Mijn kleine man van 21 maanden is ineens een gefrustreerd mannetje geworden. Waar hij altijd super vrolijk en niet boos te krijgen was, huilt (keihard) om alles (voorheen huilde hij echt alleen als hij pijn had). Niks is goed. Alles is een probleem. Alleen tijdens filmpje kijken is ie rustig. Spelen met speelgoed doet hij ook niet echt heel graag, hij is liever bezig met potten en pannen en ander apparatuur. Ook bijt hij andere, dit vind ik echt enorm vervelend omdat hij ze echt pijn doet. Hij is best sterk voor zijn leeftijd. Ik krijg het ook maar niet afgeleerd. Heb voor mijn gevoel alles geprobeerd. Time out, negeren, benoemen, duidelijk aangeven dat het pijn doet. Slaan doet pijn, knuffelen/kusje is lief. Niets lijkt te werken. Ik voel me echt enorm overweldigend, ik slaap er slecht van en maak me enorm zorgen. Moet er soms ook zelf van huilen. Ook gaat hij binnenkort naar KDV. Ben zo bang dat niemand met hem durft te spelen, terwijl hij eigenlijk hartstikke lief is. Hij wilt eigenlijk graag knuffelen met andere kindjes. Ik heb t idee dat hij ze uit frustratie bijt omdat ze vaak weg lopen om hun eigen ding te doen.
Heeft er iemand tips?
X
Emotionele uitgeputte moeder.