18 Reacties

3 jaar geleden

Je hebt flesjes met een maatverdeling die je dus ook neer kan leggen. Je hebt er plastic en ook glas. Op bijna elke site over bv heb je die wel.

3 jaar geleden

Reactie op Penc

Je hebt flesjes met een maatverdeling die je dus ook neer kan leggen. Je he ...
Heb ik gezien ja, maar ik zoek eigenlijk iets wat je daarna ook nog kan gebruiken, voor bijvoorbeeld druiven ofzo

3 jaar geleden

Ik gebruik de borstvoedings opvangzakjes van Medela. Weet niet of je zakjes ook goed vindt of liever bakjes wil. Maar in deze zakjes past zeker 200cc en lekken bij mij tot nu toe niet!

3 jaar geleden

https://www.moederenbaby.nl/borstvoeding/bewaren/moedermelkflesjes/ Je hebt echt veel verschillende. Je kan kijken of je de flesjes gelijk aan je kolf kan zetten. Maar mijn ervaring is dat je het soms toch nog moet overgieten. Dus ik gebruik gewoon de flessen aan de kolf. Je hebt ook bewaar zakjes.....

3 jaar geleden

Reactie op Jaroki

Heb ik gezien ja, maar ik zoek eigenlijk iets wat je daarna ook nog kan geb ...
Ja snap ik wel, je hebt ze ook vaak op marktplaats. Even uitkoken.

3 jaar geleden

Gebruik ook de zakjes van medela, makkelijker in de vriezer. Nog geen lekkages mee gehad. Zijn gewoon bij oa Etos te koop

3 jaar geleden

Zakjes heb ik ook voor in de vriezer, bevallen goed. Maar vind het zonde om verse melk daarin mee te geven aangezien ze die zakjes dan weg gooien.

3 jaar geleden

Bedankt voor de link. Beldico zie ik o.a. staan, nooit van gehoord maar zie op bol.com ook met 240 ml en koeltassen, denk dat ik die ga proberen

3 jaar geleden

Ik gebruik de flesjes van Medela, daar vang ik ook de gekolfde melk mee op en die zet ik dan zo in de koelkast. Die zijn lekvrij.

3 jaar geleden

Reactie op Jaroki

Bedankt voor de link. Beldico zie ik o.a. staan, nooit van gehoord maar zi ...
Zelfs heb ik glazenflesjes, dat is beter met opwarmen dan komen er geen microplastics vrij..... Maar goed dat is persoonlijk. We warmen de bv een klein beetje op in het glazen flesje, en dan in de 'drink' fles.

3 jaar geleden

Wij hebben deze voor de kdv. Koeltasje incl flesjes 😊. Er past maar 130 ml in een flesje maar aangezien het er 6 zijn kom je een heel eind. Wij vonden deze wel heel fijn omdat we toch een koeltasje moeten hebben..

3 jaar geleden

Reactie op Gigix

Wij hebben deze voor de kdv. Koeltasje incl flesjes 😊. Er past maar 130 ml ...
Ik heb 6 x deze besteld en 6x 240ml van dit merk. Heb nog koeltas van ziekenhuis, zaten dingen in ivm ivf, lijkt beetje zelfde maat

3 jaar geleden

Ik kolf niet meer, maar onze flesjes van dr brown hadden dezelfde maat als de flesjes van de kolf. Daar zou je dus rechtstreeks in kunnen kolven en die mee geven? Ik had toen wel flesjes van 120 ml, 250 ml kolft misschien niet zo fijn...

3 jaar geleden

Ik gebruik de bewaarbakjes van Difrax. Kan 140ml per bakje in. Je kunt de datum met potlood op de deksel schrijven en met een gum weghalen zodat je ze veel vaker kunt gebruiken. Bestendig voor magnetron, koelkast en diepvries.

3 jaar geleden

Reactie op Gigix

Wij hebben deze voor de kdv. Koeltasje incl flesjes 😊. Er past maar 130 ml ...
Ik lees dat dit wegwerpflesjes zijn. Moet je dan elke keer nieuwe flesjes kopen? Lijkt me een dure grap.

3 jaar geleden

Reactie op Nano.88

Ik lees dat dit wegwerpflesjes zijn. Moet je dan elke keer nieuwe flesjes k ...
Dat zag ik ook ergens bij een bol.com advertentie staan, maar klopt volgens niet. Ze staan zelfs op marktplaats en vinted, gebruikte ook.

3 jaar geleden

Reactie op Nano.88

Ik lees dat dit wegwerpflesjes zijn. Moet je dan elke keer nieuwe flesjes k ...
Nee hoor. Deze kan je langere tijd gebruiken. Wel wordt afgeraden deze uit te koken of in de vaatwasser te reinigen. Gewoon afwassen met water en zeep is voldoende. Zo blijven ze langer goed en kan de inkt die de maataanduiding aangeeft niet los komen.

3 jaar geleden

Wij gebruiken de flessen van Hegen! Die hebben ook hele handige bakjes.