6 Reacties
één jaar geleden
Reactie op xxjunex
Ja hier ook precies t zelfde alles al geprobeerd. Enige dat helpt is bij on ...
Hmmm… je vraagt naar de gouden tip, weet je wat serieus het beste hielp bij mijn zoontje? In de ledikant klimmen, naast hem liggen, zo doen alsof je slaapt (het goede voordoen) tot hij zelf diep sliep, dan weer eruit… en dan steeds de afstand vergroten. Elke stap leverde hier weerstand op (= huilen). Ik ben zelf écht tegen laten huilen, MAAR dan weer optillen, dan weer melk geven, dan weer lopen, dan weer wiegen, … (zo liep het bij ons) … maakte het voor mijn zoontje alleen maar onduidelijk en erger. En ze moeten écht wel slapen.
Bij mijn dochter ging het in slaap
Vallen opeens ook minder soepel, nu meteen maar veranderd. Naast gaan liggen (deze keer niet in ledikant, maar nog steeds DE gouden tip ;)) en toen huilde ze ook best lang de eerste avond totdat ze ging liggen en probeerde te slapen (wat uiteindelijk ook lukte). Maar ik dacht meteen, “nee, niet zorgen dat het huilen stopt maar zorgen dat ze slaapt” en voor mijn gevoel voldoe ik aan haar behoefte om nabijheid als ik ernaast blijf.
één jaar geleden
Hier is dat tijdens sprongen. Waar ik bij m'n dochter uren lang naast bed heb gezeten, kruipend de kamer verliet, met binnen 1 seconde weer een wakker kind en vervolgens weer helemaal overnieuw te starten doe ik dit niet meer.. 😅 ik vreet mezelf op, kind gaat toch niet slapen.. dus ik neem m mee naar beneden, dan maar even niet slapen en later weer proberen. Dat gaat 9 vd 10x dan wel.. ik leg me d'r bij neer 😅.
één jaar geleden
Wij leggen ze in bed en ze is dan ook overstuur. Meestal staat ze dan terug recht. Ik leg ze terug neer en ga de kamer uit. Het duurt meestal een 5 minuutjes voor ze stil is. Sinds deze week is ze al terug bijna stil als ik de kamer uit ga. We hebben wel een bedritueel waar we ons aan houden zodat ze ook goed door heeft wanneer ze moet gaan slapen. In het begin haalde we ze wel uit bed toen ze weende maar we merkten dat het dan langer duurt voordat ze echt goed slaapt en ze werd dan snachts ook terug vaker wakker.