Ik begin een beetje radeloos te worden. We hebben een fantastisch meisje van 19 maand waar we natuurlijk ontzettend dol op zijn. Alleen loopt ze achter in haar grove motoriek. Als baby heeft ze nooit gerold. Toen de fase van tijgeren/kruipen voorbij kwam, ging zij op haar billen vooruit. Ze heeft verschillende manieren om zichzelf voort te bewegen. Het lopen heeft ze ook nog niet ontdekt. Ze trekt zichzelf nog niet eens op. Als we haar neerzetten kan ze wel even staan, maar bewegen doet ze dan dus niet. We lopen vanaf haar 10e maand al bij de fysio, eerste instantie voor het rollen en nu voor het leren lopen. Ik zie opzich wel vooruitgang in haar ontwikkeling, maar ze is wel erg laat met alles. Vorige week zei de leidster van de kinderopvang dat het wel fijn zou zijn als ze binnen nu en 2 maand zou gaan lopen, want anders kan ze niet door naar een andere groep. Ik snap ook wel dat het fijn zou zijn, maar ik kan helaas geen knopje indrukken, zodat ze wel gaat lopen. Volgende week heb ik een afspraak bij de kinderarts op het CB. Mijn eigen gedachte is altijd geweest dat het wel goed komt, maar begin me er nu wel zorgen over te maken. Fysio geeft aan wel een achterstand te zien, maar nog geen rode vlaggen. Ik wil er voormezelf alles aan hebben gedaan.. maar weet het ook even niet meer. Zijn er meer mama's die dit herkennen?