13 Reacties

3 jaar geleden

Ik volg. Hier zoon van 9 weken en doet sinds kort exact hetzelfde. Ook als hij aan de borst ligt, dan vind hij zijn hand soms interessanter.

3 jaar geleden

Doet onze dochter ook! Is volgens mij het ontdekken van d'r handjes. Soms wat verwarrend, want is hier ook soms een hongersignaal 😂

3 jaar geleden

Mijn zoontje ook nu 2 weekjes ongv en hij is 9 weken denk indd ook het ontdekken van zijn handjes ook lijkt het of hij de hele tijd iets wil grijpen!😂

3 jaar geleden

Volgens mij heeft dat met het 2e sprongetje te maken. Dan gaan ze hun handjes ontdekken

3 jaar geleden

Mijn zoontje doet het ook sinds een paar dagen. Hij is 7 weken en een beetje. Hij doet het voornamelijk als hij verdrietig is.

3 jaar geleden

Mijn dochter doet het omdat er dan een boertje dwars zit of soms vanwege krampjes. Ze is nu 7 weken.

3 jaar geleden

Toevallig las ik vandaag dat baby’s dit doen om zichzelf te troosten of zich rustig te maken als ze moe zijn.

3 jaar geleden

Ja mijn dochtertje ook. Die sabbelt op alles nu. Ze is nu ook 9 weken. Ze is echt op ontdekking met haar mondje. Ook die tong gaat alle kanten op. Wij vinden het wel grappig juist. Ik zou hem lekker z'n gang laten gaan. 😊

3 jaar geleden

Ok lees Zoveel redenen hierboven waarom Ze het doen… kan dus van alles zijn :)

3 jaar geleden

Mijn dochter sabbelt/likt alles wat ze in de buurt heeft. Als ik haar ingebakerd van de woonkamer naar de slaapkamer breng, dan likt ze mn arm of sabbelt aan m'n shirt maar ook haar knuffels, spuugdoekjes en ook haar handen moeten het 'ontgelden'. 9 weken oud, is denk op ontdekkingstocht!

3 jaar geleden

Hier hetzelfde, maar heeft continu alles in haar mond wat dichtbij komt. Zoals: de draagzak, mijn schouder, haar spuugdoekje, knuffeldoekje en vooral haar handjes. Ik denk dat dit een ontdekkinsfase is. Ze ontdekken immers alles met hun mond🙃. Mijn dochtertje is nu 10 weken en doet dit al eventjes :)

3 jaar geleden

Kan inderdaad een stukje ontdekken zijn maar hier (10 weken) is het vooral om zichzelf te ‘ troosten’ en bijv in slaap te vallen. Meer een ‘ ik ben moe ‘ teken hier dan een honger teken ! Nou moet ik zeggen dat mijn dametje geen speentje wil dus ik denk ook dat het een beginnende duim fase is :)

3 jaar geleden

Mijn zoon is 7 weken en dat dat nu ook al een week ofzo. Als hij heel wild op zijn hand zuigt is het honger. Als hij het rustiger doet en een wat starende blik heeft in zijn ogen dan is hij vermoeid. Meestal weet ik het ook door op de tijd te letten: Is het langer geleden dan 1 uur en 3 kwartier dat hij voeding heeft gehad dan zou het weleens honger kunnen zijn.