Pff, mijn dochter van 14 maand zit nu echt in een fase dat ze alleen maar bij ons wil hangen. Het is even 5 minuten spelen en dan komt ze weer naar mij of mijn man toegekropen en gaat ze staan en net zolang aan je been hangen totdat ze aandacht krijgt.
Ik ben zelf 40 weken zwanger en heb niet elke keer de energie om haar maar op schoot te nemen en bij mij te laten liggen. Als ik er niks op uit doe dan begint ze echt te krijsen van boosheid.
Dit doet ze sinds de laatste 3 weken ongeveer en voornamelijk bij mij.
Ik vind het vooral vermoeiend als ik alleen ben een hele dag met haar dat ze zo zit te hangen en te krijsen terwijl ik dan juist even rust wil i.v.m. slecht slapen en gewoon doodop. Ik probeer nog wel dingen met haar te doen zoals wandelen of samen spelen, maar ik kan niet zover lopen of lang zitten doordat de baby echt helemaal diep in mijn bekken ligt en dan op mijn schaambot drukt.
Is dit echt een fase of zal dit ook deels komen doordat ze in de gaten heeft dat ze straks niet meer het enige kind is? Iemand tips hoe hiermee om te gaan? Op dit soort momenten kan ik haar wel schieten terwijl ik natuurlijk heel gek op haar ben.