8 Reacties

4 jaar geleden

Ik merkte geen verschil in productie tijdens en na de antibiotica!

4 jaar geleden

Ik kreeg laatste dag van de kraamweek een borstontsteking (ook volledig kolven toen) en bleef hoge koorts houden met antibiotica. Uiteindelijk alles geprobeerd: warmte-compres, masseren, elektrische tandenborstel en shockwavetherapie. Na 5 dagen kwamen er allemaal soort “vellen” mee uit de borst en daarna begon het langzaam weer op gang te komen. Heeft weken geduurd qua productie. Van 20 naar 50cc. En nu gelukkig - met heel veel doorzettingsvermogen - drinkt ze weer bij mij en is de productie terug ! Hou vol, het kan echt goedkomen.

4 jaar geleden

Bij mij is ook de productie aan die kant grotendeels weggevallen. Ik kreeg als tip veel en vaak aanleggen om het weer op gang te krijgen. Daarnaast zou je nog supplementen kunnen pakken als fenegriek en gezegende distel.

4 jaar geleden

Heb ongeveer 2 weken lang onsteking gehad. Was heel erg. En heb nu gemerkt dat mijn productie omlaag is gegaan. Heb al 3 weken minder melk😩

4 jaar geleden

Ik heb 1 week borstonsteking gehad (gaf toen 3 weken borstvoeding) Het begon met een rode vlek op m’n borst met een harde schijf eronder. Lactatiekundige gebeld en al haar adviezen opgevolgd. Het mocht niet baten en 2 dagen later kreeg ik binnen enkele uren hoge koorts (40,5 graden) en werd doodziek, kon nog geen luier verschonen! HAP gebeld en direct gestart met antibiotica (kuur van 7 dagen). M’n productie kelderde behoorlijk van beide borsten. De kleine meid elke 2u aan de borst gelegd, maar ze werd dan boos omdat er niet veel uitkwam.. Gelukkig kwam de melkproductie na 3 dagen wel weer op gang, al duurde het een week dat we weer in ons normale ritme zaten. Inmiddels 2,5 weken verder en het gaat erg goed! Geef nog steeds fulltime borstvoeding (ca 7 voedingen per dag) en productie is goed. Mocht je koorts krijgen, direct starten met antibiotica (ik heb achteraf te lang gewacht en het duurt 24-36u voordat je effect merkt). Heel veel beterschap en sterkte

4 jaar geleden

Ik heb een dubbele borstontsteking gehad en heb er denk ik een week last van gehad. Had 40 graden koorts en kreeg een antibioticakuur. Bij mij is de productie grotendeels weggevallen. Daarna zijn we over gegaan op kunstvoeding.

4 jaar geleden

Ik heb geleerd om je borsten leeg te blijven houden bij een ontsteking. Dus blijven aanleggen of kolven, ook al komt er bloed. Dat is niet erg als je baby het binnen krijg. Bij een ontsteking zijn de melkklieren verstopt en dat moet letterlijk naar buiten komen. Je kan daarnaast ibrofan innemen, dat is ontstekingsremmend en verminderd ook koorts en helpt ontzettend tegen de pijn. Daarnaast een warme douch en de plekken blijven masseren. Sterkte ❤️

4 jaar geleden

Ik had een ontsteking toen mijn kindje juist 1 week was. Was er gelukkig ruim op tijd bij dus na 24u was het ergste voorbij. Ik heb dus geen medicatie moeten nemen. Maar het doet inderdaad enorm veel pijn! Advies bij mij was ook om de borst goed leeg te maken. Na een voeding moest ik nog nakolven om echt alles eruit te krijgen. Dit enkele dagen gedaan. Nadien heb ik wel gemerkt dat de kant van de ontsteking nog een tijdje gevoeliger was als de andere kant waardoor voeden langs die kant minder aangenaam was. Gelukkig is dat nu ook wel over.