9 Reacties

3 jaar geleden

Hier vanaf 12 weken pas veel geluidjes 馃槈 nu 14 weken en tetter staat niet stil 馃槄

3 jaar geleden

Mijn kleintje is ook echt geen babbelkous. Af en toe een geluid als ik met hem speel of als hij op zijn buikje ligt. Ik zou me niet teveel zorgen maken, elke baby evolueert op zijn eigen tempo.

3 jaar geleden

Mijn dochter (nu bijna 5) was op die leeftijd druk met geluidjes. Elke kind is anders en uniek 鉂わ笍 Mijn zoontje is maandag 13 weken en maakt alleen geluid als hij lacht. En dan ook niet veel of hard. Ze hebben nog alle tijd toch! Alles op hun eigen tempo en zolang ze gezond zijn, Just go with the flow ! Dat is mijn uitgangspunt 馃槉

3 jaar geleden

Hier 15 week en soms een kraai en klein beetje geluid. Maak je niet druk komt vanzelf. 馃榿

3 jaar geleden

Onze dochter ook maar heel weinig terwijl ik overal lees dat ze al wat meer geluiden zou moeten maken. maar ik loop de hele dag tegen haar te kletsen en ik praat zelf superveel dus als ze op mij gaat lijken haalt ze dat allemaal vanzelf wel weer in. Ze doet het verder goed dus het zal vanzelf wel komen. Lijkt me wel ontzettend leuk om mee te maken.

3 jaar geleden

Hoeveel praat je tegen haar? Het kan bij een eerste kindje wat onwennig zijn, maar probeer maar eens bij het aantrekken van kleertjes precies te vertellen wat je doet, geef een rondleiding door het huis, lees een boekje voor etc. Hier hebben we vaak "gesprekjes" als ik vraag: wil jij ook wat vertellen? Echt waar? Wauw, vertel meer! En tussendoor uiteraard je kindje met vragende ogen blijven aankijken 馃槃

3 jaar geleden

Reactie op An_2021

Hoeveel praat je tegen haar? Het kan bij een eerste kindje wat onwennig zij ...
Ik praat eigenlijk de hele dag met haar behalve als ze slaapt. Ik moedig haar ook echt aan door super enthousiast te doen met mijn stem als ze wel een huh of hm geluid maakt en zeg dan ook dingen als "oh ja? Is dat zo?" "Echt waar?" Net alsof wij een gesprek aan het voeren zijn. En ik geef haar de ruimte om dan wat terug te zeggen door een tijd stil te zijn. Maar het blijft eigenlijk altijd bij een eemalig geluidje en dat is het. Wel krijg ik dan een grote glimlach met heel soms een klein verlegen lachje er bij (alsof ze lacht met geluid) omdat ik heel enthousiast naar haar doe maar echt geluiden maken doet ze dan niet meer.

3 jaar geleden

Reactie op Momof2beautys

Mijn dochter (nu bijna 5) was op die leeftijd druk met geluidjes. Elke ki ...
Zelfde hier, mijn dochter van 6 was een waterval. En onze zoon nu 14 weken, enkel als hij lacht en dat het ons babbel momentje is. Ze zeggen altijd: of ze praten sneller of lopen. Dus komt goed 馃槄馃榿

3 jaar geleden

Reactie op Riri457

Ik praat eigenlijk de hele dag met haar behalve als ze slaapt. Ik moedig h ...
Dan komt het vanzelf, goed bezig!