4 Reacties
9 maanden geleden
Hoe wassen (wasten) jullie zijn haren, dan?
Hier een kind wat een hele tijd enorme hekel had aan haren wassen, vooral het uitspoelen. Inmiddels gaat het beter. We hebben hem rustig aan water op zijn hoofd laten wennen. Hij mocht zelf al even onder de douche gaan staan zonder papa en mama (stoer!), zodat hij op zijn eigen tempo onder de straal kon gaan staan.
We gebruiken een ‘Skip Hop Moby Waterfall Rinser’ (link hieronder) om zijn haar nu uit te spoelen. “Kin omhoog”, en dan in 1 keer het water er overheen zodat het in 2x uitgespoeld is. Water in zijn gezicht vindt hij niet fijn namelijk. Het was de eerste paar keer echt nog een ding, maar inmiddels gaat het redelijk soepel en de laatste keer vroeg hij zelfs om nog een keer spoelen, want inmiddels vindt hij het grappig.
Hopelijk kunnen jullie iets uit onze manier halen wat voor jullie ook werkt! Het lijkt me een flinke hersenkraker.
Link: https://amzn.eu/d/a2qIxsC
9 maanden geleden
Ik herken het niet, maar kun je niet samen met hem in bad/in de douche gaan zitten en het stapje voor stapje doen? Jouw haar laten inzepen en uitspoelen met een bekertje? En bij hem dan eerst in zijn nek en zijn armen met het bekertje doen. Of zelf zijn haar laten inzepen en met een bekertje uitspoelen? Ik weet het niet hoor, maar dit is wat ik zou proberen. Wij hebben veel gedoe met haren afdrogen en dat mag ze dus eerst zelf doen en daarna doe ik het nog een beetje.
9 maanden geleden
ik was de haren van mijn kinderen zelden met shampoo, alleen als het vies is van het buitenspelen ofzo.. maar ik denk dat mijn dochter van 2,5 nog nooit shampoo heeft gebruikt.. ook helemaal niet nodig, gewoon uitspoelen met water en goed borstelen.
Hier dus enkel plezier in bad en onder de douche.
8 maanden geleden
Hier was dat het zelfde. Het hielp als ik dan de douchekop vast hield en wat lager en zei dat het net zo was in het zwembad en hij er onder door kon lopen. Na even aarzelen en een beetje angst deed hij dat dan wel. Dit ging icm met hem aanmoedigen steeds beter. Nu sinds een maand of twee gaat het echt heel goed en wast hij helemaal zelf zijn haren.
Misschien juist een keer gaan zwemmen en dan heb je vaak bij kinder speeldingen wel een waterval of iets dat het water naar beneden komt. Wellicht als hij dat ziet bij andere kinderen en op zo’n speelse manier mee in aanraking komt dat dit dingen ook vergemakkelijkt met douchen?