7 Reacties

één jaar geleden

Mijn zoontje sliep overdag ook erg weinig. Soms ook half uurtje. Maar verder wel heel vrolijk. Als ik dan merkte dat hij overdag er last van had maar toch niet in bed wilde slapen ging ik gewoon even met hem in de auto rijden, of wandelen. Sliep ie vaak meteen en nu (3 jaar later) is t een topslaper dus we hebben hem er niet mee verpest haha! Ik ging vaak mee in de flow. :) de ochtenden, geen tips sorry!

één jaar geleden

Reactie op Miriam-pino

Mijn zoontje sliep overdag ook erg weinig. Soms ook half uurtje. Maar verde ...
Bedankt voor je geruststelling. Hij is wel wat jengelig vaak zonder slaap en helaas heeft hij nooit onderweg kunnen slapen, tis in bed of niet zegmaar. Maar goed, meneer heeft t nu gepresteerd om twee uur in z’n bed te liggen en niet te slapen. Ik denk dat zelfs de meeste volwassenen dat best een uitdaging vinden 😆 Maar goed ik merk dat ik t moeilijk kan loslaten, want ik wil hem zo graag genoeg laten slapen…

één jaar geleden

Wij hadden eigenlijk hetzelfde. Vroeg wakker, moeilijk in slaap komen, hij werd ‘s nachts ook regelmatig wakker. We zijn ruim twee weken geleden over gegaan naar 1 dutje per dag. Ons zoontje (en wij) moest er even aan wennen. De eerste keer dat we dit probeerden moesten we hem even door het moment dat hij normaal zou gaan slapen heen helpen, door veel met hem te spelen en met hem bezig te zijn. Die middag heeft hij 2uur geslapen (van 12:00 tot 14:00). ‘S avonds ging hij om 19:00u naar bed en sliep hij tot de volgende ochtend half 7. In een week hebben we zijn schema elke dag een paar minuten opgeschoven, waardoor het schema er nu als volgt uitziet; 7:30 uur ongeveer wakker 12:45 - 14:45 slapen 20:00 uur in bed ‘s avonds. Hij slaapt ineens stukken beter en valt zonder moeite in slaap. Hij is lekker vrolijk en kan nu heel goed de tijden tussen de slaap momenten wakker blijven omdat hij kwalitatief goed slaapt. Heel fijn! De dagen dat het nodig is, bieden we nog even een powernap aan zodat hij het toch redt tot bedtijd. Ik weet dat ze aangeven dat de overgang van 2 naar 1 dutje gemiddeld met 18 maanden gebeurt, maar het is niet voor niks een gemiddelde. Ons zoontje was er blijkbaar eerder aan toe. Wellicht voor jullie ook de overweging waard of het iets is om te proberen.

één jaar geleden

Reactie op NvSdB91

Wij hadden eigenlijk hetzelfde. Vroeg wakker, moeilijk in slaap komen, hij ...
Dankjewel voor je antwoord! Ik heb ook goede hoop dat het daarmee beter wordt, maar heb ergens t gevoel dat hij t nog net niet trekt? Maar nu is elke dag anders, dat werkt precies ook niet. Boden jullie het echt niet meer aan en toen lukte dat goed na een korte overgangsperiode begrijp ik?

één jaar geleden

Reactie op Limonietje

Dankjewel voor je antwoord! Ik heb ook goede hoop dat het daarmee beter wor ...
Ja, inderdaad. Hij heeft nog 1x een powernap gedaan omdat hij die dag ook wat vroeg wakker was, maar daarna niet meer. Na drie dagen was het alsof het nooit anders was geweest en sliep hij ineens stukken beter!

één jaar geleden

Goed dat ie om 18:30 naar bed gaat, mijne spookt tot. 22:00 en word vervolgens 6:00 wakker 😵‍💫 met een middag dutje van 1 uur

één jaar geleden

Reactie op annetobe

Goed dat ie om 18:30 naar bed gaat, mijne spookt tot. 22:00 en word vervolg ...
O nee!! Das echt heel intens lijkt me. Veel huilen ook dan bij naar bed brengen of…?