22 Reacties

één jaar geleden

Onze middelste had dit ook; het hielp om hem juist eerder in bed te leggen!

één jaar geleden

Ik denk dat ze dan oververmoeid is. Slapen doet slapen. Dus beter eerder op bed leggen dan langer wakker houden. Ze doen meestal rond deze tijd twee dutjes.

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Ik denk dat ze dan oververmoeid is. Slapen doet slapen. Dus beter eerder op ...
Ik probeer dr wel naar bed te brengen maar dan wilt ze echt niet probeer het zeker wel 4 keer bij haar merk ik wel echt dat ze aan 1 dutje genoeg heeft ze groeit goed dr ontwikkeling is goed ze loopt zelfs voor. Alleen ik vind wel dat ze nog zeker met deze leeftijd 1 dutje moet doen

één jaar geleden

Hoe laat wordt ze wakker en hoe laat breng je haar naar bed?

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Hoe laat wordt ze wakker en hoe laat breng je haar naar bed?
Ze word meestal tussen 7/ half 8 wakker en ook nog in de nacht 1 keer en ik breng dr om 19:00 naar bed

één jaar geleden

Hier ook op dit moment. Bijna 15 maandjes. Ik las ook over de slaapgeressie…. Ik blijf het wel aanbieden..

één jaar geleden

Reactie op Jessyx

Hier ook op dit moment. Bijna 15 maandjes. Ik las ook over de slaapgeressie ...
Bij mij doet ze al sinds 8/9 maanden 1 dutje maar nu lijkt het alsof ze helemaal geen dutje meer wilt doen

één jaar geleden

Reactie op miss2003

Bij mij doet ze al sinds 8/9 maanden 1 dutje maar nu lijkt het alsof ze hel ...
Ah dat is al vanaf vroeg. Hier rond de 12 maanden ongeveer naar 1 dutje gegaan. Ik probeer altijd wel een wakker tijd aan te houden max 4,5 uur wakker zijn. Misschien helpt dit bij jullie? Vind het vaak wel pittig hoor die kleine zo de hele dag wakker ! 🤭

één jaar geleden

Reactie op Jessyx

Ah dat is al vanaf vroeg. Hier rond de 12 maanden ongeveer naar 1 dutje geg ...
Ik probeer het wel steeds maar ze wilt gewoon echt niet. Ja is heel pittig de hele dag wakker daarom hoop ik dat ze gewoon weer 1 dutje gaat doen zonder moeite

één jaar geleden

Reactie op miss2003

Ik probeer het wel steeds maar ze wilt gewoon echt niet. Ja is heel pittig ...
Lastig is dat he 😞 misschien is het ook maar tijdelijk. Breng je haar dan savonds wel eerder naar bedje?

één jaar geleden

Wellicht een tip om ritme’s aan te houden en eventueel slaap rituelen. Met ritme bedoel ik echt op vaste tijdstippen. M.i. is 13:00 wel laat ik zou 12:00 even proberen. Uiteraard ieder kind is anders. Onze rituelen zijn: net voordat we naar bed gaan, roep ik: ‘slaap tijd’ een aantal keer (wel spelen met je toon). De rituelen van kleren uit, luier veranderen evt, pjyama en/of slaapzak aan is hij wel gewend. Soms krijgt hij nog een pjyamapap flesje, als hij vroeg in de avond heeft gegeten. Ik heb verder ook standaard zinnetjes, die ik gebruik net voordat ik hem in bed gooi, zoals: Fijne nacht, slaap lekker etc. Klinkt even heel droog maar ik zeg het altijd in het turks, je kan zelf even kijken wat je kan zeggen. Voor ons werkt dit perfect en hij weet waar hij aan toe is. Verder kan het zijn dat ze snel prikkelbaar is. Mocht ze tv kijken, niet net voor het slapen dicht zetten maar eerder bijv. Dit zijn allemaal dingen waar ik rekening mee probeer te houden. Hopelijk heb je iets aan mijn reactie.

