16 Reacties

één maand geleden

Geen ideeën, wel herkenning!

één maand geleden

Hier precies het zelfde , in bad vind ze heerlijk alleen als de haren worden gewassen is het schreeuwen…

één maand geleden

wij hebben in dreambaby zo iets gekocht om op zijn hoofdje te doen zodat het water niet in z´n gezicht komt

één maand geleden

Misschien een beetje makkelijk... maar een keer naar babyzwemmen gaan zou kunnen. Mijn kind is totaal niet bang van water daardoor. (?)

één maand geleden

Reactie op Anne-Wil36

Misschien een beetje makkelijk... maar een keer naar babyzwemmen gaan zou k ...
Water vind ze ook echt geweldig en wanneer ze het zelf perongeluk over haar hoofd doet is het ook geen probleem, maar wanneer het echt even 'moet' om haar haar te wassen word het ineens een probleem.

één maand geleden

Reactie op anneliesvdc

wij hebben in dreambaby zo iets gekocht om op zijn hoofdje te doen zodat he ...
Dat helpt helaas ook niet. Het is echt wanneer het boven op haar hoofd komt.

één maand geleden

Reactie op rooszje97

Dat helpt helaas ook niet. Het is echt wanneer het boven op haar hoofd komt ...
Ah oeie en met een potje zo water op haar hoofdje doen lukt dit of is het echt de douchekop?

één maand geleden

Reactie op anneliesvdc

Ah oeie en met een potje zo water op haar hoofdje doen lukt dit of is het e ...
Ook al geprobeerd, Helaas wil dat ook niet. Ze begint gewoon echt te snakken naar adem zodra er water over haar hoofd komt.

één maand geleden

Herkenning hier. Eerder geen enkel probleem en nu sinds een paar weken huilen als haar haartjes gewassen moeten worden. En dat terwijl ze dol is op water en om de week gaat zwemmen vanaf dat ze 4 maanden is. Denk dat het weer even een periode is. Wij proberen alles te ondertitelen en zeggen wat we gaan doen. Misschien kan een leuke washand op de oogjes nog helpend zijn? Of een diertje/popje onder de douche waarbij zij "haartjes kan wassen"?

24 dagen geleden

Reactie op Marnie37

Herkenning hier. Eerder geen enkel probleem en nu sinds een paar weken huil ...
Sinds ze ongeveer een half jaar is heeft ze dit (inmiddels bijna 2 jaar). Washandje helpt helaas niet. Diertje/popje ga ik eens proberen wellicht helpt dat. Ik leg ook altijd uit wat we gaan doen om haar goed voor te bereiden. En begin altijd met haar achterhoofd omdat ze dat niet erg vind, maar helaas helpt dat niet.

23 dagen geleden

Reactie op anneliesvdc

wij hebben in dreambaby zo iets gekocht om op zijn hoofdje te doen zodat he ...
Hier hetzelfde, met de sproeier of met een bakje maakt geen verschil, echt krijsen zodra water op zijn hoofd komt. Zelfde bij de kapper, zodra die schaar bij zijn haar komt is het bal. Hij krijst alles bij elkaar en als de kapper stopt met knippen is het goed

22 dagen geleden

Heel herkenbaar, onze dochter vindt het bad of douche prima en zelfs leuk, maar er moet geen water op haar hoofd komen. 😅 Met haren wassen is het wel echt een ding, erg lastig. Hoop dat ze er snel wat overheen groeit. In de zomer hopen we paar keer met haar te gaan zwemmen om hopelijk op een speelse manier de angst (?) te verminderen of in ieder geval haar meer te laten wennen. Fijn te lezen dat meer ouders het herkennen. Heb zelf nog geen oplossing dus.

21 dagen geleden

Hier ook, zwemmen doet ze zo en springen en onder water ook maar haar haren wassen was echt een drama, paniek. Wij leggen haar nu op het aanrecht en wassen haar haar liggend zodat er niets over haar gezicht komt. De eerste keer wilde ze snel weer zitten maar nu blijft ze keurig netjes liggen en kan ik haar haartjes wassen! Met veel gelach en gezang haha en nogsteeds niet langer dan 5 minuten dan is ze er weer klaar mee

17 dagen geleden

Geen herkenning met mijn zoontje, maar mezelf. Bij mij is dat nooit recht getrokken, ik heb er een gruwelijke hekel aan als er water uit de douche direct over mijn gezicht loopt, en dat begint dus al bij water wat te dicht bij m'n voorhoofd komt. Klinkt misschien heel stom, maar ik raak bijna in paniek als er water over mijn gezicht stroomt. Haren waren doe ik altijd met mijn hoofd ver naar achter, zodat het alleen naar achteren toe loopt, en gezicht wassen echt alleen door mijn handen nat te maken en dan mijn gezicht te doen. Volgens mij komt dit best vaak voor, denk dat met name belangrijk is om een manier te vinden (onder de douche) dat je haar de zekerheid kan geven dat het niet over haar gezicht gaat komen.

15 dagen geleden

Zwemles ☺️