Onze zoon heeft sinds een tijdje dat het echt complete drama is met naar bed brengen. Althans het naar bed brengen gaat redelijk goed. Hij krijgt in bed nog een flesje melk en normaliter viel hij dan uiteindelijk vanzelf in slaap. De ene keer duurde het wat langer als de andere keer dan was hij nog lekker aan het kletsen in bed maar hij kwam nooit uit bed.
Nu sinds een tijdje komt hij uit bed en gaat dan eerst spelen op zijn kamer en wilt vervolgens van zijn kamer af. Dit resulteert in een boze peuter met een driftbui omdat hij niet van zijn kamer af mag en moet slapen. Hij blijft gerust een uren lang aan een stuk door gillen/schreeuwen/huilen en je krijgt hem met niks kalm.
Ik heb van alles geprobeerd.. Er naast blijven zitten en tegen hem praten. Er naast blijven zitten en hem negeren. Aangeven dat ik weg ga als hij door blijft schreeuwen. De deur open laten en wat rommelen op de gang zodat hij hoort dat ik er ben. We hebben hem ook wel eens meegenomen de kamer uit even wat drinken pakken en weer naar bed. Dan weer naar bed gaan is al drama maar als hij dan eindelijk rustig in bed ligt begint het weer opnieuw.
De laatste tijd was zijn middagslaapje ook hetzelfde. Niet willen slapen en gerust een hele tijd op zijn kamer rondlopen en uiteindelijk van zijn kamer af willen. Hij heeft met regelmaat ook niet geslapen in de middag in de hoop dat hij ‘s avonds beter zou slapen.. Maar we zien geen verandering in de avond. Hij slaapt heel vaak pas om 21:00 of later terwijl hij rond 19:00 altijd naar bed gaat. Elke ochtend moet hij rond 07:00 er ook weer uit.. Hij moet dus ook wel kapot zijn..
Iemand die dit herkent? Ik vind het zo lastig omdat niks lijkt te werken en ik niet meer weet wat ik voor hem kan doen. Het is ook zo sneu hem zo overstuur te zien steeds..