4 Reacties

2 maanden geleden

Slaapt hij in de middag nog? Zo ja, dan zou ik dat slaapje weglaten of op z’n minst inkorten. Of is hij misschien juist oververmoeid en heeft hij extra slaap nodig door de dag heen om het te doorbreken? Zo niet, dan heb je misschien iets aan onze routine. Wij doen elke avond exact hetzelfde, dat werkt bij ons heel goed. Wie weet kun je er iets mee. Rond 19u zeg ik “weet je waar we naartoe gaan?” En dan wijst mijn zoon al naar de deur richting boven. Dan mag hij 2 auto’s kiezen om mee te nemen en gaan we naar boven naar onze slaapkamer. Daar poetsen we zijn tanden op ons bed en spelen we nog even (soms met de auto’s, soms kroelen, soms stoeien). Daarna is het rond 19:20 a 19:30u tijd om naar zijn slaapkamer te gaan. Daar mag hij zijn tut hebben, kleedt 1 van ons hem om en de ander gaat vast in de stoel zitten om voor te lezen na het omkleden. Degene die hem om heeft gekleed kiest met hem een boekje uit, zegt welterusten en gaat naar beneden nadat die het grote licht uit heeft gedaan. De ander leest een boekje voor. Dan kroelen we nog even in de stoel en na een paar minuutjes loopt hij naar zijn bed waar hij zelf gaat liggen. De lampjes gaan uit, hij krijgt een kus en zijn dekbed over zich heen, we zeggen welterusten tot morgen en dan gaat hij slapen. Soms wil hij dan na een paar minuten nog een keertje knuffelen in de stoel, maar dat is sporadisch.

2 maanden geleden

Reactie op NvSdB91

Slaapt hij in de middag nog? Zo ja, dan zou ik dat slaapje weglaten of op z ...
Dit klinkt echt als een verademing als zoiets zou lukken. Het is bij ons nog nooit goed geweest zijn slapen. Wellicht dat ik jou routine kan gaan proberen. Klinkt wel deels hoe wij het al doen/hebben gedaan.

2 maanden geleden

Reactie op Asmae1990

Dit klinkt echt als een verademing als zoiets zou lukken. Het is bij ons no ...
Wij hebben ook heel lang een slechte slaper gehad. Door trial en error ben ik er inmiddels wel achter dat een voorspelbare bedtijdroutine enorm veel doet voor een goede nacht. Als wij ons er niet aan houden (iets overslaan bvb omdat we hem snel in bed willen hebben vanwege vermoeidheid of een vroege wekker), gaat hij slecht slapen en/of is het een rotnacht. Heel veel succes! Hopelijk werkt het. Zo slopend als je kindje niet lekker slaapt. Voor jullie en voor je kindje. Je wil gewoon dat hij lekker kan slapen. Ik denk graag mee als je ergens tegenaan loopt.

2 maanden geleden

Ons zoontje laten we smiddags zo weinig mogelijk slapen. En inmiddels hebben we een gewoon bed en een ledikantje in zijn kamer. Hij slaapt in beide, wat hij maar wil. En wij gaan bij hem liggen op het grote bed tot hij slaapt. Soms kan ik ondertussen ook gewoon de was doen of een boek lezen op ons eigen bed. Maar vaak moeten we echt in zijn kamer wachten tot hij slaapt. Daarna kunnen we zonder problemen weg gaan.