18 Reacties
3 jaar geleden
Hier opa en oma en dan plek waar ze wonen :p dus opa en oma vlissingen bijvoorbeeld
3 jaar geleden
Hier krijgen de opas en omas de naam mee van hun huisdier. Dus als oma een kat heeft die Poekie heet, is het Oma Poekie 😍
Indien geen huisdier dan de achternaam of iets anders "bijzonders" van die opa of oma
3 jaar geleden
Hier ook enorm veel opa’s en oma’s, 5 van beide 😂😂 we noemen ze bij kenmerk, bv de hond van mijn moeder heet pippa, dus: oma pippa. Mijn vader heeft een boot, dus hij en zijn vrouw heten opa en oma boot. De moeder van mijn man woont in Eindhoven, dus zij en haar partner heten opa en oma Eindhoven. Vader van mijn man rijdt motor, dus opa en oma motor. Eigenlijk alleen zijn stiefmoeder wordt oma nanda genoemd (ze heet nanda). Maar zo weet iedereen wie wie bedoeld wordt 😂😂
3 jaar geleden
Onze kleine heeft 6 opa's/oma's, en 2 overgroot oma's. Ze heten bij ons allemaal oma/opa 'voornaam'
3 jaar geleden
Moeke en Vava, oma en opa bij ons.
Maar je hoort ook veel Bonnie en bompie, of zoals we in België ook durven zegge bomma en bompa… 😅 of je kan gaan zoeken in een andere taal. Ook altijd leuk. 😉
3 jaar geleden
Mijn dochter heeft mijn moeder en stief vader (opa en oma) mijn vader ( opa sterretje) mijn oma en opa ( omi en oop) mijn over groot moeder (beppe leeuwarden) mijn stiefvader zijn ouders ( oma spanje en opa sterretje spanje)
Op de camping heel veel beppes.
En bonus oma ( oma sannie)
De familie van haar vaders kant heeft ze nog nooit gezien( vader ook niet )
3 jaar geleden
Wij hebben een oma makkie, en een oma droppie
De namen zijn de namen van de huisdieren van de oma's. Het is wel gelijk duidelijk om wie het gaat.
Ze heeft nog maar 1 opa dus dat is gewoon opa
3 jaar geleden
Mijn neefje noemde mijn moeder “Oma bril”, omdat ze een bril op heeft en de andere oma niet. Het is dus ook leuk om met verschillende kenmerken een oma of opa aan te duiden. Bijv. een gezichtskenmerk, de plaats waar ze wonen of een gebeurtenis die ze alleen met die oma/opa hebben meegemaakt 😄