7 Reacties
7 maanden geleden
Ons zoontje is sinds 19-5 2 jaar en heeft nu 3 weken een bril.
Ene kant heeft die +3 & de andere kant +3,75. Hij heeft ook aan beide kanten een cilinder. Waarvan 1 -1,25 en de ander -2.
Weet in ieder geval dat kindjes van deze leeftijd zelf + aan kunnen maken, dus deze sterkte gewoon nog helemaal recht kan trekken. Zit er ook een cilinder in wordt het een ander verhaal. Cilinders verdwijnen niet meer.
Bij ons zoontje hebben we echt maar 1 wendag nodig gehad. Vanaf de 2de dag heeft hij zijn bril altijd opgehouden
7 maanden geleden
Reactie op mvroegh
Ons zoontje is sinds 19-5 2 jaar en heeft nu 3 weken een bril.
Ene kant he ...
de ene cilinder is -1 en de andere -0,75. hij heeft sinds donderdag een bril en gaat wel goed maar doet hem soms af
7 maanden geleden
Reactie op anneliesvdc
de ene cilinder is -1 en de andere -0,75. hij heeft sinds donderdag een bri ...
Dat klinkt al heel goed! Hier is de cilinderafwijking natuurlijk best wel erg flink. Waardoor hij m goed op houdt, sterker nog hij wilt hem zelf op haha.
Iedere keer opnieuw op blijven zetten. De meeste kindjes hebben echt even een weekje nodig om er aan te wennen 😘 Of hoeft hij hem niet de hele dag op?
7 maanden geleden
Reactie op mvroegh
Dat klinkt al heel goed! Hier is de cilinderafwijking natuurlijk best wel e ...
ja hij moet hem de hele tijd op maar tegen de avond wil hij hem af. Hij moet er nog aan wennen maar we merken dat hij er veel deugd van heeft
7 maanden geleden
Reactie op anneliesvdc
ja hij moet hem de hele tijd op maar tegen de avond wil hij hem af. Hij moe ...
Ja bizar he hoe snel je dat verschil merkt?
Hier inderdaad ook enorm voor deugd van. Ventje valt niet zo vaak meer, ziet alles beter, struikelt niet meer over verhogingen of stoepranden. Enorm blij dat we dit voor hem hebben kunnen doen
7 maanden geleden
Reactie op mvroegh
Ja bizar he hoe snel je dat verschil merkt?
Hier inderdaad ook enorm voor ...
Wij hadden er niet echt iets van gemerkt dat hij een bril nodig had. Deed zijn hoofdje wel achteruit als hij naar een tablet of tv keek daarmee dat ik het eens liet bekijken
7 maanden geleden
Mijn zoon heeft ook een bril sinds 2 maanden. Hij is net 2. Heeft +2.5 aan beide kanten en een lichte cilinderafwijking. Hij begon opeens scheel te kijken, daaraan merkten we het. Bril ophouden gaat de ene dag beter dan de andere dag. Zelf heb ik enkel cilinderafwijking, ik gebruik mijn bril voor te werken achter de laptop en te autorijden. Mijn man draagt wel altijd een bril. Dus wie weet is t wat genetisch. Maar sinds hij een bril heeft is hij grof motorisch enorm vooruit gegaan. Stapt veel zekerder en valt minder. Denk dat het hem toch echt wel helpt.