Hoi mama’s,
Mijn zoontje van 10 maanden slaapt in een slaapzak, nu hij zich gaat optrekken en staan vraag ik me af of ik de slaapzak beter uit kan laten? Zonder slaapzak valt hij niet zo snel in slaap als met slaapzak. Hoe doen jullie dit?
Wij merken bij onze dochter van bijna 10 maanden dat de slaapzak aan juist helpt 'tegen' het staan, optrekken en bewegen in bed. Zonder slaapzak is dit namelijk veel makkelijker (en ook onrustiger voor haar)
Ons zoontje staat ook altijd in bed met zn slaapzak aan. Ledikantje op de laagste stand en klaar!
Wat is je achterliggende reden waarom je misschien denkt dat de slaapzak beter uit kan?
Wij houden hem ook in zijn slaapzakje. Hij wil ook staan, maar zonder slaapzak is hij nog actiever. Slaapzak helpt hem rustig worden en maakt het iig iets moeilijker. Onze oudste heeft wel 2 jaar in zijn slaapzak gelegen.
Hier houden we haar in slaapzak, ze is te bewegelijk om onder een deken te slapen. Oudste van 2,5jaar slaapt ook nog steeds in slaapzak, vindt ze zelf fijn. Zij inmiddels wel in meest dunne slaapzak met deken erover om de overgang in te zetten. Maar ze wil de slaapzak nog erg graag aan, geeft ook geborgenheid denk ik.