42 Reacties

4 jaar geleden

S

4 jaar geleden

Hey, bij mij gaf de echo 6 weken aan terwijl het al 8 weken moet zijn, maar mijn dokter gaf aan dat dit helemaal niet iets is om me zorgen over te maken omdat het echo apparaat in de eerste 12 weken nog heel onbetrouwbaar is en ze het nog niet goed kunnen inschatten. Ik moet er wel bij zeggen dat ik in Oeganda woon en niet weet of dat bij de apparaten die ze in Nederland gebruiken misschien anders is.

4 jaar geleden

He wat een ontzettend rot nieuws om te horen. Hetzelfde is ons overkomen eerder dit jaar. Tweede zwangerschap. Hebben al een jongen van 1,5 rond lopen. Voelde me pcies even zwanger als toen en had volle vertrouwen. Ging met 7 weken maar de verloskundige en kreeg ook het nieuws dat de groei niet goed was. Dag erna naar het ziekenhuis omdat verloskundige ook geen hartje kon waarnemen. In het ziekenhuis wel een hartslag waargenomen maar te traag. Elke week voor controle omdat het hartje niet stopte maar de groei bleef achter. Uiteindelijk met 10 weken stopte het hartje en heb ik medicatie meegekregen om de miskraam Op te wekken aangezien het niet vanzelf op gang kwam. Erg emotionele achtbaan en had t niet zien aankomen. Voelde me erg naïef omdat je altijd weet dat het kan gebeuren maar voelde me net zo zwanger als bij m’n zoon. Nu inmiddels 4 maanden later weer bijna 7 weken zwanger en vrijdag eerste echo. Bloed nerveus uiteraard. Mijn verhaal had helaas geen goede afloop maar wilde het toch met je delen omdat ik je gevoel en verhaal erg herken. Heb met je te doen! Wil je heel veel sterkte in deze onzekere tijd wensen en zal voor jou hopen op een wonder 🍀

4 jaar geleden

Ik heb het twee jaar geleden precies hetzelfde gehad. Ik ben toen na een bloeding terug naar de Vk gegaan, toen zag ze twee vruchtjes, maar geen hartjes meer. Hopelijk valt het bij je mee!

4 jaar geleden

Ik heb dit ook gehad, maar bleek latere eisprong/innesteling gehad te hebben.. wekelijks controle en de groei is bij betrokken tot heden

4 jaar geleden

Goedemorgen, Ik had gisteren helaas precies hetzelfde verhaal. Volgende week maandag terug om te kijken of het gegroeid is. Het kan een diapauze ook zijn, gaf de vlk aan. Even de komende week afwachten.. Ik duim met je mee!

4 jaar geleden

Goedemorgen Smurf, Wij hebben gisteren ook onze eerste echo gehad. Ik dacht bijna 7 weken te zijn maar daar is ook de vrucht te klein voor, 2.2mm dus heeft de echoscopiste ons terug gezet naar rond de 6 weken. Zagen wel het hartje knipperen maar was nog te klein om goed te kunnen beoordelen. Misschien valt het bij jou dus ook mee. Het hartje is pas net aangemaakt sinds een aantal dagen dus zegt nog niet zoveel. Wacht rustig af tot de volgende echo, hoe rustiger jij bent, hoe rustiger jouw baby kan groeien. Sterkte!

4 jaar geleden

Ah dat is schrikken he.. ik heb het ook meegemaakt maar helaas had het bij mij geen goede afloop. Ik wil daar wel bij zeggen dat ik het vaker heb gehoord en dat het bij andere wel goed is gekomen! Houd hoop en heel veel succes en ik ga voor je duimen🤞🏼

4 jaar geleden

Ik heb 3 weken geleden een echo gehad en dacht 6 weken te zien op de echo was een hele vroege zwangerschap te zien van nog geen 5 weken, ik dacht daar gaan we weer na 2 miskramen. Afgelopen week terug geweest voor weer een echo en zat ik precies op 8 weken wat ik zou moeten zijn met een mooi kloppend hartje! Ik duim voor je❤️

4 jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoboys

Ik heb 3 weken geleden een echo gehad en dacht 6 weken te zien op de echo w ...
Wat een fijn nieuws! Ontzettend gefeliciteerd! 🥰 Dat geeft ook wat hoop. Wat was er destijds bij die echo te zien bij jou? Heb je daar een foto van?

4 jaar geleden

Reactie op babyct

Wat een fijn nieuws! Ontzettend gefeliciteerd! 🥰 Dat geeft ook wat hoop. W ...
Dankjewel🥰 ik heb hier helaas geen foto van er was alleen een vruchtzakje te zien geen vruchtje en ook geen dooierzakje, een hele vroege zwangerschap zei de gynaecoloog en 2 weken later was ik dus 8 weken, een vruchtje met mooi kloppend hartje! Houd hoop! 🍀

4 jaar geleden

Reactie op Mommyoftwoboys

Ik heb 3 weken geleden een echo gehad en dacht 6 weken te zien op de echo w ...
Dit geeft idd wel nog wat hoop... had jij ook al wel een kloppend hartje bij die eerste?

