13 Reacties

één jaar geleden

Wij hebben dit ook gehad met onze dochter. Het kan zijn dat ze beginnen met dromen en/of ineens verlatingsangst krijgen en combinatie van. Dan schrikken ze wakker en papa en mama zijn weg. Tips geen idee, wij hebben het eigenlijk maar doorstaan en even doorgebeten. Nu gaat het weer goed gelukkig alleen met het in slaap vallen is nog een ding als je weg loopt. Sorry geen tip maar wel herkenning Succes! Hoop dat het snel beter word

één jaar geleden

Hier ook herkenning. Met 2 kinderen zelfs. Kan me niet herinneren wanneer ik voor het laatst een nacht echt doorgeslapen heb. Wij gooien het idd ook op dromen/verlatingsangst. Volgens mij helaas even doorbijten. Ze hebben ons nodig op die momenten

één jaar geleden

Hier ook herkenning, waarschijnlijk te wijten aan slaapregressie.. bij de één duurt dit kort en bij de ander lang 😁 Maar het gaat idd vanzelf over...

één jaar geleden

Pff ja ik weet het. Het is bij ons zeker al 2 maanden bezig. We hebben een kussen gekocht, daar slaapt ze nu op. Mijn man had ook gelezen over een vloerbed en we hadden haar matras op de grond gelegd. Ze kruipt er natuurlijk van af en liep constant op haar deur te bonken dus was er snel klaar mee. Vannacht heeft ze sinds 2 maanden weer een hele nacht doorgeslapen in haar eigen bed😀. Dat klinkt heel raar, maar al 2 maanden is het continu wakker, krijsen en maar bij ons in bed slapen. Dit is echt even een unicum, ik heb stille hoop dat het langzaam beter wordt😳 Helaas ook geen tips hier. We moeten er gewoon doorheen. Ze gooit wel steeds haar spenen uit bed waardoor ze dan weer gaat krijsen. Even een paar keer teruglopen en de spenen in bed gooien en dan wordt ze stil, maar het is echt slopend.

één jaar geleden

Ik denk er ook over om een vloerbed te kopen. Onze dochter heeft sinds haar geboorte denk ik 10x doorgeslapen, verder ligt ze altijd naast ons. Met een vloerbed kan 1 van ons naast haar liggen en heeft de ander een ongestoorde nacht.... Dus geen tips, wel herkenning!

één jaar geleden

Hier word ik er ook moedeloos van, omdat ik mijn zoontje altijd naar bed breng en hij echt last heeft van de slaapregressie heb ik op een gegeven moment (uit radeloosheid) de fout gemaakt om naast hem te gaan liggen (ja in zijn ledikant, ik ben 160 dus past net opgevouwen😂) maar nu slaapt hij dus niet in tenzij ik naast hem lig. Snacht is hij ook vaak onrustig.

één jaar geleden

Klinkt absurd in de oren voor mij, een kind dat van 7 tot 7 alleen kan slapen. Ik heb een heel andere ervaring met mijn kind. Zij slaapt altijd bij mij en krijgt altijd nachtvoedingen. Hoort bij de leeftijd dacht ik?

één jaar geleden

Reactie op etos

Klinkt absurd in de oren voor mij, een kind dat van 7 tot 7 alleen kan slap ...
Waarom is dat absurd? Een kindje van 1,5 kan prima een nacht doorslapen als ze geen last hebben van doorkomende tandjes en/of slaapregressie of ziek zijn. Ook de nachtvoedingen zijn dan niet meer nodig maar een gewenning. Maar ieder doet het op een manier wat ze denken dat goed is voor hun kindje en dat is helemaal oké 😊

één jaar geleden

En kan je hem dan na de fles en als hij bij jullie in bed in slaap is gevallen, slapend in zijn eigen bedje tillen? Wij gaan ook nog steeds naast hem liggen tot hij slaapt bij het naar bed brengen en leggen hem dan slapend in zn ledikant. Sinds een aantal weken slaapt hij grotendeels door, maar als hij dat niet doet geven we hem een fles en liggen dan naast hem tot hij slaapt en tillen hem weer in zn ledikant. Gaat prima zo. We hadden laatst ook weer een 'spookweek' waarin hij huilend wakker werd en alleen tussen ons in bed sliep de laatste uurtjes. Hij werd daarna flink ziek, misschien was dat de oorzaak. Was daarna ook weer over. Inderdaad iedereen heeft zo zn eigen maniertjes gevonden tbv zo rustig mogelijke nachten haha. En ieder kindje is anders, sommigen slapen na 7 weken door, anderen met 2 jaar. Allebei normaal. Sterkte en hoop voor je dat het net zo snel weer over is, als dat het begon.

één jaar geleden

Reactie op MamaLi90

En kan je hem dan na de fles en als hij bij jullie in bed in slaap is geval ...
Nee zodra we hem wegleggen of de fles in z’n eigen bed geven schreeuwt hij het weer uit. Ik heb een beetje het idee dat het misschien van verlatingsangst komt, zijn vader werkt veel (6 dagen) en is de enige waar hij de hele dag naar roept en in bed ligt hij ook altijd tegen hem aan.

één jaar geleden

Reactie op sbf1712

Nee zodra we hem wegleggen of de fles in z’n eigen bed geven schreeuwt hij ...
Oh dat is echt heel schattig!! Maar ook heel vermoeiend. Een shirt of knuffel met geur van papa er bij leggen? Iets anders kan ik ook niet bedenken...

één jaar geleden

Reactie op MamaLi90

Oh dat is echt heel schattig!! Maar ook heel vermoeiend. Een shirt of knuff ...
Dat is best een goed idee! Bedankt voor de tip!!

één jaar geleden

Mijn dochter heeft alweer 2 nachten doorgeslapen. Alleen het naar bed brengen is even drama, maar ooh wat fijn dat ze de afgelopen nachten goed geslapen heeft en niet wakker is geworden. Overdag sliep ze ook niet en sinds deze week ineens weer 2 uurtjes ofzo. Zou het einde dan in zicht zijn? 🫣