37 Reacties

3 jaar geleden

Ja, sommige baby's gaan s'nachts heel erg clusteren :( Heb je deze geprobeerd? Lansinoh Fles Glas Natural Wave, die gaat hier goed. Schijnt dat ze deze goed pakken in combi met de borst

3 jaar geleden

Jammergenoeg ook al geprobeerd

3 jaar geleden

Speen fase 2? Of had je dat al geprobeerd? Mijn zoon weigerde opeens ook tot ik die gebruikte. En verschillende tempersturen geprobeerd? Mijn zoon drinkt alleen als de melk echt goed warm is!

3 jaar geleden

Speen fase 2 ook geprobeerd. Ik geef meestal vers afgekolfde melk. Hoe warm gaf jij het?

3 jaar geleden

Inderdaad, melk goed warm maken helpt hier ook! Minimaal 35 graden

3 jaar geleden

Hier ook problemen met de fles. Dit ging eerst gewoon prima en toen een beetje verwaarloosd denk ik. Ik lees even mee

3 jaar geleden

Mijn eerste was ook flesweigeraar op deze leeftijd, ik kreeg na 6 weken wanhopig oefenen toen begeleiding door één prelogopediste. Doorverwijzing krijg je van het consultatiebureau en wordt volledig vergoed door de zorgverzekering. Op deze leeftijd heeft het nog niets te maken met voorkeur maar met een verkeerde techniek heb ik geleerd. Daar zijn oefeningen voor. Elke situatie is natuurlijk anders, maar als je zelf een snelle toeschietreflex hebt, kan ik misschien helpen met wat bij mij hielp. Doe je snel over kolven?

3 jaar geleden

Ja het kolven gaat super snel, in 2 min heb ik 50 ml (meer kolf ik niet af omdat hij het niet opdrinkt) maar anders duurt het 7 min gemiddeld voor 150 ml af te kolven

3 jaar geleden

Dan heeft je zoontje waarschijnlijk moeite met de goede zuigtechniek omdat hij aan de borst bijna alleen hoeft te slikken en niet echt goed moet zuigen. Bij mij dus ook het geval. Tip van de prelogopediste was om de flow op te hogen, l-speen van Lansinoh. En dan oefenen met wangen indrukken tijdens drinken. Mijn zoontje wilde niet oefenen, was te overstuur, mijn meisje heeft er wel de Geduld voor, haar moet ik zo soms ook op weg helpen (lukt wel met m-speen). Enige wat bij mijn zoontje hielp was om de Y van de L-speen nóg verder in te knippen met een nagelschaartje. Hij perste er dan wel paar ml uit en door de beloning met melk leerde hij de zuigtechniek binnen één week wel, toen kon ik weer overstappen op een normale M-speen.

3 jaar geleden

Bij mijn zoontje ging toen met de ingeknipte L-speen rond 50ml in, hij duurde er lang over en was ook vermoeiend voor hem. Daarna altijd nog melk ingedikt met rijstzetmeel of fruithapjes uit het glas en dat gelepeld. Achteraf was dat dus maar een week nodig

3 jaar geleden

Bedankt voor de tips ! Maar waarom lukte het dan in het begin wel?

3 jaar geleden

Reactie op schmerena

Bij mijn zoontje ging toen met de ingeknipte L-speen rond 50ml in, hij duur ...
Wat gebeurde er na een week? Dronk hij gewoon van de fles?

3 jaar geleden

Reactie op Leo27

Bedankt voor de tips ! Maar waarom lukte het dan in het begin wel?
Aan het begin hebben ze een goede zuigreflex waarmee ze dus uit een speen kunnen drinken en tussen 8-12 weken verdwijnt deze reflex en dan wordt drinken een bewuste techniek die oefening baart. Echt super frustrerend

3 jaar geleden

Reactie op Leo27

Wat gebeurde er na een week? Dronk hij gewoon van de fles?
Toen hadden we de indruk dat hij toch probeerde om goed te zuigen. Toen hebben we de gewone speen erbij gepakt en hij dronk een hele flesje leeg alsof hij er nooit moeite mee zou hebben gehad.

3 jaar geleden

Trouwens de gedachte die mij het meest heeft geholpen: niet de hele tijd van fles wisselen. Als je wilt leren fietsen wissel je ook niet elke dag van fiets. En ik heb zelfs hongerprovocatie gedaan op een gegeven moment, wilde ik nooit maar toch geprobeerd. Door de honger kunnen de reflexen weer geactiveerd worden die eigenlijk zijn verdwenen. Helpt vaak wel (bij mij niet helaas).

3 jaar geleden

Wat je nog kan proberen is beetje melk op een theelepeltje aanbieden.

3 jaar geleden

Reactie op Lisaenfabian

Wat je nog kan proberen is beetje melk op een theelepeltje aanbieden.
Dat neemt hij maar dan wel erg weinig. Groentenpap wil hij wel nemen (20 lepels) we zijn 3 dagen geleden gestart

3 jaar geleden

Reactie op schmerena

Trouwens de gedachte die mij het meest heeft geholpen: niet de hele tijd va ...
Bedankt voor al je tips !!!

3 jaar geleden

Heel graag gedaan! Help je graag, weet hoe veel stress dat kan geven. Als je doorverwijzing wilt naar de prelogopediste, gewoon aan het consultatiebureau vragen, ik werd toen heel snel prettig geholpen. Ik denk dat het sowieso goed komt!! En als het niet meteen lukt hoop ik dat je goede afspraken met je werkgever kan maken. 25% van je werktijd mag je sowieso besteden aan kolven OF live voeden.

3 jaar geleden

Reactie op schmerena

Heel graag gedaan! Help je graag, weet hoe veel stress dat kan geven. Als j ...
Nog een vraagje, als hij weigerde gaf je dan de borst erna? Net geprobeerd met L maar nog geen succes. Zal geduld moeten hebben. Gaf je de fles elke keer wanneer hij moest drinken of 1 x per dag?