12 Reacties
één jaar geleden
Hoe geef je haar te eten?
Ik ben zelf om deze reden met Rapley begonnen, ik kreeg er anders echt niets in. Nu konden mijn jongens het zelf doen en waren ze weer enthousiast voor eten.
Gister hier ook een dag waarbij eentje alleen maar aan het huilen was en ging overstrekken wanneer ik hem in het stoeltje wilde zetten.
Ik zet hem dan bij me op schoot, dan is hij en stil en gaat vanzelf wat eten 😊
Succes!
één jaar geleden
De mijne geef ik dan op mijn schoot eten. Tenminste wanneer ze echt heel moeilijk deed. Moet ze niet aan wennen natuurlijk. Maar in de stoel maak ik het voor haar interessant door wat eten in bakjes te doen. Dat ze zelf kan voelen en in die tussentijd doe je in hapjes in haar mond of laat je haar doen. Wat ook bij m'n meisje helpt is als ze iets in haar handen heeft kan ik eten erin stoppen zoveel ik wil haha
Bijv. Afstandsbedieningen geef ik dan in haar handen of gewoon iets wat ze leuk vindt. Vandaag wilde ze na een paar hapjes ook niet. Gaf ik haar iets in haar handen en waren we al paar hapjes verder. Daarna was ze er echt klaar mee. Op mijn schoot en iets in handen en uiteindelijk had ze alles op.
één jaar geleden
En iets nieuws geven vindt ze misschien ook interessant. Ik heb de mijne gister voor het eerst kipfilet op haar boterham gedaan en ze vond het geweldig. Daarna nog even broodje met rode bietjes en mango jam van het merk de kleine keuken( is biologisch).vond ze ook erg lekker.
één jaar geleden
Dit herken ik helemaal. Ik geef in haar handen iets om mee te spelen. Bij afleiding wil ze dan ineens wel eten en gaat bijna alles op.
één jaar geleden
Reactie op Manoukkruiderink
Dit herken ik helemaal. Ik geef in haar handen iets om mee te spelen. Bij a ...
Fijn dat ik niet de enige ben, het zou wel weer een fase zijn😅. Heb haar zonet ook speelgoed gegeven en de boterham ging er met gemak in. Bij de korstjes ging ze in staking, toen had ze het wel weer gezien hahah
één jaar geleden
Hier wil het warm eten er niet in. door haar handjes even vast te pakken en de lepel voorzichtig in haar mond te doen ontdekt ze dat ze het wel lust (eet het dan ook op) soms krijgen we er dan een paar happen in. Vandaag ontdekten we dat ze het wel wil wanneer we er zogenaamd de vitamine druppels op doen 😅. We laten haar verder zelf eten, maar ze eet dan maar een paar happen. Het warme eten gaat er dan het beste koud in. Ik zie het maar als een fase. Moet wel zeggen dat ze hier verder wel goed eet en haar lijntje volgt.
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Vandaag weer met speelgoed geprobeerd, maar ze trapte er niet in. Het warme ...
Ohja wat je misschien kan doen haar de korstjes geven kan ze zelf vasthouden en stuk bijten of kauwen? Ik zou gewoon blijven aanbieden. De mijne weigert sommige dagen opl brood. Dan eet ze meer fruit of groente die dag. So be it....maar ik zou gewoon blijven proberen. Zal wel weer ff een weiger fase zijn hahaha
één jaar geleden
Ja dat doen we inderdaad ook. Die stopt ze in haar mond en haalt ze er dan weer op. Ik heb er zonet maar zo een boterham in gekregen sinds dagen, de korstjes wilde ze niet meer. Fruit, kwark en warm eten gaat er zo in.
Dat denk ik ook dat het weer ff een fase is, ze worden ook steeds eigenwijzer🤣
één jaar geleden
Reactie op NicoleS91
Ja dat doen we inderdaad ook. Die stopt ze in haar mond en haalt ze er dan ...
Jaa en hoe eigenwijs pfffff wordt nog wat hahaha wel leuk dat we hier elkaar kunnen helpen en tips kunnen delen