23 Reacties
4 jaar geleden
Waarom leg je er geen matras extra op? Misschien heb je er 1 van een logeerbed ofzo? 🙃
4 jaar geleden
Wij hebben een ander bed, maar hetzelfde "probleem". Bij de eerste hebben we gekozen voor een extra matras (eenpersoons) erbovenop en dan kan je redelijk goed uitkomen. Tijdens de intake van de kraamhulp zei ze dat je er iets anders kan leggen wat ervoor zorgt dat het matras steviger op het bed ligt.
4 jaar geleden
Wij hebben de Hemnes van Ikea met lades eronder en gebruiken 9 bierkratten om het bed te verhogen. Is al 2 keer goed gelukt en dit wordt de derde keer. Je kunt bij je locale supermarkt vragen of ze die kratjes willen klaarzetten voor je en dan betaal je statiegeld voor lege kratten.
4 jaar geleden
Ik heb een slaapbank ivm ruimte gebrek (1 slaapkamer). Ik heb een 1 pers. Matras geleend van mijn stiefmoeder die hem toch niet gebruikt. 😁
4 jaar geleden
Je kunt niet alle bedden verhogen inderdaad... heb nu een particuliere kraamverzorgster die zelf langskomt en er niet moeilijk over doet
4 jaar geleden
Tja, je hoeft het in principe niet te doen. Het is puur vanuit de Arbo verplicht voor de VK en kraamhulp. Zij kunnen dan wel weigeren. Misschien kun je denken aan een andere plek die je wel kunt verhogen of hoog genoeg is voor controles? Ik zou even overleggen, sommige maken er alsnog geen probleem van als het gewoonweg niet anders is 🤷♀️
4 jaar geleden
Volgens mij is dit hetzelfde bed? Wij hebben tijdelijk 2 lades even op zolder gelegd en dan 2 lades die over blijven er los onder geschoven. Het is maar voor die dagen dat de Kraamhulp er is.. en het staat solide! Vanacht getest.

4 jaar geleden
Zo, zeg maar. En dan drie klossen aan beide zijdes voor extra stevigheid. Hopelijk kan je hier iets mee!

4 jaar geleden
Reactie op xDanique
Zo gaan wij het denk ik ook doen. Zag dat er 2 maten aan klossen zijn, 14 c ...
Wij hebben de 14cm gekozen.. lage anders echt bijna tegen t plafond ;-) en dan wordt het ook minder fijn met in bed/uit bed gaan.
Voor de zekerheid ook die van 28cm geleend - voor als er wel behoefte aan is vanuit kraamhulp.
4 jaar geleden
Reactie op Mini87
Wij gaan het bed niet op klossen zetten, ondanks dat het 10 cm te laag is ( ...
Bedden moet 80cm hoog zijn. Althans volgens mijn kraamzorg moet het bed tussen de 80 en 90 zijn😅
4 jaar geleden
Ons bed zelf zouden we nog wel kunnen verhogen, maar de cosleeper niet en die gaat ook niet op klossen kunnen. Net de kraamzorg gebeld en die gaf inderdaad de tip om er een eenpersoonsmatras op te leggen. Zie nog steeds niet voor me hoe dat gaat werken, want ons bed staat tegen de muur, dus ze moet óf op het bed zitten voor de controle, of de cosleeper staat naast de hoge kant ( onveilig, deken kan er in vallen).
Maar goed, ik zal het in huis halen en hopen dat de thuiszorg het tzt niet nodig vindt.
4 jaar geleden
Reactie op Ber22
Ons bed zelf zouden we nog wel kunnen verhogen, maar de cosleeper niet en d ...
Nou het lijkt me belangrijker dat de cosleeper op een fijne en passende hoogte staat dan dat jij je moet voegen naar de kraamhulp. Of je moet voor de controles het matras erop leggen en daarna weer eraf.
4 jaar geleden
Reactie op Mini87
Mijne houdt 70cm aan, nog even opgezocht voor de zekerheid 😅 Gek, dat vers ...
Oh dat scheelt! Wij moeten klossen van 28cm gebruiken🙄 Dat wordt met een krukje het bed in hahah
4 jaar geleden
Reactie op Mini87
28 cm 😱 🫣
Ja haha. Ons bed is 62cm en klossen van een maat kleiner zijn 14cm. Dus dan zou ons bed 76cm zijn en dat vind onze verloskundige te laag😅