Dag moeder,
Ik zou graag wat tips willen hoe jullie kindje avondeten eet. Mijn zoontje is met de fase van 14/15 maanden kieskeuriger geworden in zijn eten en naar mijn idee ook met weinig keuze. Lust niet alle groentes opeens meer, wil geen rijst eten.
Wil alles zelf eten en doen maar ik kan hierdoor amper gevarieerd hem wat bieden, voorbeeld: pasta of aardappelen lukt wel, maar zodra ik een gerecht maak met rijst of een stoof achtig gerecht, wil hij absoluut niets van hebben. Groentes net zo, lust zowat alleen broccoli, maar alle andere groentes ineens niet meer.
Ik ben een beetje door al mijn opties heen. Vind het ook wel beetje sneu omdat ik weet dat hij een goede eter is maar ineens veel dingen niet meer wil. Ik sta soms omdat hij de helft niet wil opnieuw in de keuken om op dat moment weer wat te maken zodat hij tenminste wat eet, want hij heeft honger maar vertikt dan wat de pot schaft te eten.
Hoe zorgen jullie ervoor dat toch je kindje alles eet wat je eigenlijk maakt op deze leeftijd ? Zodat je verschillende keuzes continue aan bied zonder dat hij weigert en hongerig achter blijft?
Liefs,
Een radeloze moeder