één jaar geleden

Reactie op Firstnur

Wellicht een tip om ritme’s aan te houden en eventueel slaap rituelen. Met ...
Nog een toevoeging: een dikke knuffel geven en kusjes voordat je kind naar bed gaat.😶‍🌫️ Soms blijven we paar minuten geknuffeld staan voor zn bedje, als ik hem dan neer leg valt hij vrijwel snel in slaap.

één jaar geleden

Reactie op Firstnur

Wellicht een tip om ritme’s aan te houden en eventueel slaap rituelen. Met ...
Hey bedankt voor je tip meestal probeer ik vaste tijdstippen te doen ligt aan hoelaat ze wakker is als ze bijv om 7 uur wakker is probeer ik dr om 11 uur naar bed te doen. Maar dan wilt ze gewoon echt niet dan probeer ik het weer om 12 wilt ze ook niet en dan meestal rond 1 lukt het me dan eindelijk. Ik zeg ook tegen dr we gaan zo naar bed en als we dan naar boven lopen zeg ik wij gaan slapen. Ze kijk bijna geen tv we spelen lekker veel samen maar het lijkt alsof ze niks wilt missen krijg dr gewoon niet eerder naar bed en sommige dagen wilt ze helemaal niet. Ze is een meisje met een sterke eigen wil als je dr gaat forceren om naar bed te doen gaat ze alleen maar huilen en ik ben geen voorstander van re lang laten huilen als ik zie dat ze echt niet wilt dan niet alleen is het heel vermoeiend zo een dag dat ze helemaal niet slaapt. Dr ontwikkeling en groei is allemaal goed ze loopt zelfs voor

één jaar geleden

Tot 18 maanden adviseren ze 2 slaapjes. Hier houden we het 2-3-4 schema aan. 2 uur wakker, slapen, 3 uur wakker, slapen, 4 uur wakker, nacht. Niet elke dag zelfde tijdstip, want soms slaapt ie kort en soms lang, maar wel elke dag zelfde ritme. Dit werkt voor ons perfect, dus mogelijk eens proberen? Slapen stimuleert ook juist de ontwikkeling..

één jaar geleden

Mijn zoon doet vanaf ongeveer 10 maanden maar 1 dutje en die is van 11 tot 12.30. Is ook niet heel gangbaar. En ik voorzie dat ook dit dutje over een aantal maanden vervalt. Mn dochter is op 2 jaar gestopt met overdag slapen. Of het goed is...nee waarschijnlijk niet. Maar soms wel gewoon zoals het is.

één jaar geleden

Reactie op Maankind

Mijn zoon doet vanaf ongeveer 10 maanden maar 1 dutje en die is van 11 tot ...
Knap dat hij dat goed volhoud 🙃 welke tijden slaapt hij dan snachts?

één jaar geleden

Reactie op 123fi

Knap dat hij dat goed volhoud 🙃 welke tijden slaapt hij dan snachts?
Ja hij houdt het erg goed vol. In de avond slaapt hij vanaf 20.00 tot 06.00 en snachts wordt hij wel nog wakker en komt dan lekker naast me liggen, hij zoekt dan warmte :)

één jaar geleden

Reactie op Maankind

Ik heb precies het zelfde ik denk ook niet dat ze nog lang een dutje gaat doen

één jaar geleden

Reactie op Maankind

Heel bijzonder dat hij het hier op trekt! Wordt hij ‘s nachts niet wakker omdat hij eigenlijk oververmoeid is?

één jaar geleden

Reactie op Lisa98-24

Heel bijzonder dat hij het hier op trekt! Wordt hij ‘s nachts niet wakker o ...
Dat zou kunnen. Echter vertikt hij het om 2 dutjes te doen. Vandaag heeft hij in plaats van zn normale 1,5 uur, 2uur en 15minuten geslapen (een cyclys extra dus) en rara wie ik nu niet in slaap krijg.... hij heeft denk ik echt niet veel slaap nodig. Hij ontwikkeld zich goed en is kei vrolijk altijd.