17 Reacties
4 jaar geleden
Reactie op Rvjb
Ik denk dat je last hebt van nierstuwing.. zijn het pijn aanvallen.. rechts ...
Hier moet ik ook meteen aan denken. Heb ik de vorige zwangerschap gehad. Zou inderdaad even vragen of jouw klachten daar verder ook bij passen en je verloskundige daar naar wil kijken. Kan je inderdaad vaststellen met een echo. Zou even opletten, ze gaan dan ook op je zij tikken om te kijken of je slagpijn hebt. Ik had dat niet en toen is twee dagen op rij door verschillende mensen gezegd: nou dan kan het geen nierstuwing zijn en die wilden mij geen echo geven. Uiteindelijk toch op aangedrongen omdat ik zoveel pijn had. Vk eindelijk toegegeven omdat het toch rustig was, wat bleek? Hele niet zat vol vocht en het was toch nierstuwing. Dus als je het idee hebt dat je niet goed genoeg gehoord wordt zou ik blijven aandringen op een echo
4 jaar geleden
Reactie op lotteva
Hier moet ik ook meteen aan denken. Heb ik de vorige zwangerschap gehad. Zo ...
Mag ik vragen wat ze toen hebben gedaan bij jou? Ik heb her namelijk ook
4 jaar geleden
Als de pijn in je zij aanhoudt zou ik met je eigen huisarts overleggen voor een echo van de nieren. Dat wil je dan iig uitsluiten dat het daarmee te maken heeft.
Wbt diclofenac; zou ik zeker niet nemen.. geldt voor alle nsaids (ibuprofen, naproxen). Het zou alleen op ‘zeer strikte indicatie, zo kort mogelijk en zo laag mogelijk gedoseerd’ mogelijk veilig zijn… ik zou t niet willen nemen zelf. Vanaf je 3e trimester mag het absoluut niet meer. Eigenlijk is paracetamol de enige pijnstiller die je echt veilig kan nemen. Mocht dat onvoldoende zijn zou ik nog eerder tramadol nemen dan diclofenac, al is dat ook niet zonder risico’s.
Wat ik vooral zou doen is ook zorgen dat er gezocht wordt naar de oorzaak dmv een echo. Veel succes!!
4 jaar geleden
Reactie op Huisjenummer1
Mag ik vragen wat ze toen hebben gedaan bij jou? Ik heb her namelijk ook
Ik kreeg de tip om veel op mn linkerzij te liggen (ik had last van mn rechternier) en ik kreeg Buscopan. Als ik het me goed herinner een spierverslapper om ervoor te zorgen dat de krampen in je urineleider minder worden. Daar komt namelijk de pijn vandaan. Bij mij werkte dit niet supergoed, maar ik heb geluk gehad en ik had na 1 week geen medicatie meer nodig en is alles weggetrokken. Verder in mn zwangerschap geen last meer van gehad. Nog wel een echo gehad en toen was er ook een stuk minder vocht in mijn nier te zien. Dus ik weet niet hoe het verloop verder is als het niet vanzelf weggaat
4 jaar geleden
Reactie op lotteva
Ik kreeg de tip om veel op mn linkerzij te liggen (ik had last van mn recht ...
Ik heb het ook gehad en heb 6 dagen ziekenhuis gelegen, en ik hen een j j catheter gekregen . Maar was benieuwd naar jou verhaal gelukkig is het automatisch weg gegaan bij jou
4 jaar geleden
Reactie op lotteva
Oh jeetje dat lijkt me heftig! Heb je er nog steeds veel last van?
Ik voel die catheter wel zitten ja maar de pijn is weg
4 jaar geleden
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb inderdaad ook het idee dat het nierstuwing is of dat het toch m'n darmen zijn. Heb sowieso m'n hele leven al darm problemen en zit snel verstopt, gebruik daar ook m'n hele leven al macrogol voor.