4 jaar geleden

sterkte

4 jaar geleden

Ik had vorige week ook hetzelfde verhaal, dacht dat ik 7 weken was maar het vruchtje was nog maar 4 mm. Wel een hartslag gehoord. Moet volgende week dinsdag weer voor een tweede echo om te kijken of het vruchtje is gegroeid..

4 jaar geleden

Reactie op to2130

Ik had vorige week ook hetzelfde verhaal, dacht dat ik 7 weken was maar het ...
Ik ga voor jullie duimen...!

4 jaar geleden

Heb er zelf geen idee van maar ik wens je heel veel moed toe. Probeer positief te blijven. Xx

4 jaar geleden

Ik wil iedereen bedanken voor hun reacties. Wat wij begrepen van de verloskundige is dat het zeldzaam is als volgende week blijkt bij de echo dat Smurfje gegroeid is en het hartje nog klopt. Als ik het zo hier lees, heb ik iets meer hoop gekregen. Het komt meer voor dan gedacht, en het gaat vaak mis, maar het komt zeker ook weer goed bij sommige. Nogmaals bedankt. We gaan duimen en hopen voor het beste, dat verdient Smurfje. ❤

4 jaar geleden

Reactie op Smurf 2022

Dit geeft idd wel nog wat hoop... had jij ook al wel een kloppend hartje bi ...
Nee was alleen een leeg vruchtzakje te zien

4 jaar geleden

Verloskundige heeft eindelijk gebeld. Had eigenlijk geen informatie, maar was meer hoe t met mij ging en of ik vragen had. Aangegeven dat ik in een achtbaan zit van emoties en niet goed weet hoe ik daarmee om moet gaan. Dat ik van hoop naar angst naar hoop naar verdriet ga, dat ik met angst voor bloed naar de wc ga, dat ik niet weet of ik nu bandenpijn of menstruatiepijn heb. En dat ik op internet andere meetgegevens vind dan dat zij hanteren. En of de echo niet eerder kan dan volgende woensdag. En waar de hoop die we moeten hebben op gebaseerd is zeg maar. Die emoties moet ik accepteren, dat is goed geeft ze aan. Niet tegenhouden, niet alleen verdriet hebben maar ook niet alleen hoop hebben. Zolang ik geen stekende buikpijn heb en de neiging heb voorover te gaan hangen, heb ik geen menstruatiepijn maar bandenpijn. In dat geval heb ik dus echt bandenpijn, en dus ook nog steeds zwangerschapssymptomen en dus leeft Smurfje nog steeds. De verschillende meetwaarden (yuux zegt 7 weken 1cm, 6 weken 6mm, 24baby zegt 7 weken 6 mm, 6 weken 3mm) komt door verschillende systemen. Yuux hanteert het landelijke systeem en sommige sites doen dat niet. De hoop is gebaseerd op het feit dat ik maar 1 volledige cyclus heb gehad voor we de zwangerschap ontdekte. Die was precies volgens de pil 28 dagen. Dit kan betekenen dat mijn ovulatie en dus bevruchting later was dan de standaard berekening. Ook omdat we maar 1 test gedaan hebben, die meteen positief was, weten we niet of dat ik bijvoorbeeld 2 dagen daarvoor nog negatief getest zou hebben. In ons meest gunstige geval was ik op onze testdag 17 september net 4 weken zwanger. 🍀 Dan zou ik afgelopen maandag met de echo 5+3 geweest zijn. Dan zou 2,5 mm wat gemeten is goed zijn, en dan zou dat ook het matig kloppende hartje verklaren omdat deze pas net is gaan kloppen. Als we de echo 1 dag eerder hadden gehad was er dan wellicht niet eens een hartje waargenomen. ❤️ Echter heb ik dan wel een hele late ovulatie gehad en dat komt niet vaak voor. Daarbij geeft ze aan dat op zo'n vroege periode het heel lastig is om correct te meten. Het is echt millimeter werk. Dat is meteen ook de reden waarom de echo echt niet eerder kan dan volgende woensdag; anders worden er wellicht verkeerde conclusies getrokken. (Daarom wordt ook pas met de latere echo de termijn bepaald want dan gaat het om centimeters en geen millimeters). Daarachteraan tettert ze meteen (nee, ze was wel aardig, maar toch) dat ze ons geen valse hoop wil geven 😭😰 Dus de achtbaan gaat nog even door 🤔

4 jaar geleden

Reactie op Smurf 2022

Verloskundige heeft eindelijk gebeld. Had eigenlijk geen informatie, maar w ...
Hoi! Wat een heftig verhaal! Ik wil je nu geen valse hoop geven maar ik heb zelf ook geen standaard cyclus gehad van 28 dagen waarbij de eisprong op dag 14 was en ik denk dat er wss wel meer vrouwen zo zijn. En volgens dat ik versta (kan ook mis zijn) is het niet omdat je ovulatie op bepaalde dag is, is dat de bevruchting exact die dag is. Ook is het meten een schatting. Onze schatting zei maandag op de echo 8weken+3 dagen maar als ik dat uitreken, kan dat niet kloppen. Kort samengevat: ik duim mee voor jou dat de echo gewoon nog iets te vroeg was en jullie bij de volgende echo een goed kloppend hartje gaan horen! Veel sterkte nog alvast in deze wachtweek!!