15 Reacties

3 jaar geleden

Mijn zoontje is ook 3 maand en zit ook in maat 56/62. Ikzelf heb nog niet echt herfst/winterkleren gekocht, maar heb wel al wat stuks van mijn zus haar zoontje liggen. Uit ervaring is het soms makkelijker om een romper met korte mouwen aan te doen onder een trui/t-shirt met lange mouwen, afhankelijk van hoe spannend die zit. Dus ik ga voor een mix van rompers met zowel lange als korte mouwen. Die met lange mouwen kan aangedaan worden onder een wat losser zittende pull. Hetzelfde met t-shirts met korte en lange mouwen dat je als tussen laagje kan aandoen (romper- t-shirt - trui). Beetje afhankelijk ook hoe warm/koud het binnen- en/of buitenshuis is. Als slaapzak heb ik gekozen voor een 4-seizoenenslaapzak. Dit is er eentje waar je de mouwen van kan ritsen én waar je 2 lagen heb en dus 1 laagje kan weghalen naar gelang hoe koud/warm het in de kamer is.

3 jaar geleden

Rompers met lange mouwen zijn heel onhandig als je ze draagt als onderkleding, met korte mouw werkt echt veel makkelijker! Op warmere dagen zou je die wel kunnen dragen icm een tuinbroek natuurlijk! Slaapzakken van Hema en Lodger vind ik erg fijn. Die zijn ook heel goed tweedehands op de kop te tikken via Vinted of Marktplaats. Nog een tip: van die dikke, donzige winterjassen zijn niet veilig in een autostoeltje.

3 jaar geleden

Ik heb bij vinted kleertjes besteld maat 68 en ik hou het voorlopig op een zomerslaapzak waar ik dan evt een romper met lange mouwen onder kan doen

3 jaar geleden

Ik ben tot conclusie gekomen door mijn 16 weken ervaring, dat rompers met lange mouwen onder kleding niet gaat werken. 😂 Dat is wat ik denk en lijkt mij gewoon niet fijn. Ik heb vooral korte mouw rompers gehaald. Slaapzak van de Hema is fijn, ik had die gehaald. Heb nu inmiddels een grotere maat nodig, maar die ga ik weer halen. Je hebt er mouwen bij die je eraf kan halen.

3 jaar geleden

Mijn dametje zit met 3,5 maand in 62/68. Ik heb voor de herfst maat 68 gekocht. En voor de winter ben ik voorzichtig 74 aan het kopen. Ik ben zelf fan van de slaapzakken van Meyco, Hema en Prénatal. Die hebben verschillende diktes. Voor de winter wil ik wel een echte dikke gaan kopen maar daar heb ik nu nog niet naar gekeken.

3 jaar geleden

Reactie op AngRoos

Mijn dametje zit met 3,5 maand in 62/68. Ik heb voor de herfst maat 68 geko ...
Oh en lange mouwen rompers ga ik alleen echt gebruiken als het echt heeeel heeeel koud is 😊

3 jaar geleden

Ik blijf wel gewoon lange mouwen rompers kopen voor mijn dochtertje, makkelijk te combineren met een jurkje of boxpakje zonder armpjes of iets dergelijks!

3 jaar geleden

Mijn ervaring met vooruit kopen is niet altijd even positief. Soms groeien ze hard dan weer minder. Dus koop vaak wel iets van te voren. Maar dan meer op het moment zelf. Persoonlijk heb ik een hekel aan lange mouwen rompers, lastig met lange mouwen er overheen. Dus altijd korte mouwen of zonder mouwen rompers. Een te dikke slaapzak is vaak echt niet nodig. Ligt er ook aan wat je er onder wilt doen aan pyama.

3 jaar geleden

Een puckababy slaapzak is hier echt heilig! Onze zoon van bijna 4 maanden zit ineens in maat 74. Had al flink wat ingeslagen voor herfst/winter in 68 en 74, dus mijn tip is vooral om nog niet teveel te kopen.

3 jaar geleden

Mijn zoontje is bijna 4 maand en ik moet al naar een 74 gaan… dus voor mij zal het herfstkleding zijn rond die maat. En met laagjes werken. 🤷🏻‍♀️

3 jaar geleden

Lange mouw rompertjes heb ik bij vorige 2 kinderen wel gebruikt. Inderdaad niet handig wij een trui met strakke mouwen. Maar wel afhankelijk van temperatuur met 't shirt erover, trui met wijdere mouwen of een vest (zonder capuchon, snap niet dat ze die in die kleine maten verkopen, zie er schattig uit maar ligt niet goed)

3 jaar geleden

Reactie op Jaroki

Lange mouw rompertjes heb ik bij vorige 2 kinderen wel gebruikt. Inderdaad ...
Ik kocht vaak vesten/pakjes met capuchon als cadeau, nu ik een kind heb, besef ik dat die dingen niet handig zijn. Rompers met lange mouwen vind ik wel handig als alleen 1 laagje nodig is... Maar als je andere kleertjes erop wil is het wel lastig.

3 jaar geleden

Tips die ik voor je heb: - geen capuchon, dat moet je voor elk dutje uit trekken ivm veiligheid - let op soepele stof.. een trui kan zelfs in een maat te groot onmogelijk zijn om aan te trekken doordat het te stug materiaal is bij de okseltjes zegmaar - Werk met laagjes, romper korte mouw, shirt lange mouw, evt vestje - lekkere voetenzak in de Maxi-Cosi/kinderwagen, en dan een vestje of berenpakje als jas. Een heel dikke jas is niet veilig onderweg. - mouwloze slaapzak is in de meeste huizen voldoende. Slapen in een romper+ pyjama lange broek+ lange mouw+ slaapzak is prima in de meeste huizen .. ik vind de slaapzakken van Kruidvat super fijn, de ritsen gaan niet kapot (ook niet als al 2 kids ze flink gedragen hebben) Vooral niet teveel kopen, de kids groeien als kool. M'n dochter droeg een paar dagen geleden nog 62.. ik dacht nou dit is de laatste keer 62... Had nog een bak kleding van m'n schoonzus staan, dus ik even gekeken of daar wat bruikbaars in zat.. de jurkjes maat 74 passen nu perfect! Hou er dus rekening mee dat als je nu denkt ik koop kleding voor de herfst, dat sommige kindjes pas 1 maat gegroeid zijn, en andere 3 maten (zo heb ik voor m'n 1e best veel te kleine kleren gekocht.. maar die zat op z'n verjaardag al in maat 92)

3 jaar geleden

Ik vind lange mouwen rompers niet fijn. Pak korte/mouwloos (laatste is mijn favoriet) rompers met t shirt en vestje. Afhankelijk van de temperatuur doe ik een tshirt met lange of korte mouw.