12 Reacties
één jaar geleden
Reactie op marrr04
Wij geven havermout sochtends, bak regelmatig pannenkoeken of gebakken ei e ...
maissticks eet hij soms eens maar anders eet hij niets van stukjes of wil hij niet
één jaar geleden
Mijn dochter: ook 2 flessen + groente en fruitpap.
Probeer ook al geruime tijd brood (ook met beleg geprobeerd). Maar ze vindt er niks aan. Zegt resoluut: nee nee nee 😅 met een vingertje erbij☝️. Ze is van 2 mei. Kleine van mijn zus 6 maanden, eet boterhammen alsof het snoepjes zijn🫨. Soepstengels eet ze weer wel graag. Ideeën altijd welkom!
één jaar geleden
Reactie op Rvjb
Mijn dochter: ook 2 flessen + groente en fruitpap.
Probeer ook al geruim ...
ooh ben blij dat hij niet de enige is dat geen brood eet. hij is van 30mei. geven jullie dan nog iets anders bij als tussendoortje?
één jaar geleden
Hahah ik heb dit al heel veel gelezen en gehoord met het drama van geen brood willen eten. Hier ook niet sinds 2 maanden al.
Ik prop het eerste stukje nu in haar mond en geef haar dan wat speelgoed en dan wil ze haar mond wel open doen. Korstjes spuugt ze gelijk uit dus die haal ik er af. Vaak gaan de laatste paar hapjes moeilijk, want dan wil ze niet meer. Meestal krijg ik er een boterham in.
Ze moet meer brood eten van het cb, omdat ze te licht is maar ik ben al blij als ik er een boterham in krijg. Eerst zien dat ze het weer eens uit zichzelf eet.
Het is echt een fase volgens mij want met 6 maanden at ze het brood op alsof haar leven ervan af hing🤣 Fruit, potjes en kwark gaan er zo in.
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Hahah ik heb dit al heel veel gelezen en gehoord met het drama van geen bro ...
Als het cb zegt: brood want ze is licht. In een boterham zit 70 kcal.. eventueel met beleg 100kcal. Er zijn echt veeeeel dingen die je kan geven die veel meer dan die 100 kcal zijn. Maargoed, dat triggerd mij🫣
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Wat voor tips heb jij dan wat ik nog meer zou kunnen geven?
Ik zou eerder denken aan een gebakken ei in kokosolie, eventueel zelfs alleen eigeel.
Banaan met pindakaas
Eventueel dan een boterham met roomboter en notenpasta/pindakaas.
Banaan ei pannenkoek met roomboter en appelstroop
Bij alle 3 de opties heb je dan al 200+kcal aan voeding.
Maar zou zelf meer dingen geven als havermout met gebakken appel/banaan in roomboter met Chiazaad, hennepzaad en wat noten boter. Zelfgemaakte bananenbrood met extra vet als tussendoortje of pannenkoeken bakken.
Even ter beeldvorming, in een banaan zitten vaak al 100kcal dus een betere ‘maaltijd’ dan een boterham van 70 kcal als blijkbaar elke kcal telt.
één jaar geleden
Mijn dochtertje eet ook geen brood. Krijg er echt maar hele kleine stukjes in. Ze krijgt daarom in de ochtend en avondfles twee scheppen granen. Verder eet ze wel een normale portie groente, 1 banaan met wat kwark, nog een ander stuk fruit, halve cracker. Ik vind het vooral in de middag lastig wat te geven en als ik ooit met de ochtendfles wil stoppen moet ze toch iets van brood gaan eten..