17 Reacties
één jaar geleden
Ohh wat heeft je al veel! Ik ben denk ik een loeder moeder want ze krijgt hier smeerkaas of pindakaas op brood. Sochtends en savinds een fles kunstvoeding 240 overdag water (ze heeft eindelijk een 360 beker door!)
Tussendoor wel eens een gebakken ei of een koekje (vandaag lange vingers gevonden !)(zonder suiker) niet dat ik anti suiker ben overigens. Ik heb zelfs een eetstoornis dus ik wil niks "verboden" maken.
Philadelpihia vind ik een goede tip van je, dat vind ik zelf ook lekker. Bij het kinderdagverblijf schijnt ze ook dop te zijn op appelstroop (ik gruwel ervan dus eet dat maar lekker daar lieverd!). Hier eet ze "echte " groente nog niet goed dus we blijven "bijvoeden " met een potje. Ik wil daar eigenlijk vanaf, maar mijn man vind ik mooi makkelijk. Dus daar zijn we nog mee bezig. Geef je zelf al rauwkost? Ik niet goor maar dacht ik.komkommer zit natuurlijk ook veel vocht, das misschien lekker voor je?
één jaar geleden
Mijn zoontje eet in de ochtend 1 boterham met jamspread en tussen de middag 2 boterhammen met wisselende smeersels:
Vega pathe
Avocado
Geprakte banaan met pindakaas
Zuivelspread
Boterhamworst
Hummus normaal of de tomatenvariant
Wentelteefjes
Appelstroop
Hopelijk kun je hier nog wat inspiratie uithalen, het blijft altijd lastig🙈
één jaar geleden
Hier zoontje met koemelkallergie. Probeer wel te variëren. Onder andere met pindakaas, appelstroop, kipfilet, vegan heksenkaas heel af en toe. Met alles doe ik een laagje boter.
Buiten dat om varieer ik het ontbijt, dus ene dag brood, andere dag banenenpannekoekjes en volgende dag weer havermout. Alles is met klein beetje fruit ernaast, wat wij dan in onze yoghurt eten als ontbijt.
Als fruit eet hij alles eigenlijk, doen ook niet aan prakken dus krijgt alles in stukken.
Tussendoortjes zijn hier een beschuitje met boter, rijstwafeltje of een bananenpannekoekje.
Avondeten eet hij volledig met de pot mee. Eigenlijk alles lust hij wel. Probeert nu steeds vaker zelf met lepel te eten / anders wel met handen haha. AGV gaat gewoon in stukken die hij zelf eet. Daarna alpro kwark als toetje.
Drinken is water en heel soms klein scheutje diksap. Krijgt nog 2 flessen á 150cc ‘s ochtends en ‘s avonds.
één jaar geleden
100% pindakaas, vegapate, Philadelphia, notenpasta, hummus, hutenkäse, babysmeerkaas, avocado (met of zonder gekookt ei) en banaan. Soms Gepureerde (fruit)hapjes in verschillende combinaties zoals mango/pompoen aardbei/biet peer/venkel maar ik merk dat ik hier vaak te lui voor ben.
Als het maar flink plakt want anders eet ze het beleg los op en dan wil ze het brood zonder beleg helemaal niet eten
één jaar geleden
Hier verschillende soorten hoemoes op brood. En vega smeerworst.
Verder lust hij niets zoets en hij heeft een koemelkallergie dus beperkt kwa hartig beleg. Als ik hem kipfilet zou geven dan eet hij de kip alleen denk ik🤣 vegan heksenkaas was hier geen hit.
Er was van oatly een haverspread met tomaat basilicum die vondt hij heel erg lekker, maar bij de Albert heijn nu in ene uit het assortiment.
één jaar geleden
Hier voornamelijk roomboter, avocado of zelfgemaakte aardbeienjam. Met regelmaat bakken we ook een eitje op brood. Deze kluts ik eerst, dan de pan in en direct een broodje erop. Zo plakt het ei goed vast op het brood. Op de opvang krijgt hij ook wel hummus, zuivelspread of huttenkäse. We proberen er zelf wel echt op te letten dat hij niet teveel toegevoegd zout eet dus hij eet geen (smeer)kaas, worst etc. thuis.
één jaar geleden
Ik geef op brood
appelstroop
Vega Pathé
Vega filet Americain
Zuivelspread
Pesto
Jam minder suiker
Zelf gemaakte hummus
Gekookt of gebakken eitje
Huttenkase
Qua drinken in de ochtend en avond nog een fles waarvan grotendeels koemelk.
Verder alleen water tussendoor.
Avond eten wat de pot schaft. Ik houd wel rekening met toegevoegde suikers en zout. Maar dat ben ik van huis uit gewend. Worst krijgen ze hier sowieso niet, veel worst is gedroogd en dus rauw en er zit veel zout in. Kaas alleen witte kaas, dus feta Mozarella geitenkaas etc ivm de hoeveelheid zout. Dit laatste wordt ook geadviseerd door het Voedingscentrum.
Tussendoortjes fruit en of cracker.
Of zelf gemaakte bananenbrood/koekjes zonder suiker.
één jaar geleden
Reactie op Krista77
Ohh wat heeft je al veel! Ik ben denk ik een loeder moeder want ze krijgt h ...
Waar koop jij lange vingers zonder suiker?
MOD
één jaar geleden
Hier eet mn zoontje appelstroop, pindakaas, jam 90% minder suiker, kipfilet en ham (minder zout versie), geitenkaas, magere kaas 30+ minder zout van de markt, kindersmeerkaas, zuivelspread, gemalen fruit.
In de ochtend eerst melk 180ml met paar schepjes brinta en daarna 1 boterham met "zoet". Daarna fruit samen delen. In de middag 2 boterhammen brood met vleeswaren/kaas.
Tussendoortje is paar maisstengels, soepstengels, tomaatjes, rozijntjes of babykoekjes. 100% fruitijsje van diksap.
In de avond eet hij met ons mee als er bouillon in het gerecht moet is die minder zout en verder geen zout of iets toegevoegd. In de avond nog flesje melk 120ml
Ik eet zelf geen suiker (behalve natuurlijke suikers) en hij ook nog bijna helemaal niet. (Soms een hapje met papa mee).
één jaar geleden
- hummus less salt
-avocado
- gemengde notenpasta
- gepofte quinoa, rijst, spelt etc.
- Cornflakes, zonder suiker
- kokosyoghurt, eigelijk alle soorten plantaardige melk/yoghurt wissel ik af
één jaar geleden
Mijn dochter van 13 maanden krijgt flinterdunne kipfilet / zonnatura appelstroop / hüttenkase/hummus less salt / ei/ geprakte banaan/ avocado op brood.
één jaar geleden
Reactie op Sabine10
Zijn er hier ook mensen die soms ongezonde dingen op het brood doen? Ik wel ...
Oh jahoor.
Hier krijgt ze soms een hapje van mijn brood met smeerworst, chocoladepasta, smeerkaas, normale appelstroop ☺️
Als wij tegelijkertijd eten moeten we hetzelfde op ons brood. Anders eet ze haar eigen brood niet meer op🤣
één jaar geleden
Reactie op lize24
Vega pate of Vega leverworst is hier een grote hit!
Hier ook! En cottage cheese en smeerkaas kids (af en toe want nog steeds flink zout).