24 Reacties
één jaar geleden
Ik ken deze symptomen al te goed en heb vorige week de stap gezet om naar de huisarts te gaan. Hij gaf me inderdaad de diagnose postnatale depressie.
Als ik je een tip mag geven voor jou en je kindje: Zet de stap om over je gevoelens te praten, dan kan er iets aan gedaan worden.
Mocht je willen praten dan ben ik er altijd.
You got this mama 🫶🏼
één jaar geleden
Aaah ja, heel herkenbaar! Het komt allemaal echt op z'n pootjes terecht. Even hulp zoeken (huisarts, hulp met verzorgen van je dochtertje)
één jaar geleden
Wat ontzettend naar om dit gevoel te hebben.. weet dat je hier niet alleen in bent! Het is ook allemaal niet niks. Goed om inderdaad even naar de huisarts te gaan. Hier zou je eventueel ook even kunnen praten met de praktijkondersteuner van de huisarts. Deze praktijkondersteuners zijn er puur voor psychische ondersteuning. Je zou dus met haar een aantal gesprekken kunnen voeren en misschien tips kunnen krijgen. Als dit niet voldoende is, dan kan hij/zij jou doorsturen naar iets wat passender is.
één jaar geleden
Ik herken je gevoelens wel. Vond het zelf heel vreemd dat ik er nu pas last van heb na 9 maanden. Voel me ook leeg, zonder energie en down. Maar dat is ook omdat mijn werk niet meer iets voor me is en mijn zoontje zich wat langzamer ontwikkeld en hij daardoor nu in een onzeker traject zit bij artsen wat mij weer super onzeker maakt. Ik heb de stap gezet om met een psycholoog te gaan praten. Ik hoop dat je hulp kan vinden in je omgeving.
één jaar geleden
Benieuwd hoe het met jullie is!
Bij mij ook een PND vastgesteld. Ook 10 maanden na geboorte van mijn kleintje. Had het zo niet meer verwacht! Ik kan nu niet zelf voor hem zorgen een hele dag, zo confronterend. Ben mezelf echt kwijt en kan niet wachten totdat het weer licht wordt.
één jaar geleden
Ik heb waarschijnlijk ook een postnatale depressie. Eerst nergens last van en toen met 7 maanden ongeveer, voelde ik me heel down en leeg en dacht ik wat doe ik hier nog.
Wel interessant dat het rond de 9 maanden lijkt te beginnen. Terwijl dan de hormonen minder moeten zijn in je lijf🤔.
Bij mij is het constant aan staan wat op een gegeven moment teveel is geworden. Ik ben hoogsensitief, perfectionistisch, heb faal angst, ben introvert en depressie gevoelig. Dus ik dacht wel al dat ik het zou krijgen, maar toen ik na 5 maanden me gewoon prima voelde. Dacht ik dat gaat niet meer gebeuren 😅
Het is trouwens nog niet officieel vastgesteld, maar ik heb heel veel symptomen. Volgende week maandag weer naar de psycholoog.
één jaar geleden
Herkenbaar...m'n dochtertje is 10 maanden en merk al een tijdje dat het minder gaat met me...nergens zin in en heel prikkelbaar, moe, down etc etc....ik geef nog bv en las dat hormonen dan nog daardoor extra schommelen enzo...en ben inmiddels ook ongesteld weer....voor m'n zwangerschap had ik al last van soort van pms klachten....ik wens je sterkte...en alle moeders die hier doorheen gaan.
één jaar geleden
Reactie op Val2006
Ik heb waarschijnlijk ook een postnatale depressie. Eerst nergens last van ...
Hier een beetje hetzelfde; de huisarts geeft aan dat het een postnatale depressie is. Binnenkort starten bij een psycholoog/ hersteltraject. Ben benieuwd wat er uit komt. Ik zorg wel heel erg graag voor ons meisje en heb alles voor haar over! Cijfer mezelf wel een beetje weg….
Ik ben zelf ook hoogsensitief… dus dat constant aan staat wat je zegt werkt dan ook niet heel erg mee!
één jaar geleden
Reactie op Val2006
Ik heb waarschijnlijk ook een postnatale depressie. Eerst nergens last van ...
Hier precies zo! Had het echt niet meer verwacht.. en ben zelf ook veel te lang doorgelopen met klachten. En heel weinig slaap is een grote trigger.
Hoe komen jullie de dagen door? En kunnen jullie nog wel voor je kleintje zorgen?
Mochten er hoop-brengers zijn of ervaringsdeskundige die erboven op zijn gekomen: ik houd me aanbevolen🙏🏼
Sterkte allemaal lieve mama’s.
Het komt goed (zeggen ze)
één jaar geleden
Reactie op HannahCJ
Ik ken deze symptomen al te goed en heb vorige week de stap gezet om naar d ...
Hoe is het nu met jou?
één jaar geleden
Reactie op Mystie2021
Hier precies zo! Had het echt niet meer verwacht.. en ben zelf ook veel te ...
Ik zit in overlevingsmodus, ene dag gaat beter dan de ander. Probeer wel heel veel foto's te maken en heel veel te knuffelen met me dochtertje. Maar als zij even een mindere dag heeft en niet "meewerkt" dus gewoon een baby is eigenlijk😅, dan heb ik het heel zwaar. Ik praat dan bijna niet met haar, omdat ik dan niet tegen haar wil uitvallen, dus dan zeg maar liever niks. Wat ook niet fijn is voor haar.
één jaar geleden
De foto's zijn trouwens zodat ik terug kan kijken, omdat ik soms het idee heb dat ik heel veel mis. Ik heb nu ook een beetje een allergie wanneer mensen zeggen, geniet ervan he, gaat zo snel.
Ze bedoelen het goed en het is ook zo het gaat heel snel, maar niet iedereen kan genieten en ik voel daardoor ook een soort druk om maar te genieten terwijl het soms gewoon pittig is. Dus ik zou zelf voortaan tegen mensen zeggen, geniet ervan als het lukt, het is oke om niet altijd ervan te genieten. En maak lekker heel veel foto's, zodat je kan nagenieten.