31 Reacties
4 jaar geleden
Lijkt me even lastig ja! 🙈 leeftijd heeft er wel degelijk mee te doen, ik was ook 19 bij mijn oudste en kon de wereld aan. Nu ben ik 35 en is dat toch wel even een heel ander verhaal.. hopelijk kunnen jullie snel naar jullie eigen stekje x
4 jaar geleden
Ik had ook naar een andere oplossing gekeken..om ergens anders te gaan verblijven! Aangezien je lichaam hard moet herstellen en rusten voor het volgende zware werk weer zich aankondigt (de bevalling) en de tijd daarna is ook echt wel pittig. Misschien dat je partner nog een gesprek met haar aan kan gaan? Zoniet zal ik toch elders gaan wonen tijdelijk
4 jaar geleden
Ah schoonmoeders zijn een verschrikking, moet er echt niet aan denken om bij haar in huis te zitten tijdens zwangerschap! Ik zou idd alles op alles zetten om een alternatief te vinden, en anders je vriend aan haar laten uitleggen dat je echt te moe bent om te communiceren en ze het beste de communicatie via hem laat verlopen. Sterkte!!!!!!!
4 jaar geleden
Reactie op Eva En Dirk
Lijkt me even lastig ja! 🙈 leeftijd heeft er wel degelijk mee te doen, ik ...
Ja ik dacht straks krijg je opmerkingen van ja ik ben ook 31 en heb nergens last van. 🤣 dus vandaar, maar ik heb een k.ote zwangerschap gehad om het zo maar te zeggen. Uiteindelijk ziekenhuis omdat het met mij niet goed ging, dus ik loop nu bij een gynaecoloog, net nog geweest ze ging mee, ik was al blij dat ze zei ik parkeer wel even, en ik ging al lopen werd al naar binnen geroepen. Ze zei vanochtend omdat ik geen cracker met kaas wou, ik had al aarbeitjes op en melk. Ze zei al ja als die gynaecoloog vraagt eet ze wel goed? Dan zeg ik gewoon eerlijk nee ze eet niet goed. Voel me echt een klein kind. Zo zie je maar karma het had zo moeten zijn eeuwig zeuren voor echo..
4 jaar geleden
Reactie op Marentijn
Ah schoonmoeders zijn een verschrikking, moet er echt niet aan denken om bi ...
Grappigste is, mijn man komt naar me toe, 2e dag ja ik hou het hier niet meer hoor. Ze bemoeit ook met hem, hij is er zelf mee gekomen, maar ik zei dus gisteren ik wil in mijn kraamweek alleen met jou en de kleine zijn, toen werd ie heetje pissig, want hij kwam meteen dan doe je het toch bij mijn meoder thuis. Want ik heb laatst me kraam afgemeld ivm verbouwing en verhuizing naar net over de grens. Mijn verzekering zei dat ze daar niet komen dus voelde me nood gedwongen om kraamzorg af te melden. Ook daar had ze commentaar op, ja dat heb je nodig hoor, laat ons anders bellen. Laat ze anders hier komen. Pfffff ik zie nu al als me kleine er is dat ze misschien met de opvoeding gaat bemoeien... 😅
4 jaar geleden
Probeer een filter erop te zetten, met andere woorden, ene oor in en andere oor weer uit. Lekker laten kletsen. Je weet zelf wat het beste is voor je lichaam en je kindje. Sterkte met de verbouwing en bevalling straks!
4 jaar geleden
Ja ik dacht straks krijg je opmerkingen van ja ik ben ook 31 en heb nergens ...
Altijd eerlijk zijn!
Ga met haar het gesprek aan dat je je benauwd voelt en gedwongen en dat je het idee krijgt niks goed te doen omdat ze overal een antwoord of gedachte bij heeft.
Dat je dit als erg vervelend ervaart en je de band goed wil houden tussen jullie dus dit nu op tafel gooit omdat je aan jezelf merkt dat je súper geïrriteerd bent.
