Hoi mama's,
Ben wel eens benieuwd of er nog kindjes zijn die 's nachts een flesje krijgen? Die van mij wordt s nachts altijd 1 x wakker en gaat niet eerder slapen dan als hij een flesje warme melk krijgt. Zodra het flesje leeg is roept hij kla! ( klaar ) steekt de fles de lucht in zo van aanpakken mama. En draaid zich hup om en gaat slapen 😂 Water accepteerd hij s nachts niet. Iemand tips om van het flesje af te komen? I.v.m. de tandjes.. lijkt me niet echt goed en ga daarna niet staan tandenpoetsen om 0100 s nachts 😂
Hier ook nog steeds een flesje 's nachts, vanalles al geprobeerd maar we krijgen hem anders niet in slaap (en willen zelf ook graag slapen). Onze zoon is 1,5 jaar.
Hier ook nog flesjes, vaak bij t naar bed brengen én in de nacht wel een keer ergens, soms 2u soms 5u soms niet 🤷🏻♀️ Zal vanzelf ophouden denk ik, en hoop ik haha. Maar slaap is heilig
Hier wordt hij nog wakker voor een avond fles en als hij die eens overslaat dan komt ie s nachts ( wat we zelf nog vervelender vinden natuurlijk). Wij komen er ook maar niet vanaf… precies zoals jij beschrijft
Hier 's nachts ook nog een flesje melk. Ze vindt het heerlijk en zonder wil ze dan ook niet slapen. Lijkt mij prima, zie het probleem niet zo met de tandjes. Als je die poetst voordat ze naar bed gaat is het toch prima
Hier ook nog fles snachts. Soms slaapt hij door, maar meestal komt hij nog een keer. Prima voor ons, want gaat snel weer slapen. Houdt vanzelf wel op. Heb dat ook van veel mensen in mijn omgeving gehoord, dat ze het zelf wel laten vallen en se het nog lang gegeven hebben.
Heb ook vaker gehoord dat je het wel kan afbouwen als je echt wil, minder melk er in of andere verhouding melk/water zodat her steeds waterige wordt. Maargoed, zelf dus niet geprobeerd.