Goedemorgen,
Onze dreumes van bijna 17 maanden praat eigenlijk nog helemaal niet. Woordjes als "papa" en "mama" zegt hij wel, maar dat is het ook wel. Hij probeert wel de klanken na te zeggen en hij brabbelt hele verhalen maar echte woordjes komen er nog niet uit.
Nu heb ik gehoord dat wanneer jongetjes sneller lopen, dat praten dan wat langer duurt en andersom. Bij vrienden van ons is dit namelijk ook het geval. Dat jongetje is 2 maanden ouder dan ons zoontje en loopt nog niet maar zegt al wel wat meer woordjes.
Mijn zusje vertelde me van de week dat een vriendin van haar ook een zoontje heeft die eigenlijk ook alleen maar veel brabbelde en vooral ook gilde. Gillen doet die van ons ook best veel. En bij dat kindje kwamen ze er dus achter dat hij een beetje doof was en buisjes heeft gekregen en sindsdien praat hij wat beter. Ik weet niet precies hoe oud dat jongetje is trouwens.
Maar zijn er mama's met kindjes van dezelfde leeftijd die dit herkennen? Eigenlijk nog weinig tot niet praten? Onze dochter zei toch echt al wel wat meer woordjes toen ze deze leeftijd had.