Je mag best uitleggen dat elk lichaam anders is en jij het zo meemaakt/voelt en je het op prijs stelt dat ze je gewoon met rust laat ipv zo op jou te zitten en te bemoederen.
En dat het vast uit een goed hart komt maar jij dit nu ervaart als irritant!
Eerlijkheid duurt het langst♥️🙌
4 jaar geleden
Reactie op Ladyx30
Ik had ook naar een andere oplossing gekeken..om ergens anders te gaan verb ...
Ja heb enorme spijt, we sliepen eerst bij zijn broer, maar die komt elke weekend dronken thuis, dat is ook niet prettig die heeft stoornissen en een alcohol probleem.. dus zijn moeder bood het aan toen ik net uit het ziekenhuis kwam, uit ellende ja gezegd.. nu enorme spijt achteraf, ze laat ons niet in ons waarde, ze wilt maar zoals zij het wilt gaan. Ik zie als we hebben gegeten dan is mijn man aan het werk. Dat ze wilt dat ik beneden blijf ze praat al voor mij, ja ga lekker op de bank zitten. Terwijl ze weet dat ik liever lig door me rug, en ik ga niet op de bank liggen met drukte om me heen. Kortom gewoon een vreselijk bemoeizuchtige mens..
4 jaar geleden
Altijd eerlijk zijn!
Ga met haar het gesprek aan dat je je benauwd voelt en ...
Je kan er ook niks mee doen of "ene oor in andere oor uit" maar onbewust blijf jij je irriteren en dit lijkt me voor jou nu niet juist, zeker niet nu je juist rust zou moeten hebben om je volledig te kunnen voorbereiden/storten op de bevalling 😁 ik had in jou geval dus echt mn mond los getrokken en als ik daar moeite mee zou hebben dan had ik mn partner erbij betrokken om het dan samen te doen
4 jaar geleden
Reactie op Rss176
Kan je niet een vakantie huisje huren tijdelijk
Jaa niet over na gedacht maar dit was beter geweest ja! Maar als we dat nu gaan zeggen gaat zij dat kwalijk nemen denk ik. Gaat ze zich beledigd voelen.. 😭 ik zie dat nu al gebeuren.. zij weet alles zoveel beter, en bemoeit graag.. en dat weet ze! Want ze zei net bij de koffie al, “ja ik wil geen zeur zijn” ik dacht in mezelf, jawel dat ben je hou je mond.
4 jaar geleden
Zelf 22 jaar en n HG zwangerschap (dus kan ook zo goed als niks al m’n hele zwangerschap) ik herken vooral t ‘ik had hier noooit last van..’ om gek van te worden want ja daar voel je je zelf niet beter door. Zou inderdaad ook eventueel voor n vakantiehuisje of andere alternatieven gaan, want hierdoor krijg je ook stress en dat is niet fijn en waarschijnlijk worden je klachten meer door al die (irritante) prikkels.
Succes 🍀
4 jaar geleden
Of mijn man zei laatst oh lekker in de zomer op vakantie, gelijk zegt ze breng die kleine maar hier heen. Bedoel wtf?????? Gelijk er vanuit gaan dat ik mijn new born naar haar breng....... mensen moeten er sowieso niet vanuit gaan dat ze al meteen mogen oppassen krijg het enorm benauwd van dit!
