Onze dochter heeft een hele grote angst voor de knallen van vuurwerk. Hoe het komt weet ik niet, maar nu met die knallen savonds schreeuwt ze de hele buurt bij elkaar.
Bij ons in bed hebben we geprobeerd. Even troosten in haar eigen bed hebben we geprobeerd. Bij ons in bed slaapt ze niet en wij dus ook niet. In haar eigen bed slaapt ze wel weer in, maar als er dan weer een knal komt is ze helemaal overstuur en moet je haar weer minimaal een half uur troosten.
Heeft iemand misschien tips want vanaf nu elke avond de hele avond tot 12 uur bezig zijn met haar rustig in slaap krijgen zie ik ook niet zo zitten. En lijkt me voor haar ook niet goed. Normaal slaapt ze van 20.00uur tot 6.30 uur ongeveer en nu zijn we vanavond al vanaf 21.30 in de weer.
Heeft iemand tips???
Wij troosten haar en zeggen al dat er niks kan gebeuren.
We willen het wel serieus nemen, omdat ik zelf ook heel gevoelig ben voor geluid en zij dat ook altijd al gehad heeft.
Even knuffelen in haar eigen bed en dan weer gaan liggen doen we al, maar ze valt dus niet met ons in slaap en als we weglopen begint ze weer te huilen.
Ik vind dit erg lastig. Ze roept ook heel erg om mama als papa komt, maar dat vind ik meer vervelend voor mijn man.
Heel verhaal uiteindelijk, maar ik voel me echt een beetje machteloos.