5 Reacties

één maand geleden

Veel kindjes doen het en het lijkt zonder enige aanleiding, ik snap u volledig maar het is niks om u voor te schamen! Soms doen kinderen het om emoties te uiten, er gebeurt zo veel wat ze nog niet begrijpen (bijvoorbeeld ik vind je zo lief) en soms is het nieuwsgierigheid kijken welke reactie er komt of uit onmacht. Vooral blijven uitleggen dat het echt pijn doet als hij iemand bijt en goed in de gaten houden. Heel veel succes mama you can do it

één maand geleden

Wij hebben precies hetzelfde gehad! 2 maanden lang ofzo iedere keer als ik haar ophaalde bij de opvang hoorde ik dat ze weer een kindje had gebeten. Heeft het ook iets van 2 keer gedaan waar ikbij was. Iedere keer aangeven dat dat het niet mag en nu heeft ze het al weer een poos niet gedaan (afkloppen)

één maand geleden

Ik heb heel lang in de kinderopvang gewerkt en ook genoeg kindjes gezien die bijten. Bij sommige is het inderdaad een fase omdat ze hun emoties nog niet zo goed weten te reguleren. Mocht dit echt iets zijn wat regelmatig gebeurt, zelfs na waarschuwingen heb ik een mogelijke oplossing die niet zo heel pedagogisch is, maar bij de meeste kindjes wel werkt. Mocht je op een moment zien dat hij een ander kindje bijt. Neem hem dan bij je en zeg dat dat auw doet bij het andere kindje. Pak dan z’n vingertje en zet daar heel voorzichtig je eigen tanden in. Uiteraard niet hard bijten, maar hem even laten voelen wat hij bij een ander doet. Vaak hebben ze dan pas door wat ze doen en stoppen ze ermee omdat ze het nu zelf hebben ervaren. Geeft uiteraard geen garantie dat het dan stopt, maar er zijn veel kindjes waarbij het wel heeft gewerkt.

één maand geleden

Hij heeft het gelukkig niet meer gedaan na dat weekend! We zijn blijven herhalen dat kusjes lief zijn en bijten au doet!

één maand geleden

Mijn dochter deed dit ook , ipv een duw beet ze. Of als we haar niet begrepen .. nu ik zei awe dat doet pijn en kijken hoe ze reageren.