4 jaar geleden
Ugh wat vreselijk! Hier andersom. Mijn schoonmoeder en haar kinderen hebben in het begin van de zwangerschap een ruzie gehad over prive zaken waardoor ze nu geen contact meer hebben. Enige jammere daaraan is dat ze 0 contact met mij opneemt ook, nu was ik al niet echt een fan van haar maar vind t lullig tegenover de baby en mij. Ik heb geen ruzie met haar gehad persoonlijk maar ze laat echt helemaal niks horen terwijl dit ons eerste kindje is. Geen vragen, berichtje, nieuwsgierigheid, niks. Ik vind dat je kleinkinderen los staan van wat er gaande is, zij blijkbaar niet 🤷♀️. Mijn vriend zijn broer en zus zijn een stuk ouder en de andere kleinkinderen dus ook en ze liet toen we net samen waren al vallen dat ze tijd voor zichzelf wou en ze haar 'omatijd' al wel gehad heeft. Hoe lullig is dat om te zeggen. Gelukkig heb ik een hele fijne betrokken familie die er enorm naar uit kijkt om opa/oma/tante en oom te worden maar het begroot me ontzettend voor mijn vriend dat het zo gaat..
4 jaar geleden
Fijn nog iemand met het “schoonmoeder” probleem 😂😂 ik heb het ook, ik had voor mijn zwangerschap echt een enorm goede band met mijn schoonmoeder maar sinds de zwangerschap verwacht ze zoveel van mij en ik irriteer me helemaal scheel. Ik kreeg ook de opmerkingen: maar mijn zwangerschap blablabla. Ik ben niet op mijn mondje gevallen waardoor ik er meteen uit flapte: ik ben je dochter ook niet dus er kan ook niks vergeleken worden.
Ik ben door dat soort opmerkingen nu 2 gesprekken veder waarin mijn schoonmoeder moest huilen omdat ik haar zo had gekwetst 🙃 als ik jou was zou ik dat voor zijn. Als ze zich gekwetst voelt omdat jullie tijdelijk in een vakantiehuisje gaan zitten, geloof me daar komt ze overheen en het alternatief is niet beter want die irritaties worden niet minder
4 jaar geleden
Gelukkig heb ik dit niet maar ik kan me voorstellen dat je haren er van overeind gaan staan. Ik kan je alleen maar sterkte wensen! En mss idd wat anderen zeggen tijdelijk ergens anders? Je kunt je rust nu juist goed gebruiken en dat werkt niet mee als je een schoonmoeder hebt die de hele dag op je lip zit 😶.
4 jaar geleden
Haha pff, wat een mens! Mijn schoonmoeder kan niet goed communiceren; alles ook in de vorm van dit moet je doen en niet van "dit zou je kunnen doen".
Ze was er van overtuigd dat we een jongetje kregen... Toen het toch een meisje bleek, zei ze een hele dag dat ze echt dacht dat we een jongetje kregen en of we het wel zeker wisten 😅.
Ik was ook wel erg blij dat het een meisje was, toen we dat bij de 20weken echo kregen te horen; bij de 16weken konden ze het niet zien. Ik kreeg 3 fotootjes mee en daaraan zag mijn schoonmoeder dat we een jongetje kregen, met later de worden dat het een geintje was, toen ik aangaf dat je dat helemaal niet kon zien. Sindsdien is onze band wel erg veranderd... Daarvoor kon ik het erg goed vinden met der...
En nu had ik ook wat pijn en dacht de gynaecoloog dat het een indalingswee was... Kon volgens haar helemaal niet zo vroeg. Nee schoonmam, de expert zal het niet weten....
Ach, ze wil graag betrokken zijn en zoveel mogelijk mee praten enz, maar ze snapt nog niet zo goed dat ze dat niet zo handig aanpakt. Ze heeft zelf 5 jongens, dus is meiden ook niet echt gewend, behalve mij en de vriendin van mijn vriend z'n broer.
Succes, ik zou inderdaad ook iets van een huisje huren ofzo, want als jij geen rust krijgt, is dat echt niet goed. En het is nu een bijzondere tijd waar je van moet genieten!
4 jaar geleden
Echt schijnheilig ze word net gebeld ze praat over mij ik zit boven, ze zegt ja toen straks mee naar de gynaecoloog geweest baby is ingedaalt..... ik hoor op een gegeven moment niks meer staat ze buiten verder te bellen.. 🤢