Betreft mogelijk nierstuwing: hadden jullie ook een duidelijk verschil in je flank/zij? Dat de ene kant wat boller voelt dan de andere zij? Ik heb geen spiegel meer dus kan het niet zien maar als ik voel met mijn handen aan beide zijden dan voelt mijn rechterzij dus wat boller dan m'n linkerzij.
Die diclofenac laat ik zeker liggen, mijn verstand zegt ook dat ik mezelf de schuld moet geven als ik m wel neem en het gaat mis. Dus dat wil ik liever voorkomen, moet het van mezelf zien uit te houden met paracetamol.. ik bel zo de verloskundige nog even terug om te vragen of ik een echo kan krijgen, toevallig heb ik morgen een consult staan dus misschien dat ze dan de echo eraan vast kunnen plakken.. ik hoop het!
En ff een ander onderwerp.. Ook heb ik vanochtend ineens last van, wat lijkt op menstruatieachtige pijnen in m'n rechter onderbuik, ik gok dat dat mijn banden zijn of toch wat anders?
4 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Bedankt allemaal voor jullie reacties! Ik heb inderdaad ook het idee dat he ...
Vervelend zeg!
Ik kan me dat niet goed herinneren, maar zou ik ook vragen aan je verloskundige.
Lastig te zeggen zo van je verhaal. Ik zou ook dat meenemen naar je verloskundige, misschien heeft dat ook te maken met wat er aan de hand is.
4 jaar geleden
Reactie op lotteva
Vervelend zeg!
Ik kan me dat niet goed herinneren, maar zou ik ook vragen ...
Ik heb vandaag een consult bij mijn verloskundige. Ik krijg waarschijnlijk een verwijzing voor een echo van mijn nieren en darmen in het ziekenhuis, dus ik ben benieuwd wat eruit gaat komen. Vandaag ook luisteren naar het hartje dus hopelijk is daarmee ook alles goed🤞🏻morgen staat een 3D echo gepland, alleen bij een ander echocentrum.. Ben dus bang dat ik morgen tijdens die echo achter dingen kom of dingen zie die ik eigenlijk in het ziekenhuis pas hoor te weten..
4 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Ik heb vandaag een consult bij mijn verloskundige. Ik krijg waarschijnlijk ...
Verloskunde kijkt niet naar he nieren met een echo! Dus denk dat ze niet veel over kunnen zeggen bij de 3D echo
4 jaar geleden
Reactie op Huisjenummer1
Verloskunde kijkt niet naar he nieren met een echo! Dus denk dat ze niet ve ...
Het is dan ook geen verloskundige maar echoscopist die de 3D echo doet. En die zal inderdaad niet naar mijn nieren kijken maar ben wel bang dat er misschien iets met de kleine is waar we dan achter komen. Ik maak me waarschijnlijk gewoon druk om niks maar door de pijn aanvallen die ik ervaar in mijn zij, denk ik gelijk dat er ook wat mis is met de kleine. Ga ik me gelijk zorgen maken 🤯
4 jaar geleden
Reactie op embeetjex
Het is dan ook geen verloskundige maar echoscopist die de 3D echo doet. En ...
Oh zo! Zal vast meevallen! Ik heb ook in ziekenhuis gelegen en met kindje is alles telkens in orde gelukkig! Heel veel succes
4 jaar geleden
Toevallig ben ik afgelopen zondag opgenomen en uiteindelijk met spoed geopereerd aan een blindedarmontsteking (toen 23+4). Ik had enorme pijn aan mijn rechterzijde wat op die zondag was ontstaan.
Ik heb één dag diclofenac gehad. De arts en gynaecoloog hebben dit overlegd. Langer mocht absoluut niet. Gezien ik allergisch ben voor paracetamol kreeg ik als alternatief oxynorm, een morfine. Ook dat bij voorkeur zo min mogelijk. Ik heb flink op m’n tanden gebeten, want durfde het absoluut niet aan.
Zeker goed om na te vragen!