17 Reacties
3 jaar geleden
Als we vaak gaan opwarmen halen we waarschijnlijk ook wel een flessenwarmer. Nu breng ik een steelpannet met een bodempje water aan de kook. Zodra het kookt, zet ik het vuur uit en doe de fles er in maar blijf deze ronddraien om te voorkomen dat bepaalde delen te heet worden. Werkt goed en snel
3 jaar geleden
Mag tegenwoordig gewoon in magnetron maar wel op laag wattage en regelmatig schudden.
3 jaar geleden
Wij hebben een flessenwarmer van de Browns en die gebruiken we elke dag wel een keer. Erg fijn voor in de nacht.
Snel eerst flesje in de flessenwarmer dan baby verschonen. En dan kan ik snel het flesje pakken en die geven. Werkt heel fijn.
3 jaar geleden
Als ik al fles geef, pak kokend water in een kommetje en zet de fles daarin. Soms na het verschonen al te warm. Maak tussen de 80 en 100 cc warm
3 jaar geleden
Magnetron.
Advies is onlangs aangepast:
https://www.voedingscentrum.nl/nl/zwanger-en-kind/borstvoeding-en-flesvoeding/borstvoeding-geven/moedermelk-opwarmen.aspx
3 jaar geleden
Ik kolf al vanaf het begin. We deden eerst 450 watt 1.30 min voor 100 cc maar ik doe nu gewoon een uur van te voren een flesje uit de koeling halen en op kamertemperatuur geven. Laatst was ik iets te laat toen heb ik het flesje tussen m'n borsten gedaan en na een half uur perfect warm 😂
3 jaar geleden
Ik warm zo'n 80 ml op in een flessenwarmer. Ik heb die van avent. Flesje erin, even verschonen en flesje is klaar.
Hij doet er volgens zeggen 3 minuten over. Dat is niet zo.
Maar tijdens verschonen ga ik ook altijd even met haar spelen. Dingetjes kijken, laten zien, met haar praten. Flesje is dan sowieso wel warm :)