6 Reacties
17 dagen geleden
Och jeetje, wat ontzettend vervelend voor jullie allemaal!
Het is misschien een gekke link, maar bij onze hond hielp het om filmpjes van vuurwerk op te zetten toen ze nog pup was en voor de eerste keer door Oud & Nieuw heen moest. Deze zetten we eerst zachtjes op en gingen dan met haar spelen. Naarmate de tijd vorderde, zetten we het filmpje steeds harder zodat ze gewend raakte aan de knallen. Door het spelen werd ze afgeleid waardoor de focus er niet zo op lag.
Je zou iets soortgelijks kunnen proberen met julie dochter. Baadt het niet dan schaadt het niet.
Hoe dan ook wens ik jullie veel succes en wijsheid toe. Wat een ontzettend vervelende situatie!
17 dagen geleden
Misschien samen klein vuurwerk en sterretjes aansteken. Desnoods van een afstandje. En dan alleen maar verwonderd en opwindend reageren zodra het af gaat? En dat juist dingen zonder knallen!
Mocht ze dan weer een knal horen zeg je “wauww die mensen zijn ook dat prachtige vuurwerk aan het afsteken”
13 dagen geleden
Wat lastig zeg! Ik heb een keer gelezen dat als je kind ergens bang voor is, het beter is om de angst te bevestigen ipv zeggen dat het niet eng is, want ze zijn toch bang. Ons zoontje is bijv bang voor geluiden van een helikopter of vliegtuig, ik zeg dan nu terwijl hij bij me zit en ik hem troost: “je vind het eng/spannend he, geeft niks mama is bij je” heb het idee ook dat dit wel beter werkt dan “je hoeft niet bang te zijn er gebeurt niks” hij zegt nu zelf af en toe bij harde geluiden “beetje spannend hé” pakt mn hand en dan is het ook goed. Hopelijk is het bij jullie snel minder!
13 dagen geleden
Reactie op 151525
Wat lastig zeg! Ik heb een keer gelezen dat als je kind ergens bang voor is ...
Hey bedankt voor je reactie,
Dit is inderdaad ook wat wil doen en vaak leg ik uit waar het geluid vandaan komt. Gisteren schrok ze omdat een auto over een losstaande stoeptegel reed en dat maakte geluid. Een dag eerder waren wij zelf over die losliggende tegel gelopen dus zei ik inderdaad van ja dat was een hard geluid hea. Dat is spannend, maar dat komt door de loszittende tegel, weet je nog dat je die gisteren voelde en toen zei ze zelf al oh ja niet eng meer. Maar vuurwerk is altijd eng en zelfs sterretjes wil ze niet kijken in de tuin. Het is door de week gelukkig aardig rustig met knallen en dit weekend zien we wel weer.
12 dagen geleden
Reactie op MamavanVajèn
Hey bedankt voor je reactie,
Dit is inderdaad ook wat wil doen en vaak le ...
Ahh ja wat leren ze snel dan hè 🥰 maar helaas dan weet ik het ook niet verder wel heel vervelend voor jullie🤷♀️ misschien even op een matras ernaast slapen maar dat is ook niet alles natuurlijk. Hopelijk groeit ze er snel overheen!
12 dagen geleden
Reactie op 151525
Ahh ja wat leren ze snel dan hè 🥰 maar helaas dan weet ik het ook niet ver ...
Dan zet ik liever het campingbedje naast ons bed 😉. Dan kan ik gewoon lekker in m'n eigen bed slapen.