14 Reacties

één jaar geleden

Ik volg even want ik heb precies hetzelfde!!

één jaar geleden

Hi! Bij ons ook elke dag wisselend hoe, hoeveel en wat onze dochter wil eten. Meestal wil ze het tegenwoordig zelf doen. Soms wil ze gevoerd worden, soms een combinatie. Soms vindt ze het heel interessant om van papa of mama's bord mee te mogen eten en wil ze het niet van haar eigen bord. (Misschien kun je dat nog proberen) Ze wordt langzaamaan kieskeuriger. Ik bied altijd aan wat wij ook eten. En laat haar kiezen hoeveel ze daar van eet. Ookal eet ze niks van het avond eten, ik laat het zo omdat het ook een fase is van ontwikkeling om zelf te kunnen kiezen. Ik denk dat wanneer ik er een 'moeten' aanplak, dat ze misschien minder graag eet. En ik vertrouw daarbij erop dat zij zelf goed aanvoelt wanneer ze vol zit. Ik bied wel altijd tomaatjes of komkommertjes of andere rauwkost aan naast de groente, dat eet ze sowieso. Of nog yoghurt met fruit na. Succes!

één jaar geleden

Reactie op Mama155

Hi! Bij ons ook elke dag wisselend hoe, hoeveel en wat onze dochter wil e ...
Ja dat doen wij inprincipe ook, alleen probleem is als ik blijf aanbieden wat ik heb gemaakt en hij amper wat van eet heeft hij honger en dan wordt hij in de nacht extra wakker omdat hij honger heeft. Dat is geen optie om dan het zo te laten…. Het is echt lastig vind ik

één jaar geleden

Ik heb ook precies hetzelfde! Groentes worden op de grond gegooid. En ze wilt alles zelf pakken. Gevoerd worden wilt ze niet meer, alleen de yoghurt dan. Het kan indd erg frusterend zijn want je wilt gwn dat je kind goed eet en voldaan naar bed gaat. Wij zijn nu op het punt gekomen dat we het maar even laten zoals zij het wilt en ons er niet meer druk om te maken. Ze eet vaak wat wij eten. Rijst wilt ze ook niet meer. Wel nog zoete aardappel en soms pasta. Ik probeer ook bijv. Groenten te verwerken in smoothies. Ze eet ook vaak een wrapje met tonijn of kip, dat eet ze dan als een broodje op. Een soort van aardappel kroketje met aardappel en groenten maken en dan in de oven of airfryer. Ik kijk vaak ook insta en tiktok voor inspiratie voor picky eaters en BLW en meestal is het wel een succes! Iig heel veel sterkte en succes!

één jaar geleden

Reactie op Girlmom1905

Ik heb ook precies hetzelfde! Groentes worden op de grond gegooid. En ze wi ...
Goeie! Ik heb dit vandaag uitgeprobeerd met de aardappel kroketjes met groente erdoorheen en hij at het wel! Dat is een positieve vooruitgang. Nu moet ik met rijst nog een oplossing vinden. Mochten iemand ideeen hebben hoor ik dat graag

één jaar geleden

Hier precies zo’n kindje. Wat bij ons helpt is een bordje voor haar om zelf te eten en een bordje die ik kan lepelen voor haar. Als dat niet lukt zet ik een filmpje op YouTube. Dan eet ze keurig verder..

één jaar geleden

Reactie op wennycq

Hier precies zo’n kindje. Wat bij ons helpt is een bordje voor haar om zelf ...
Dit ook al geprobeerd natuurlijk, zodra hij de lepel ziet doet hij z’n hoofd weg

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Goeie! Ik heb dit vandaag uitgeprobeerd met de aardappel kroketjes met groe ...
Wat fijn! Wat ik wel eens heb geprobeerd is bolletjes maken van de rijst. Het moet dan wel iets plakkerig zijn zodat het niet helemaal uitelkaar valt als hij het zelf pakt. Mocht hij het niet willen dan zou ik het gewoon eventjes weglaten voor we paar dagen. Is alleenmaar frustrerend voor jullie 2.

één jaar geleden

Hier ook ineens een ‘moeilijke’ eter. Gewoon aardappel eet hij niet meer, maar aardappelkroketjes uit de oven blijkbaar wel. Rijst gaat soms wel maar dan moet ik hem voeren en dat weigert hij vaak ook. Alle groente, zelfs zijn favoriet spinazie, weigert hij ook. Maar ik heb nu rösti’s ontdekt en dit is echt een uitvinding. Je kan ze zelf eenvoudig maken en eindeloos combineren met groente en/of aardappelen. Er staan heel veel receptjes online! Je kan ze ook in de supermarkt kopen van aviko dacht ik. Dit is echt de enige manier hoe ik bij hem groente erin krijg 😅

één jaar geleden

Hier hetzelfde, ene week eet ze alles en veel, andere week lijkt alsof ze niets lust en wil ze alleen maar vlees en yoghurt, vlees krijgt ze dan 1 klein blokje omdat ze niet moet gaan bedenken dat alleen vlees ook een optie is. hier slaapt ze dan ook door, dus de strijd losgelaten, als ze niet wil, dan eet ze niet

één jaar geleden

Reactie op Gigix

Hier ook ineens een ‘moeilijke’ eter. Gewoon aardappel eet hij niet meer, m ...
Jaaa hier ook een rösti fan! Krijgen ze toch nog wat groenten binnen..

één jaar geleden

Iemand met rijst ideeen? Want met de lepel gaat het er niet in ik heb van plakkerig tot gewoon normaal rijst geprobeerd helpt niet

één jaar geleden

Reactie op Saniieta

Iemand met rijst ideeen? Want met de lepel gaat het er niet in ik heb van p ...
Je zou zoiets als de rijstballetjes uit dit artikel kunnen proberen. https://www.24baby.nl/baby/ontwikkeling/baby-finger-foods/

één jaar geleden

Wat fijn om te lezen dat wij niet de enigen zijn en dit weer eens een fase is. Inderdaad wil ze hier ook alles zelf eten. We gaven 's ochtends altijd kwark, maar nu dus brood want ze wil het zelf pakken. Als ze ziet dat ze eten krijgt wat ze niet zelf kan eten dan begint ze gelijk te krijsen en te huilen en wil dan ook niks eten. Ik probeer haar dan wel wat aan te bieden, maar ze weigert en wordt helemaal wild. Fruit laten we haar nu ook maar zelf eten. Avondeten valt mee. Rijst wilde ze niet eten, maar gisteren met de macaroni at ze zo twee bordjes leeg. Als ze honger heeft maakt ze nu ook telkens een raar geluidje dus weten wij dat ze honger heeft en ze kruipt dan ook gelijk naar de triptrap en wijst ze dat ze graag wil eten. Wij kunnen 's ochtends niet normaal ontbijten zonder dat ze er boven op staat en het brood van ons bord afpakt of als we yoghurt eten gaat ze huilen dat ze een hapje wil. Wij laten het maar als ze niet wil. We proberen haar zoveel mogelijk zelf te laten eten. Ze at nooit veel en hadden ook veel problemen met haar gewicht daardoor. Gelukkig eet ze nu wel meer, maar deze fase vind ik toch wel even pittig.