10 Reacties

4 jaar geleden

Dat lijkt inderdaad op buikspieren 😬😬 je moet sowieso proberen te voorkomen om zo omhoog te komen want dat maakt een diastase er niet beter op.. kan je verder geen advies geven alleen 🙈 ik heb het ook zo, bij de vk navraag gedaan en die kan het checken.

4 jaar geleden

Reactie op RuthvdBruggen

Dat lijkt inderdaad op buikspieren 😬😬 je moet sowieso proberen te voorkom ...
Nee dat weet ik indd! Ik doe het alleen om dus te checken en soms perongeluk zoals nu haha. Oke dankje, ik ga de verloskundige even vragen maandag!

4 jaar geleden

Diastase weet ik niet, maar ik heb de tip gekregen om altijd via je zij omhoog te komen👍🏻

4 jaar geleden

Diastase, ik heb het ook en ook een hele hand als het niet meer is haha.. advies gekregen en tips hoe om te draaien/op te staan etc. Verder kunnen ze er niks aan doen. Proberen zo min mogelijk te belasten. Hoewel hij bij mij soms ook ineens weer lekker naar buiten steekt met opstaan.. succes!

4 jaar geleden

Tijdens de zwangerschap is dat ook normaal, er moet toch ruimte gemaakt worden. Probeer de oefeningen wel te ontzien die hiervoor al gezegd zijn. Na de bevalling moet het een tijdje herstellen en zijn er allerlei oefeningen voor te vinden. https://www.trainingformamas.nl/diastase-wat-is-het/

4 jaar geleden

Dankje voor de tips! En gelukkig, ik schrok al omdat het zò groot is!! Ik weet dat het een paar weken terug absoluut nog niet zo breed was. Ga even kijken naar de oefeningen!

4 jaar geleden

Klinkt inderdaad opdiastase. Ik heb dat ook, al vrij vroeg gekregen, en kreeg de tip om de oefeningen van Rost moves mamas app te oefenen en volgen. Hierdoor zie je ook hoe je het beste uit bed moet komen enz. Erg handig!

4 jaar geleden

Diastase heb ik ook! Tijdens de zwangerschap is dit logisch, want er moet ruimte komen voor de baby. Wanneer je een punt of kuil krijgt moet je alleen uitkijken met bewegingen die dit opwekken. Dus op je zij draaien alvorens je omhoog komt bijvoorbeeld.

4 jaar geleden

Je moet op je buik drukken om de breedte van de diastase te kunnen voelen trouwens, je voelt een soort spleet. Dus je meet niet de "bult". Wellicht ter geruststelling :)

4 jaar geleden

Reactie op An_2021

Je moet op je buik drukken om de breedte van de diastase te kunnen voelen t ...
Nee het gaat om een kuil OF bult. De bult kun je ook meten met je vingers.