15 Reacties

één maand geleden

Hier nog steeds slaapzak. Ook nog een dicht ledikant, wil eigenlijk over op open ledikant maar weet niet zo goed hoe ik dit kan doen/oefenen..

één maand geleden

Reactie op embeetjex

Hier nog steeds slaapzak. Ook nog een dicht ledikant, wil eigenlijk over op ...
Ik heb de zijkant eruit gehaald en toen zo’n hekje van de IKEA er voor geplaatst dan vallen ze er niet uit. Maar kunnen ze er wel zelf uit klimmen.

één maand geleden

Reactie op MJ 1994

Ik heb de zijkant eruit gehaald en toen zo’n hekje van de IKEA er voor gepl ...
Wow dat is echt een goede tip! Dankjewel. Gaat het eens proberen 🍀

één maand geleden

Reactie op embeetjex

Hier nog steeds slaapzak. Ook nog een dicht ledikant, wil eigenlijk over op ...
De hebben ook een kussen van aerosleep dan kunnen ze er doorheen ademen een deken heb ik nog niet geprobeerd

één maand geleden

Hier slaapt ze al paar maand met dekbed en kussen. Ze kan haar zelf al toe dekken. Met haar verkoudheden hebben we er een kussen van de zetel onder haar schuin kussen gelegd en zo slaapt ze eigenlijk nog altijd. Ze legt kussens altijd goed savonds en dan is ze haar deken kwijt natuurlijk maar ze legt dit zelf ook al goed.

één maand geleden

Onze dochter wilde opeens een sierkussentje mee in bed en ging er op liggen. Even een paar nachten aangekeken, maar ze wilde echt een kussentje in bed. Dus ik ga deze week beddengoed halen en eerst beginnen met het kussen. En dan een keer dekbed introduceren

één maand geleden

Mijn dochter wordt 8 mei 2 en mijn man hoorde vrijdag met het ophalen van haar bij de opvang dat ze vanaf de peutergroep niet meer in slaapzak mogen slapen daar... ze toont totaal geen interesse in een dekentje en slaapt nog heerlijk in d'r slaapzak in een ledikant. Op de bank doe ik wel eens een denkentje over haar heen maar binnen een minuut ligt die alweer op de grond.. Ik ga het woensdag nog even navragen bij de vaste leidster hoe het precies zit.. (degene die het tegen mijn man zei is er af en toe maar) maar merk wel dat het in m'n hoofd zit dit weekend.. ze kan moeilijk niet meer goed gaan slapen op de opvang.. Wat zouden jullie doen? Toch maar met een dekentje gaan oefenen? En wat voor dekentje dan voor in een ledikant? Dekbed lijkt me te groot.. ze beweegt ook veel in d'r slaap dus vind het ook wel een beetje eng..

één maand geleden

Al een paar maanden. Ons zoontje wordt 7 mei 2 jaar, maar slaapt sinds oktober in een peuterbed met dekbed en dun kussentje. Hij had hier duidelijk behoefte aan en wilde al een tijdje geen slaapzak meer. Gewoon kijken waar ze behoefte aan hebben en waar ze klaar voor zijn.

één maand geleden

Hier nog een slaapzak en een ledikantje. We wachten zo lang mogelijk om het onszelf makkelijk te maken 😂🙈

één maand geleden

Reactie op MamaSann

Mijn dochter wordt 8 mei 2 en mijn man hoorde vrijdag met het ophalen van h ...
Het is best lastig ik werk in de kinderopvang en het heeft met veiligheid te maken (dat ze zelf kunnen lopen ik weet niet precies waarom het veiliger is) als het in het beleid staat moeten we ons er aan houden. Bij sommige kinderdagverblijven kan je een formulier ondertekenen als je wat anders wil maar weet niet of dat voor die van u ook geldt

één maand geleden

Wel een kussen maar nog geen deken. Ik denk dat hij het nog niet goed over zich heen houdt, hij beweegt veel in bed.

één maand geleden

Reactie op MJ 1994

Het is best lastig ik werk in de kinderopvang en het heeft met veiligheid t ...
Ik heb het woensdag na gevraagd en het heeft idd met veiligheid bij evacuatie te maken.. op de babygroep hebben ze een evacuatiebedje waar ze alle kindjes in kunnen doen en naar buiten kunnen rijden. Peutergroep niet.. maar hun ervaring is dat de kindjes snel wennen aan alleen een pyjama daar dus daar ga ik maar vanuit.. veel kindjes hebben thuis een slaapzak en daar een pyjama

één maand geleden

Onze zoon gaf 1,5/2 maanden geleden zelf aan dat hij geen slaapzak aan wou en pakte een deken en gooide deze in zijn bed. We hebben hem toen een paar keer onder een deken gelegd en na 2 nachten trok hij deze ook steeds zelf over hem heen. Het even aangekeken en al snel een dekbed en ook maar een kussen aangeschaft. Het is een klein dun peuterkussentje van Ikea en zag er weinig gevaar in. We hebben vandaag zijn bed omgebouwd van ledikant naar peuterbed. Zijn middagslaapje ging heel goed dus ik ben benieuwd hoe het gaat ☺️

13 dagen geleden

Reactie op MamaSann

Mijn dochter wordt 8 mei 2 en mijn man hoorde vrijdag met het ophalen van h ...
Hier liggen ze ook vanaf 2 niet meer in een ledikant op de opvang, maar op een bedje. Hier wilden we na onze vakantie over op een ‘groot’ bed, maar doen dit nu omdat het zo uitkomt in de vakantie al. Wel in een slaapzak nog zo lang die past.

8 dagen geleden

Sinds vandaag een dekbed. Kussen heeft ze al een tijdje. Dit is tevens de eerste avond dat ze zonder gehuil is gaan slapen dus denk dat ze er echt aan toe is.