere kinderen niet 'eng' vinden. En andersom leren de grotere kinderen, de jongeren te helpen. Daardoor heeft mijn zoontje vriendschappen door alle leerjaren heen. Voor ons heeft dat systeem wel echt meerwaarde en dat had ik van tevoren niet zo verwacht. Ons jongste zoontje gaat over 2 jaar dus ook naar die school. Succes met je zoektocht!

8 maanden geleden

Je kan je pas met 3 jaar inschrijven op een school toch? Dan heb je nog een jaar om erover na te denken..

8 maanden geleden

Reactie op Ber22

Je kan je pas met 3 jaar inschrijven op een school toch? Dan heb je nog een ...
Dat hangt erg af van je regio! Bij ons in Nijmegen hoef je pas bij 3/3,5 in te schrijven (centraal plaatsingssysteem), maar ik weet van vrienden in andere regio’s dat sommigen zelfs al voor de eerste verjaardag soms naar scholen keken en inschreven omdat het daar gewoon ‘eerst komt eerst maalt’ is. Als dat laatste in je regio is zou ik gewoon bij een aantal scholen gaan kijken nu, dan krijg je zo’n goed gevoel voor een school of t fijn is of niet!

8 maanden geleden

Reactie op femke_1988

Dat hangt erg af van je regio! Bij ons in Nijmegen hoef je pas bij 3/3,5 in ...
Die drie jaar is wettelijk vastgesteld. Dus dat zou niet per regio mogen verschillen.

8 maanden geleden

Hier al voor zijn eerste verjaardag moeten inschrijven en moet straks ook overstappen van kdv om op de school die wij willen, te kunnen komen. Ze gaan deze regels wel aanpassen, want zo is het bijna onmogelijk om je voor deze school in te schrijven.

8 maanden geleden

Reactie op AnnabellevW

Hier al voor zijn eerste verjaardag moeten inschrijven en moet straks ook o ...
Is toch belachelijk! Vervelend voor jullie 😞

8 maanden geleden

Reactie op Ber22

Die drie jaar is wettelijk vastgesteld. Dus dat zou niet per regio mogen ve ...
Dat is niet helemaal waar, bij sommige scholen kan je je al eerder inschrijven omdat ze daar dan een lange wachtlijst hebben. En voor nu is het voornamelijk oriënteren hoor, hij wordt 17 mei 2 dus we hebben nog even, maar toch is een jaar zo voorbij 😊

8 maanden geleden

Hier is België gaan ze al met 2.5 jaar naar school. We moesten inloten en gelukkig is het een fijne school dicht in de buurt geworden. Ik ben meerdere gaan bezoeken, op dit moment moeilijk om al helemaal te weten wat het karakter van je kind is maar bij deze school voelden we ons het beste.

8 maanden geleden

Ik heb mij gebaseerd op locatie, naschoolse opvang en faciliteiten. Zo zijn we snel bij de gemeenteschool dicht bij mijn werk gekomen. Zo'n 12km van waar wij wonen maar het is er prachtig, middenin de duinen. De naschoolse opvang verloopt zonder reservatie en de gemeente steunt de school financieel zeer goed. Een bezoek aan de school heeft ons helemaal overtuigd. Ze wordt 19 mei 2 jaar en mag 6 januari opstarten :)