11 Reacties

één jaar geleden

Seksuoloog inschakelen? Speeltjes proberen? Als je zelf wat doet voel je dan wel wat? Of ook niet?

één jaar geleden

Misschien vind je het moeilijk om wat duidelijker te omschrijven wat maakt dat je je vagina als "omzeep" omschrijft. Daardoor kan ik persoonlijk alleen geen tips geven want ik weet niet goed waarop.

één jaar geleden

Reactie op Maankind

Misschien vind je het moeilijk om wat duidelijker te omschrijven wat maakt ...
Ja gewoon niet meer zo gespannen als vroeger. Precies gewoon 1 groot gat nu zonder gevoel... 😅

één jaar geleden

Misschien een bekkenbodem fysio proberen? Loop dat sinds een paar weken en helpt wel om het daar beneden wat beter te voelen en controle over te hebben.

één jaar geleden

Reactie op 1kiekeboe1

Ja gewoon niet meer zo gespannen als vroeger. Precies gewoon 1 groot gat nu ...
Wat vervelend zeg. Is dit ook voelbaar voor je vriend (of juist niet dus...?) Ik weet vrij zeker dat bekkenbodem oefeningen flink kunnen helpen. Ik heb hier ook last van gehad en is nu stuk minder vervelend door oefeningen.

één jaar geleden

Reactie op Maankind

Wat vervelend zeg. Is dit ook voelbaar voor je vriend (of juist niet dus... ...
Hij zegt van niet maar ik denk van wel. Wilt mij niet nog slechter laten voelen denk ik... heb je toevallig site voor oefeningen?

één jaar geleden

Zou aanraden om een bekkenbodem fysio te zoeken (valt in veel gevallen gewoon onder je verzekering). Dan kan er een diagnose worden gesteld en kunnen er oefeningen gegeven worden die specifiek voor jouw klachten zijn.

één jaar geleden

Mocht je in regio Amsterdam wonen dan kan ik er een aanraden

één jaar geleden

Reactie op 1kiekeboe1

Hij zegt van niet maar ik denk van wel. Wilt mij niet nog slechter laten vo ...
Inderdaad zoals hieronder geadviseerd wordt, zou ik je ook willen aanraden een bekken fysio te vinden. Niet zelf gaan romnelen met oefeningen. Het kan namelijk zijn dat je bekken te gespannen zijn en als je dan oefeningen doet voor te ontspannen spieren, maak je het erger en krijg je er meer klachten bij.

één jaar geleden

Ik kan me voorstellen dat je juist vermoed dat jouw spieren te ontspannen zijn maar dat hoeft dus absoluut niet zo te zijn! Het kan dat je gaat overcompenseren namelijk door ze onbewust de hele dag aan te spannen.

één jaar geleden

Google eens op viveve-therapie wellicht als bekkenbodem fysio niets helpt.