20 Reacties

één jaar geleden

Geen ervaring mee, maar kiwi helpt bij volwassenen, dus vast ook wel bij baby’s. Pruimen? Uiteraard volkorenbrood en zilvervliesrijst/volkoren pasta.

één jaar geleden

Reactie op ROSAXX

Geen ervaring mee, maar kiwi helpt bij volwassenen, dus vast ook wel bij ba ...
Precies, wij eten alles standaard volkoren, nooit wit. Kiwi heb ik geprobeerd maar dat is geen succes vooralsnog haha. Pruimen is zeker nog een optie. Bedankt voor het meedenken!

één jaar geleden

Hier is hij eigenlijk al vanaf heel jong vaak verstopt. Hij krijgt Macrogol nu ipv Lactulose dat is wat milder voor de darmen. Van Lactulose kreeg hij hier nog weleens krampen dus je kunt ook Macrogol proberen als je dat merkt :) Veel drinken aanbieden, dus af en toe slokjes water schijnt ook te helpen. Maar zoals ik lees doe je verder al goed met volkoren producten. Pruimenhapje is inderdaad ook vaak een tip.

één jaar geleden

Reactie op silverpeach

Hier is hij eigenlijk al vanaf heel jong vaak verstopt. Hij krijgt Macrogol ...
Is macrogol een poeder? Ook via de huisarts denk ik? 😊 Ja dat drinken is hier ook een dingetje.. hij drinkt niet genoeg, spuugt 9 van de 10 keer het weer uit

één jaar geleden

Reactie op EK1992

Precies, wij eten alles standaard volkoren, nooit wit. Kiwi heb ik geprobee ...
Lastig hoor. Succes!

één jaar geleden

Je kan ook kijken dat je je kindje meer vet geeft Dus roomboter, volle melk, volle melk/kwark producten. Dat scheelt ook voor de ontlasting. En fruit zitten ook vezels in. Sinaasappels, peer, kiwi, pruimen allemaal laxerende. Van roosvicee heb je ook laxo (al zou ik dat zelf niet zo snel geven.) https://www.dirk.nl/boodschappen/kind-drogisterij/babyvoeding-vanaf-12-maanden/roosvicee-fruitkracht-laxo/1035 Verder heb je van zonnatura ook pruimensap. https://zonnatura.nl/onze-producten/sappen-categorie/pruimensap-detail

één jaar geleden

Reactie op Penc

Je kan ook kijken dat je je kindje meer vet geeft Dus roomboter, volle melk ...
Top, daar had ik nog niet over nagedacht. Goede tip!

één jaar geleden

Ik zou vooral naar vet kijken. Maar als je echt vezels wilt geven kan je misschien zelf bananenbrood maken? Rudger bakt bananenbrood is een makkelijk recept! Je kan teffmeel gebruiken ipv havermout (meer vezels dacht ik). Ik voeg voor de kleine ghee toe voor de vetten maar zonder is t ook lekker en voedzaam

één jaar geleden

Reactie op EK1992

Is macrogol een poeder? Ook via de huisarts denk ik? 😊 Ja dat drinken is ...
Ja is een poeder :) hier geven ze dat liever dan lactulose mits je baby ouder dan 6mnd is.

één jaar geleden

Reactie op marrr04

Ik zou vooral naar vet kijken. Maar als je echt vezels wilt geven kan je ...
Top, ga ik ook uitproberen!

één jaar geleden

Reactie op silverpeach

Ja is een poeder :) hier geven ze dat liever dan lactulose mits je baby oud ...
Wil jouw kleine dat dan wel opdrinken?

één jaar geleden

Reactie op EK1992

Wil jouw kleine dat dan wel opdrinken?
Ja, hij drinkt dat zonder probleem maar hij eet/drinkt vrijwel alles. Ik meng het met zijn melk. Om zeker te weten dat hij het drinkt doe ik eerst een klein beetje iets van 50ml met dat poeder mengen en dan z’n fles/beker op laten drinken.

één jaar geleden

Ik heb van die pruimenhapjes in huis, kleine potjes vanaf 4 maanden. Als ze harde ontlasting heeft, geef ik zo’n potje op het fruitmoment en de ochtend daarna heeft ze vaak goed kunnen poepen :)

één jaar geleden

Ja lastig zeg! Vezels uit groenten en fruit zijn het beste, zeker voor de in ontwikkeling zijnde darmen. Maar ook geen garantie. Hier krijgt ze 2x pd warm eten wat er goed in gaat. Af en toe ook een boterham. Maar je wilt eigenlijk de verscheidenheid aan vezels van verschillende soorten groenten/ fruit. Maar mijn dochter heeft nog geregeld last van haar buik. Wij gaan eens een kuur probiotica nemen.

één jaar geleden

Reactie op BijnaMama85

Ik heb van die pruimenhapjes in huis, kleine potjes vanaf 4 maanden. Als ze ...
Top, ga ik ook proberen!

één jaar geleden

Reactie op Lekjetus

Ja lastig zeg! Vezels uit groenten en fruit zijn het beste, zeker voor de i ...
Ik ben mij ook al een paar dagen aan het verdiepen in probiotica, ik las goede dingen over metagenics probactiol.. welke gaan jullie gebruiken? En ben erg benieuwd of het gaat helpen

één jaar geleden

Goede olijfolie of kokosolie toevoegen aan zijn hapjes. Boekweitpannekoeken bakken of bananenbrood met havermout.

één jaar geleden

Reactie op EK1992

Ik ben mij ook al een paar dagen aan het verdiepen in probiotica, ik las go ...
Die van vitals is erg fijn!

één jaar geleden

Reactie op EK1992

Ik ben mij ook al een paar dagen aan het verdiepen in probiotica, ik las go ...
Ik heb die van bonusan genomen. Zal even duren voor het werkt.