14 Reacties
één jaar geleden
Hoort bij de leeftijd. Ze hebben minder nodig en ze worden kritisch, gaat vanzelf over lees ik overal. :)
één jaar geleden
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook hier een zoontje van 14 maanden die 2 weken geleden flink ziek is geworden (heel erg verkouden, hoesten, hoge koorts en doorkomende kiezen). Ik had altijd een super goede eter hier thuis. Brood was niet aan te slepen, avondeten ging meestal erg goed en fruit was ook geen probleem. Sinds 2 weken wordt het eten elke dag minder. Brood is hij heel gauw klaar mee, qua fruit eet hij alleen nog banaan en verder weigert hij elk soort fruit en wordt driftig/verdrietig als hij geen banaan krijgt (2 weken geleden waren frambozen en blauwe bessen zijn lievelings. Nu weigert hij dit ook). Qua avondeten eet hij al een week lang alleen de aardappelen op als we AGV eten en 2 hapjes vlees (groenten krijgen we op geen enkele manier nog erin. Gaat ermee gooien en raakt overstuur. Welke groenten dan ook). Eten is echt verschrikkelijk momenteel. We proberen het positief te houden maar het is echt niet leuk nu. Hij eet denk ik 1/3 van wat hij een maand geleden at.
één jaar geleden
Hier eet ook in eens moeilijker maar blijkt bij de leeftijd te horen!! Maar snap wel de bezorgdheid en zal het ook zeker nog wel even in de gaten houden en anders even contacten!!
één jaar geleden
Reactie op DREAM95
Alsof ik mijn eigen verhaal lees. Ook hier een zoontje van 14 maanden die 2 ...
Wauw zo herkenbaar ook! Ik ben zelf ook echt in shock. Bij ons hij was echt een flinke eter. Alles ging erin en vond alles ook lekker. Nu hele zware afkeer :( vooral omdat die ziek is geweest en wat afgevallen vind ik het nu wel
Wat zorgelijker. Wij zijn as dinsdag voor de 14 maanden prik bij CB ik zal hun nog even om advies vragen. Laten we hopen dat onze kleintjes weer goed eten 🙏🏽
één jaar geleden
Reactie op Saniieta
Wauw zo herkenbaar ook! Ik ben zelf ook echt in shock. Bij ons hij was echt ...
Vervelend he. Je wil gewoon dat ze goed en gezond eten! Maar hier wordt er ook niet meer echt gezeurd rondom etenstijd. Volgens mij is het echte honger gevoel er ook niet meer. Hij eet alleen nog wat hij echt lekker vindt en de rest is een no go. Vind het ook echt niet leuk, vooral als je zo je best doet. Maar de vorige keer zei het CB al tegen mij "ze hongeren zichzelf echt niet uit en ze eten wel als ze willen dus maak je niet druk"
één jaar geleden
Oh herkenbaar mama’s! Mijn zoontje heeft/doet precies hetzelfde sinds afgelopen week. Ik dacht dat het misschien aan de tandjes lag, ook door een paar spuitluiers, maar zie nog geen nieuwe tandjes. Zal een combi zijn denk ik, ook vanwege z’n leeftijd nu!
één jaar geleden
Reactie op Saniieta
Ja ik maak me wel wat zorgen… aanstaande dinsdag maar aan CB vragen
Ja goed plan dan indd om dat dan toch even te vragen ondanks het deze periode ook echt voor kan komen!!
Maar te veel laten afvallen wil je natuurlijk ook niet!
Houd het hier ook verder in de gaten hoor want mijn zoontje had juist eerst echt problemen met eten is ook pre logopedist bij geweest en toen ineens super goed maar nu dus 14 maanden bedingt het dus weer! Maar doordat ik had gelezen dat deze periode kan probeer ik mij nog even rustig te houden!
Laat maar weten wat ze zeiden!! Succes!🍀