Hallo
Ik heb de dokter Brown flessen, ik krijg de ventielen van de fles niet super goed meer schoon. Naar mijn idee zit er een soort zwarte aanslag in ik heb er al met de kleine borsteltjes en een gewone flessenhouder op lopen boenen een paar keer. Nu moet ik zeggen dat ik ze ook elke dag uit kook. Ik gebruik de flessen nu ongeveer 6 maanden. Wanneer moet je flessen vervangen en zijn er meer die hier last van hebben?
Waarom kook je ze elke dag uit? Dat is niet nodig.
Ik gebruik Dr brown vanaf het begin en die van mij zijn alleen wat verkleurd in de vaatwasser maar voor de rest zijn ze prima schoon nog zonder rare aanslag.
Ik was ze elke dag met de hand af. Ventielen met bijgeleverd blauwe borsteltje en kleine (onderste) gedeelte van een flessenborstel. Ik heb ze misschien in totaal 5x uitgekookt. Wij hebben geen aanslag op de flessen.
Vervelend! Voor eerste gebruik is het belangrijk om uit te koken daarna niet meer. Is niet goed voor de fles. Stond in het boekje wat erbij zat kan ik me nog herinneren.
Ik kook ze ook nooit uit, 1x per x aantal dagen in een sopje maak ik alles schoon. Als de ventielen veel aanslag hebben laat ik ze ook nog wel eens een nacht weken in warm water met wat afwasmiddel en dan kan ik ze daarna zo schoon borstelen.
Wij ook dr brown maak ze alleen schoon met een sopje. De ventielen maak ik schoon met het blauwe borsteltje maar ook met een mini afwasborstel die bij de grote flessenafwasborstel zat vd HEMA. Alles is schoon maar zie wel dat het gebruikt wordt.