Zoontje 15 maanden gaat op de woensdag een halve dag naar de gastouder. Zij is elke woensdag middag vanaf half 1 vrij en bied geen opvang in de middag. Nu slaapt mijn zoontje normaal van 11/11.30 tot 13.30/14.
Lopen meer mama’s tegen dit probleem aan? Hoe lossen jullie dit op?
Kun je een beetje schuiven met z'n slaapjes? Mijn zoontje slaapt normaal ook van 12.30 tot +/- 14.00 maar vandaag was dat bijvoorbeeld van 13.40 tot 15.00 en was z'n ochtenddutje een stuk langer dan normaal. Weet niet of dat een optie voor je is?
Kun je een beetje schuiven met z'n slaapjes? Mijn zoontje slaapt normaal oo ...
Helaas wordt dan het gat sochtends te groot. Zoon staat uiterlijk 7 uur ( vaak eerder) op ivm dat we hem kwart over 7 weg moeten brengen naar gastouder.
Te lang reken werkt voor hem averechts en dan slaapt hij slecht
Helaas wordt dan het gat sochtends te groot. Zoon staat uiterlijk 7 uur ( v ...
Zo doen wij het ook. Half 7 opstaan, kwart voor 7 weg en dan gaat hij na het ontbijt daar weer naar bed tot aan het fruit momentje. En dan rond 13.30 weer. Thuis hebben we wel een ander ritme maar de gastouder houdt dit aan en dat werkt ook prima voor onze zoon.
Onze dochter heeft op de opvang vaak een ander slaap schema als thuis. Dit gaat gewoon prima. Op de 3 opvangdagen slaapt ze dus op vaste tijden. Thuis is het wat meer go with the flow.
Halve dag bij gastouder iets korter doen dus bv tot 12 en dan thuis naar bed?
Of juist wat eerder bij de gastouder in bed (10:30?) en kijken of hij s middags nog een dutje wilt. Anders lekker op tijd naar bed..
Helaas kan dat ook niet, woensdagmiddag past mijn moeder op en die kan er p ...
Ah jammer! En iemand anders die je kan vragen?
Anders dan misschien een power nap sochtends als dit lukt? en dan in de middag bij je moeder nog een dutje?